سقف کاذب و نمایی که به محیط ما می دهد

همواره در زمان اجرای سقف کاذب اگر بتوان در انتخاب نوع و طرح پوشش و تناسب آن با محیط و نیاز کاربری دقت لازم را به عمل آورد می توان تاثیر بسزای آنرا در ایجاد نمای داخلی به وضوع ملاحضه کرد.استفاده از روش های سنتی و قدیم مانند رابیتس اندود و گچ بری به همراه استفاده از روش های نوین و مدرن که برای سقف کاذب استفاده می شود می تواند برای شما محیطی بسیار دلنشین و شیک را ایجاد نماید.

معمولا برای طراحی سقف کاذب از روش هایی همچون موارد زیر بهره می برند :

۱-استفاده از روش های قدیم مانند رابیتس و اندود

۲-استفاده از سقف های کاذب نواری مانند لوکسالون-پرده ای -دمپا و فاساد.

۳-استفاده از انواع سقف کاذب باز یا سلولی گریلیوم-سقف های کاذب شبکه ای-سقف های کاذب بافل

 طراحی سقف کاذب

در مورد سقف کاذب کناف به روش رابیتس اندود می توان اینگونه توضیح داد که در ابتدا و قدم اول رابیتس را که در واقع یک ورقه گالوانیزه همراه با شبکه و برشهای خاص می باشد را توسط یک مفتول به صورت دو لا در خواهیم آورد.بعد از این کار آنرا بروی یک شیکه فرعی در سقف  قرار داده و بروی سطوح ان ملات می پاشند. در واقع وجود رابیتس باعث شده تا ملات به خوبی بروی سقف قرار گرفته و ایجاد سطحی صاف و یکدست نماید.

در مورد اجرای سقف کاذب به روش گریلیوم می توان اینگونه توضیح داد :گریلیوم شبکه ای متقاطع از پروفیل های آلومینیومی و آهنی و یا ورق های آلیاژی می باشد.در واقع در طراحی سقف کاذبگریلیوم از آویز های فولادی همچون سقف کاذب تایل استفاده می شود.

سقف کاذب دامپا Dampa : دامپا یکی از پرکاربرد ترین انواع سقف کاذب نواری می باشد از ویژگی های این نوع سقف کاذب : ۱ – قابلیت نصب از پایین ( مواردی که فاصله بین سقف کاذب و سقف اصلی کم است و نمیتوان با حرکت دادن قطعات آنها را از بالای نگه دارنده ها در محل مناسب قرار می گیرد ۲ – مخفی شدن کامل سازه نگه دارنده در پشت قطعات ۳ – دسترسی آسان به پشت قطعات ۴ – غیر قابل اشتعال بودن قطعات ۵ – تنوع رنگ ۶ – مقاوت مناسب در برابر رطوبت ٬ باکتریها و مواد شیمیایی

سقف کاذب کناف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *