دامن پلیسه اریب به روش خانم عمرانی

دامن پلیسه اریب و یادگیری تمام نکات آن در مجموعه فیلم آموزش خیاطی خانم عمرانی در سیمای خانواده

ابتدا دامن فون شماره ۲ را تهیه نموده باقیمانده پنس‌ها را با هم جمع کرده جمع ساسون‌ها را روی هم حدود ۸ سانت می باشد. سپس خط کمر را کنترل کرده اگر کمر اضافه داشت به ساسون‌ها اضافه می‌کنیم. در تهیه الگو کمر ۲ سانت گشاد بوده ۸ سانت را به اضافه ۲ سانت جمع ساسون‌ها و اضافی کمر روی هم ۱۰ سانت می‌باشد حال پنس‌ها و اریب‌ها را از روی الگو پاک می‌کنیم عرض الگو در قسمت کمر را تقسیم بر ۱۰ عدد پلیسه عرض الگو در لبه دامن را هم تقسیم بر ۱۰ عدد دو خطوط تقسیم شده را به سر تا سر الگو وصل می‌کنیم پلیسه‌ها را شماره‌گذاری کرده پنس تعداد و پنس اضافی کمر را تقسیم بر تعداد پلیسه‌ها کامل آن را نصف می‌کنیم عدد به دست آمده هر چقدر بود از کنار پلیسه‌ها به طرف راست علامت زده و به همان مقدار هم به طرف چپ علامت زده پنس‌های جدیدی روی الگو می‌کشتیم مقدار پنس پلیسه اول و آخر نصف می‌شوند پلیسه‌ها را قیچی کرده به طور که پنس‌های جدید دور ریخته شود و پلیسه‌ها را روی پارچه اریب مانند دامن کلوش اوزمان داده برش می‌زنیم. اوزمان باید ۲ برابر عرض پایین الگو باشد.

خرید فیلم آموزش خیاطی خانم عمرانی در سیمای خانواده در قالب ۲۴ dvd به صورت کامل همراه با دیسک های چاپ رنگی با کیفیت بالا+ گارانتی رایگان تعویض(در صورت خرابی) با قیمت ۸۵٫۰۰۰ هزار تومان

خرید dvd آموزش خیاطی خانم عمرانی سری اول در قالب ۱۲ دیسک  با چاپ رنگی + گارانتی رایگان تعویض ( در صورت خرابی) با قیمت ۴۲٫۵۰۰ هزار تومان

خرید اموزش خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده سری دوم در قالب ۱۲ دیسک با چاپ رنگی + گارانتی رایگان تعویض ( در صورت خرابی) با قیمت ۴۲٫۵۰۰ هزار تومان

نحوه خرید کتاب خیاطی سیما عمرانی چگونه است ؟

مجموعه کتاب آموزش خیاطی ایشان که در همین زمینه به تازگی چاپ شده است دارای ۴ جلد می باشد که شامل عناوین زیر هستند :

جلد اول : آموزش خیاطی به روش سادریک

جلد دوم : اموزش خیاطی به روش سادریک که ادامه مباحث جلد اول است.

جلد سوم : آموزش مانتوهای فانتزی

جلد چهارم : آموزش لباس های کشی

برای خرید هر چهار جلد به صورت کامل با قیمت ۱۵۵٫۰۰۰ هزار تومان بروی دکمه خرید پستی در زیر کلیک نمایید

دامن فون برش‌دار و سمباف کمر

الگوی شماره ۲ را تهیه خط کمر را کنترل اریب‌های پهلو را قیچی پنس کوچک را بسته خطوط اریب پهلو را کنار هم روی کاغذی سنجاق نموده از خط کمر در قسمت جلو حدود ۶ سانت برای سجاف به طرف پایین علامت زده از کنار پنس بسته هم ۶ سانت از کنار پنس کوچک هم ۶ سانت علامت زده از خطوط پهلو ۶ سانت از کنار پنس بسته پشت هم ۶ سانت از خط صاف پشت هم ۶ سانت علامت زده به شکل نقطه چین خط سجاف را رسم می‌کنیم و روی کاغذ روی خط نقطه چین و خط کمر را رولت کرده ۶ سانت جلو و پشت و پهلو را هم رولت می‌کنیم. تکه رولت شده را جداگانه روی پارچه دولا برش می‌زنیم.

سپس برای برش دامن از وسط اوزمان جلو خطی مستقیم به انتهای پنس و به طرف بالا به سر ۷ سانت وصل می‌کینم از همان محل به شکل اریب کمی پایین تر از پنس کوچک و از همان به محل به سر ۶ سانت پهلو طراحی می‌کنیم خط جدید را قیچی کرده تکه‌ها را جداگانه برش می‌زنیم در صورتی که مایل باشیم قسمت پشت را هم از خط نقطه چین قیچی کرده جداگانه تکه‌ها را برش می‌زنیم.

برش‌های یک طرفه را به آسانی با آموزش خیاطی خانم عمرانی خواهید آموخت .

هرگاه برش یا پیلی یا دکمه یا جناقی در یک طرف دامن قرار داشت از الگوی کامل استفاده می‌کنیم به این طریق الگوی دامن تنگ یا فون را تهیه نموده مقداری کاغذ سمت راست اضافه باشد سپس خط صاف جلو را تا زده الگوی جلو را دولا قیچی کرده خطوط وسط الگو را رولت می‌کنیم. تای کاغذ را باز نموده مدل دلخواه را روی الگو طراحی کرده و روی پارچه ۱ لا برش می‌زنیم در صورتی که لازم باشد الگوی پشت را هم مانند جلو دولا رولت می‌کنیم یک مدل دامن برش‌دار یک طرفه الگوی دامن تنگ را تهیه خط کمر را کنترل الگوی جلو را دولا رولت می‌کنیم.

تای کاغذ را باز نموده از خط باسن بزرگ حدود ۱۰ سانت پایین آمده قیچی می‌کنیم سپس تکه بالای الگو را پنس‌های بزرگ بسته پنس‌های کوچک خالی از انتهای پنس بزرگ در قسمت سمت راست خطی مستقیم به طرف پایین رسم کرده تکه پایین الگو را هم از همین محل قیچی کرده- و دو خط جدید را قیچی کرده تکه‌های جدا شده بالا را روی پارچه یک لا جداگانه برش زده و مقداری برای دکمه هم اضافه می‌کنیم تکه پایین را بر مبنای مدل روز به شکل هلال طراحی کرده و به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کرده و قیچی می‌کنیم- خطوط را قیچی به طوری که از بالا تکه‌ها جدا نشوند. و روی پارچه اریب مانند دامن کلوش از گوشه پارچه ازومان داده شده برش می‌زنیم- الگوی پشت را هم از خط باسن ۱۰ سانت پایین آمده قیچی می‌کنیم و تکه پایین را مانند جلو اوزمان می‌دهیم.

 

دامن یک طرفه برش‌دار با ذکر تماتم نکات ان در فیلم آموزش خیاطی

دامن اولیه را رسم می‌کنیم از قسمت جلوی دامن حدودا ۱۲ سانتی متر پایین آمده علامت می‌زنیم از قسمت پشت دامن هم دو برابر پایین آمد خط هلال درست می‌کنیم که قسمت شماره ۱ الگو تهیه می‌شود از خط هلالی الگو باید جدا شود.
از قد دامن نیز ۳۰ سانتی متر البته به دلخواه پایین می‌آییم و هلال پایین دامن درست می‌شود قسمت شماره ۲ الگو را پیلی و یا چین سوزنی می‌دهیم. این دامن را با بالاتنه نیز به عنوان پیراهن می‌شود درست کرد به عنوان لباس شب.شما با خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی می توانید خیلی زود این نکات را به آسانی فرا بگیرید.

دامن پرچین یا اوزمان زیاد را در مجموعه آموزش خیاطی سیما عمرانی یاد بگیرید.

از روی خط باسن بزرگ یا بالاتر هلال و پشت را جناقی درست می‌کنیم اندازه پایین کادر دامن را تقسیم بر ۴ کرده بالای دامن هم حدود اگر ۵۲ سانتیمتر باشد ۱۳= ۴÷ ۵۲ به اندازه ۱۳ سانتیمتر علامت زده و خطوط تقسیم شده را به هم وصل می‌کنیم شماره‌گذاری می‌کنیم یعنی ۴ و ۳ و ۲ و ۱ و روی پارچه روی دولای باز می‌اندازیم.
اوزمان یا از رنگ دیگه یا از پارچه‌های گیپور می‌دوزیم و پایین اوزمان تقریبا ۳۰ سانتیمتر و بالای الگو کمر ۲۰ سانتیمتر باشد این تکه ازومان را ۴ بار روی پارچه دولا می‌بریم.

دامن لنگی- اسکاتلندی را در مجچموعه فیلم آموزش خیاطی سیما عمرانی فرا بگیرید.

ابتدا ۲ عدد الگوی کامل جلو را رولت کرده یکی را سمت راست و دیگری را سمت چپ قرار می‌دهیم یک عدد الگوی پشت کامل را رولت کرده در وسط آنها قرار می‌دهیم الگوی سمت راست را از خط باسن بزرگ ۱ سانت به طرف پایین علامت زده و ۱ سانت دیگر به طرف بالا علامت زده پنس افقی به انتهای پنس بزرگ وصل می‌کنیم پنس‌های افقی را همیشه بسته روی پارچه قرار می‌دهیم. الگوی سمت چپ را از انتها یپنس بزرگ یا کوچک خطی مستقیم به لبه دامن وصل کرده این خط را قیچی به طوری که پنس دور ریخته شود.

در صورتی که مایل باشیم از لبه دامن روی خط جدید ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر به طرف بالا علامت زده و ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر دیگر را از خط جدید به طرف راست علامت زده به شکل هلال به هم وصل می‌کنیم و از روی هلالی الگو را قیچی می‌کنیم. برای سجاف از خط کمر ۳ سانت ۳ سانت به طرف پایین علامت زده به همین طریق سه سانتی را ادامه داده به طوری که از خط طول به طرف پهلو ادامه می‌دهیم. کاغذی را زیر الگو سنجاق نموده کاغذ را سرتاسر هم اندازه الگو قیچی کرده و خط نقطه چین سجاف را رولت می‌کنیم. تکه رولت شده را جداگانه روی پارچه یک لائی برش می‌زنیم. الگوی دامن لنگی را هم روی پارچه یک لایی برش زده همه پنس‌ها را می‌دوزیم- برای دامن اسکاتلندی قسمت پشت دامن لنگی و یا پهلو را مانند پلیسه راسته درست می‌کنیم و روی پارچه‌ها ما بین پلیسه‌ها را اوزمان می‌دهیم. اگر خواستیم پلیسه درست کنیم اگر برای پشت بود فقط ۱۰ عدد اولی اگر برای پهلوها خواستیم ۱۴ الی ۱۶ عدد.

 

آموزش خیاطی بدون الگو , خیاطی سیما عمرانی , خرید اینترنتی خانم عمرانی

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *