الگوی اولیه تبدیل به لباس به سبک خانم سیما عمرانی

الگوی اولیه تبدیل به لباس و میزان کردن حلقه‌ها در کتاب آموزش خیاطی

چون الگو قالب بدن می‌باشد باید قدری به اطراف الگو اضافه کنیم به این ترتیب به خط کارور جلو ۵/۰ سانت اضافه نموده از انتهای حلقه حدود ۲ سانت پایین آمده به خط سینه ۵/۱ سانت اضافه می‌کنیم به اریب کمر از توی پنس ۱ سانت اضافه کرده به خط باسن ۵/۱ سانت اضافه نمود و خطوط جدید را به هم وصل می‌کنیم الگوی پشت را هم مانند جلو اضافه می‌کنیم به خط صاف جلو سرتاسر ۲ سانت برای دکمه اضافه می‌کنیم.

خرید فیلم آموزش خیاطی خانم عمرانی در سیمای خانواده در قالب ۲۴ dvd به صورت کامل همراه با دیسک های چاپ رنگی با کیفیت بالا+ گارانتی رایگان تعویض(در صورت خرابی) با قیمت ۸۵٫۰۰۰ هزار تومان

خرید dvd آموزش خیاطی خانم عمرانی سری اول در قالب ۱۲ دیسک  با چاپ رنگی + گارانتی رایگان تعویض ( در صورت خرابی) با قیمت ۴۲٫۵۰۰ هزار تومان

خرید اموزش خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده سری دوم در قالب ۱۲ دیسک با چاپ رنگی + گارانتی رایگان تعویض ( در صورت خرابی) با قیمت ۴۲٫۵۰۰ هزار تومان

نحوه خرید کتاب خیاطی سیما عمرانی چگونه است ؟

مجموعه کتاب آموزش خیاطی ایشان که در همین زمینه به تازگی چاپ شده است دارای ۴ جلد می باشد که شامل عناوین زیر هستند :

جلد اول : آموزش خیاطی به روش سادریک

جلد دوم : اموزش خیاطی به روش سادریک که ادامه مباحث جلد اول است.

جلد سوم : آموزش مانتوهای فانتزی

جلد چهارم : آموزش لباس های کشی

برای خرید هر چهار جلد به صورت کامل با قیمت ۱۵۵٫۰۰۰ هزار تومان بروی دکمه خرید پستی در زیر کلیک نمایید

کنترل سرشانه و حلقه آستین
بعد از رسم الگوی پشت و حلقه و تبدیل به لباس سرشانه جلو را سنجاق نموده (چسب نزنید) از گوشه گردن به انتهای سرشانه خطی جدید رسم می‌کنیم پنس سرشانه پشت را هم بسته سنجاق می‌کنیم از گوشه گردن پشت به انتهای شانه خطی جدید رسم می‌کنیم با خط کش الگو را روی خطوط جدید را قیچی کرده منتها سرشانه‌ها را کمی اضافه‌تر قیچی می‌کنیم سپس سرشانه جدید جلو را تا کرده روی سرشانه جدید پشت سنجاق نموده و کاغذی را زیر حلقه‌ها سنجاق کرده از انتهای حلقه جلو به انتهای حلقه پشت خطی به نام خط س- ش رسم می‌کنیم خط س- ش را نصف کرده خط چ علامت می‌گذاریم از نقطه ج به گوشه گردن پشت و جلو یعنی نقطه د- س و ش می‌کنیم و این خط- خط اصلی سرشانه می‌باشد و همین خط را رولت می‌کنیم و سپس حلقه آستین پشت و جلو را اندازه گرفته با حلقه آستین اصلی مقایسه کرده هر چقدر کم بود نصف را از انتهای حلقه جلو پایین آمده و نصفی دیگر را از حلقه و انتهای حلقه پشت پایین آمده و هلال‌های جدیدی رسم و قیچی می‌کنیم.

آموزش کادر آستین به صورت کامل در کتاب آموزش خیاطی خانم عمرانی

ابتدا خط الف و ب را به اندازه ۲/۱ دور بازو+ ۲ الی ۳ سانت رسم می‌کنیم. به طور مستقیم به طرف پایین ادامه می‌دهیم خط الف- ب را نصف کرده نقطه س علامت می‌گذاریم از نقطه س مستقیم به طرف پایین ادامه می‌دهیم هر چقدر الف- س بود. از نقطه الف پایین آمده خطی افقی به طرف چپ کادر به نام د- ش رسم می‌کنیم.
از نقطه س به اندازه ۱۰/۱ بازو به طرف بالا رفته نقطه ز علامت می‌گذاریم از نقطه ش ۵/۲ الی ۳ سانت پایین آمده نقطه که علامت می‌گذاریم. خط الف- د را نصف کرده نقطه ک علامت می‌گذاریم از نقطه ب ۲ سانت پایین آمده خطوط جدید را با خط کش به هم وصل می‌کنیم. خط ز گ را اندازه گرفته ۳/۱ آن را از نقطه ز داخل شده حدود ۱ سانت به صورت هلال وصل می‌کنیم. خط ز- ک را اندازه گرفته ۳/۱ آن را از نقطه ز داخل شده حدود ۵/۱ به طرف بالا رفته به شکل هلال به هم وصل می‌کنیم. خط ر- گ را اندازه گرفته ۳/۱ آن را از نقطه ر داخل شده ۵/۱ الی ۱ سانت به طرف پایین علامت زده به شکل هلال به هم وصل می‌کنیم. خط ر- ک را اندازه گرفته ۳/۱ آن را از نقطه ر داخل شده ۵/۱ سانت به طرف پایین علامت زده به شکل هلال به هم وصل می‌کنیم- حال قد آستین را از نقطه (ز) به طرف پایین به اندازه آرنج تا کچ را علامت زده خط افقی آرنج و مچ را می‌کشیم از خط وسط مچ به اندازه ۴/۱ دور مچ+ ۱ به طرف راست علامت زده و ۴/۱ دور مچ + ۱ از طرف چپ علامت زده خطوط را به شکل مایل به نقطه ک- گ- وصل می‌کنیم- سپس گونیا را روی خط مایل سمت چپ قرار می‌دهیم مچ را به شکل زاویه قائمه رسم می‌کنیم.

طرز برش بالاتنه با رعایت تمام نکات با خرید کتاب اموزش خیاطی خانم عمرانی

قبل از قرار دادن الگو روی بالاتنه روی پارچه ابتدا پنس‌های بزرگ جل و پشت را از خط کمر تا خط باسن کوچک کوتاه کرده داخل پنس‌ها را قیچی کرده. برای رفع پف الگو در قسمت پشت پنس سرشانه را در روی الگو کاملا قیچی کرده برای رفع پف الگو در قسمت جلو از خط حلقه ۳ الی ۵ سانت پایین آمده و این ۳ الی ۵ سانت را با یک خط اریب به محل تقاطع پنس سینه و کمر وصل می‌کنیم. این خط را کاملا قیچی می کنیم تا با فضایی که ایجاد می‌کند پف الگو را از بین ببرد. عرض پنس زیر سینه را نمی‌‌توانیم مشخص بکنیم هر مقداری که فضا ایجاد کرد که پف الگو از بین برود همان مقدار عرض پنس‌ها می‌باشد. حال الگو آماده قرار داده روی پارچه میباشد. خط وسط جلو روی دولای باز پارچه قرار می‌گیرد با زاپاس ۳ الی ۴ سانت بعد از ۲ سانت جا دکمه خط وسط پشت روی دولای بسته پارچه قرار می‌گیرد به طوری که سرشانه‌های جلو پشت کاملا بالا هم یا حلقه به حلقه بیافتد زاپاس برای یقه لباس یک سانت زاپاس برای سرشانه ۲ سانت زاپاس برای حلقه ۱ الی ۵/۱ سانت زاپاس برای پهلو ۲ الی ۵/۲ زاپاس برای لبه بلوز ۳ الی ۵ سانت.

 

کتاب خیاطی , کتاب خیاطی سیما عمرانی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *