طرز دوخت کمر به روش خانم عمرانی

طرز دوخت کمر به روش آموزش خیاطی خانم عمرانی با نمایش فیلم

پارچه کمری را از راه پارچه حاشیه با ترکی پارچه به طور دور کمر + ۵ الی ۷ سانت- عرض کمر ۷ الی ۸ سانت لایی برای کمر به طور دور کمر + ۳ الی ۵ سانت عرض لایی ۵/۲ الی ۳ سانت پارچه کمری را از عرض تا کرده اتو می‌کشیم لایی را از خط اتو رو به سمت ترکی می‌چسبانیم حال دور تا دور لایی را کاملا چرخ کرده بعد از چرخکاری لایی از سمت راست کمر ۱ سانت به صورت عمود از کنار لایی چرخ می‌کنیم در سمت چپ کمر مجددا ۱ سانت به صورت عمود از کنار لایی و ۳ الی ۵ سانت به صورت افقی از زیر لایی چرخ می‌کنیم انتهای چرخکاری افقی را چرت کوچک می‌زنیم حال کمر را کاملا به روی کار برگردانید و بدون در نظر گرفتن ۳ الی ۵ سانت افقی وسط کمر را با یک چرت کوچک مشخص می‌کنیم روی خود دامن هم خط وسط کمر را با یک چرت مشخص کرد و حال کمر را از سمتی که بدون لایه است به دور تا دور دامن کوک کرده چرخ می‌کنیم- زاپاس‌های اضافی را چیده قسمت لایه‌دار را به داخل کار برگردانده پس دوزی می‌کنیم این کار به روش خیاطی بدون الگو قابل انجام است.

خرید فیلم آموزش خیاطی خانم عمرانی در سیمای خانواده در قالب ۲۴ dvd به صورت کامل همراه با دیسک های چاپ رنگی با کیفیت بالا+ گارانتی رایگان تعویض(در صورت خرابی) با قیمت ۸۵٫۰۰۰ هزار تومان

خرید dvd آموزش خیاطی خانم عمرانی سری اول در قالب ۱۲ دیسک  با چاپ رنگی + گارانتی رایگان تعویض ( در صورت خرابی) با قیمت ۴۲٫۵۰۰ هزار تومان

خرید اموزش خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده سری دوم در قالب ۱۲ دیسک با چاپ رنگی + گارانتی رایگان تعویض ( در صورت خرابی) با قیمت ۴۲٫۵۰۰ هزار تومان

نحوه خرید کتاب خیاطی سیما عمرانی چگونه است ؟

مجموعه کتاب آموزش خیاطی ایشان که در همین زمینه به تازگی چاپ شده است دارای ۴ جلد می باشد که شامل عناوین زیر هستند :

جلد اول : آموزش خیاطی به روش سادریک

جلد دوم : اموزش خیاطی به روش سادریک که ادامه مباحث جلد اول است.

جلد سوم : آموزش مانتوهای فانتزی

جلد چهارم : آموزش لباس های کشی

برای خرید هر چهار جلد به صورت کامل با قیمت ۱۵۵٫۰۰۰ هزار تومان بروی دکمه خرید پستی در زیر کلیک نمایید

دامن فون پیلی جلو
ابتدا دامن شماره ۲ را تهیه می‌کنیم جلوی الگو را از لبه دامن ۵/۱ سانت به طرف راست اضافه کرده به شکل اریب به خط کمر وصل می‌کنیم از روی ۵/۱ سانت ۱۰ الی ۱۴ سانت دیگر به طرف راست اضافه کرده از خط کمر ۱۰ الی ۱۴ سانت می‌کشیم و خطوط را به هم وصل می‌کنیم. سپس ۱۰ سانت را نصف کرده خطی نقطه چین به سرتاسر الگو رسم می‌کنیم پیلی را از روی ۵/۱ سانت روی دو سانت تاز دو قسمت پایین و بالای پیلی را قیچی می‌کنیم.

دامن ۲ پیلی جلو یا ۲ پیلی روی زانو با رعایت تمام نکات دوختی در فیلم های آموزش خیاطی خانم عمرانی

اول الگوی شماره ۲ را تهیه کرده کمر را کنترل می‌کنیم پهلوها را قیچی کرده و الگوی جلو را از وسط اوازمان در قسمت لبه دامن خطی مستقیم به انتهای پنس رسم کرده همین خط را از کنار پنس بسته به طرف بالا ادامه داده خط جدید را قیچی کرده ما بین ۲ تکه را ۱۶ الی ۲۰ سانت اوزمان می‌دهیم ۱۶ را تقسیم بر ۲ خطی نقطه چین به وسط اوزمان به سرتاسر الگو رسم می‌کنیم سپس طرفین پیلی را رو خط نقطه چین تا زده پایین و بالای الگو را قیچی می‌کنیم تای الگو را باز نموده و روی پارچه دولا برش می‌زنیم در صورتی که مایل باشیم الگوی پشت را هم مانند جلو درست می‌کنیم- برای پیلی‌های یک طرفه از اوزمان کمتر استفاده می‌کنیم.

دامن تنگ جیب‌دار را در جدیدترین مدل در آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید یاد بگیرید.

برای این دامن- دامن شماره ۲ را تهیه نموده خط کمر را کنترل می‌کنیم پنس کوچک را بسته پنس بزرگ جلو را کوتاه و خالی می‌کنیم طول پنس بزرگ ؟؟؟ ۱۲، ۱۳ سانت باشد. از انتهای پنس کوتاه شده خط افقی به طرف چپ برای لبه جیب رسم می‌کنیم از انتهای همین پنس به طرف پایین دامن را به شکل هلال کیسه جیب را طراحی کرده و به خط پهلو وصل می‌کنیم. سپس دو تکه کاغذ و زیر الگو در ناحیه جیب سنجاق نموده کنار پنس خالی شده و خط کمر را رولت کرده خط پهلو- خط افقی لبه جیب و حلال کیسه لبه جیب را رولت می‌کنیم یکی از تکه‌های رولت شده را از لبه جیب به طرف بالا روی هاشور زده دور می‌ریزیم الگوی بعد را هم از حلال لبه جیب به طرف بالا را هاشور زده دور می‌ریزیم پنس پشت را کوتاه و خالی می‌کنیم- در صورتی که مایل باشیم ۲ الی ۳ سانت برای دکمه به جلو اضافه می‌کنیم. در صورتی که می‌خواهید دامن مدل خمره‌ای باشد از خط پهلو جلو در لبه دامن ۲- ۳ سانت داخل شلو به شکل اریب نرسید و به باسن بزرگ وصل می‌کنیم الگوی پشت را هم به همین طریق و خط اریب رو هاشور زده دور می‌ریزیم.

دامن فون جیب‌دار و تکنیک های دوخت ان در مجموعه آموزش خیاطی خانم عمرانی در برنامه خانواده

 

ابتدا دامن شماره ۲ را تهیه نموده و خط کمر را کنترل می‌کنیم پهلوها را قیچی کرده پنس کوچک را بسته از خط کمر در قسمت پهلو ۶ الی ۸ سانت داخل شده به شکل هلال به خط باسن کوچک در قسمت پهلو لبه جیب را طراحی می‌کنیم از کنار پنس بزرگ به طرف پایین ادامه داده و به شکل هلال به باسن بزرگ در قسمت پهلو کیسه جیب را طراحی پنس می‌کنیم. سپس دو تکه کاغذ را از روی الگو سنجاق می‌کنیم. خط کمر پهلو هلال لبه جیب را کیسه جیب را رولت می‌کنیم یکی از تکه‌های رولت شده را از لبه جیب به طرف بالا هاشور زده دور می‌ریزیم و الگوی جلو دامن را هم از لبه جیب به طرف بالا هاشور زده دور می‌ریزیم- در صورتی که بخواهیم به جلو صاف خط و پشت ۴ الی ۶ سانت برای چین اضافه می‌کنیم.
طرز دوخت آستری به دامن
بعد از آن که پنس‌های دامن و زیپ دامن را چرخ کردیم و درزهای پهلو را کاملا چرخ کردیم کاملا اطوکشی می‌کنیم و آستری را نیز به همان ترتیب می‌دوزیم برای اینکه دامن را در ناحیه پشت به فرم چاک بسته دربیاوریم وقتی را دامن از پشت مقابل ما است سمت چپ دامن مقدار زاپاسی را که برای چاک گذاشته‌ایم از انتهای دوخت زیر چرت زده این زاپاس را از روی زاپاس سمت راست می‌خوابانیم یا با دست زیگزگ وصل می‌کنیم یا چرخ می‌کنیم.
آستری را وقتی از پشت مقابل خودمان قرار می‌دهیم کاملا بر عکس دامن چرت را انجام می‌دهیم یعنی سمت راست را چرت می‌زنیم از انتهای دوخت زیپ و می‌خوابانیم در روی سمت چپ و زیگزاگ را چرخ می‌کنیم. درزهای پهلوی آستری را به دامن سنجاق کرده پنس‌های آستری را به دامن سنجاق کرده آستری را در قسمت زیر در دو طرف زیپ داخل قرار داده و پس دوزی می‌کنیم در قسمت چاک ابتدا سمت چپ کارمان را ۱ سانتیمتر بالاتر از دوخت چاک آستری و دامن را به اندازه ۱ سانتی متر با همدیگر چرت می‌زنیم هر دو را تا زده به داخل و به همدیگر سپس دوزی می‌کنیم درست راست کار ۱ سانتی متر پایین‌تر از دوخت چاک آستری را چرت می‌زنیم تا جایی که چاک سمت چپ آزاد شود اضافه‌های آستری را قیچی می‌کنیم مابقی را به داخل تا می‌کنیم تا کنار زاپاس چاک. حال آستری را به چاک پس دوزی می‌کنیم در آخرین جلسه همان تکه ۵ الی ۷ سانتی متری بالای آستری را که چرت زده بودیم داخل قرار داده و پس دوزی می‌کنیم.

دامن ۶ ترک را در مجموعه دی وی  دی آموزش خیاطی خانم عمرانی  یاد بگیرید.

ابتدا دامن شماره ۱ را رسم می‌کنیم ساسون‌ها را با هم جمع کرده جمع ساسون‌ها ۱۴ سانت می‌باشد سپس خط کمر را کنترل کرده هر چقدر کمر اضافه داشت به ۱۴ سانت اضافه می‌کنیم سپس جمع ساسون‌ها و اضافی کمر را یادداشت کرده تمام پنس‌ها را و اریب‌ها را پاک کرده عرض کاد یعنی تمام اندازه دامن را تقسیم بر ۳ کرده عدد به دست آمده را نصف کرده سپس به اندازه نصف ترک از سمت چپ کاد علامت زده و به اندازه ۱ ترک هم اندازه و هم علامت زده دوباره به اندازه یک ترک دیگر از آخر الگو هم به اندازه نصف ترک دیگر باقی می‌ماند خطوط را به طور مستقیم به لب دامن وصل می‌کنیم. البته این اندازه‌ها را در لب دامن هم علامت می‌زنیم. سپس جمع ساسون‌ها را تقسیم بر ۳ ترک حاصل و آن را نصف می‌کنیم عدد به دست آمده را از کنار خطوط جدید به طرف راست علامت زده به همان مقدار هم به طرف چپ علامت زده و ۳ پنس جدید روی الگو رسم می‌کنیم ترک‌ها را قیچی کرده و به طوری که پنس‌های جدید دور ریخته شوند و اطراف ترک‌ها را به دلخواه اوزمان می‌دهیم یعنی ۵ الی ۱۰ سانت البته افراد چاق اوزمان بیشتری احتیاج دارند.
ابتدا خطی عمود وسط کاغذ به اندازه خط دامن رسم می‌کنیم. از بالای عمود به اندازه نصف ۸/۱ دور کمر به طرف راست علامت زده به همان مقدار هم به طرف چپ علامت زده از خط عمود ۲۰ سانتی متر به طرف پایین برای محل باسن بزر علامت زده از روی ۲۰ سانتیمتر به اندازه نصف ۸/۱ دور باسن بزرگ را به طرف راست علامت زده و به همان مقدار هم به طرف چپ علامت زده خطوط را به محل اریب از کمر به باسن وصل کرده و از باسن مستقیم به طرف پایین ادامه می‌دهیم. به دلخواه طرفین الگو را فضا می‌دهیم برای ترک فانتزی از پایین دامن ۲۰ الی ۲۵ سانت به طرف بالا علامت زده و دوباره از پایین دامن ۱۰ الی ۱۵ سانت به طرف راست اضافه کرده شکل اریب بهم وصل می‌کنیم خط را اندازه گرفته هر چند از ۲۵ سانت بیشتر بود اضافی آن را هاشور زده دور می‌ریزیم.
سمت چپ و راست الگو را به یک اندازه فضا می‌دهیم.

 

خرید سی دی آموزش خیاطی , cd اموزش خیاطی خانم عمرانی , آموزش خیاطی خانم عمرانی در سیمای خانواده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *