یقه ملوانی با آموزش خانم عمرانی

یقه ملوانی را به صورت کامل در کتاب خیاطی فرا بگیرید.

ابتدا الگوی بالا تنه جلو و پشت کشیده و پنس‌های سرشانه بسته سرشانه و حلقه‌ها را کنترل (برای اشخاص بزرگ کنترل لازم است) سرشانه‌ها را کنار هم روی کاغذی سنجاق نموده- گودی یقه پشت را ۵/۱ الی ۲ سانتیمتر به طرف پایین آمده. دوباره ۵/۱ الی ۲ سانت از پشت گردن به طرف شانه علامت زده هلالی جدید پشت را رسم می‌کنیم و از ۲ سانت سرشانه به شکل هفت به ما بین کارور و سینه وصل می‌کنیم و مثلث را کمی پایین‌تر از کارور به شکل افقی رسم می‌کنیم و قیچی می‌کنیم. مثلث را جدا کرده روی پارچه چهار با و یا ۲ بار روی دولای پارچه برش می‌زنیم.

وقتی ؟؟؟ پشت را هاشور زده دور می‌ریزیم. پهنای یقه را از قسمت پشت به شکل قائمه از ناحیه سینه یا کمی پایین‌تر رسم کرده از قسمت زیر حلقه هم به همان مقدار به حالت قائمه رسم و به انتهای شانه یا کمی پایین‌تر از سرشانه رسم می‌کنیم و از سرشانه به شکل هلال به قسمت جلو وصل می‌کنیم. تمام خطوط را از پشت تا جلو و خط سرشانه را رولت کرده تکه رولت شده را از قسمت گوشه گردن اوزمان می‌دهیم تقریبا ۳ تا اوزمان می‌خورد یکی روی خط سرشانه ۲ تای دیگر روی خود یقه بغل سرشانه اوزمان‌ها باید تقریبا ۵/۰ سانت باشد.

خرید فیلم آموزش خیاطی خانم عمرانی در سیمای خانواده در قالب ۲۴ dvd به صورت کامل همراه با دیسک های چاپ رنگی با کیفیت بالا+ گارانتی رایگان تعویض(در صورت خرابی) با قیمت ۸۵٫۰۰۰ هزار تومان

خرید dvd آموزش خیاطی خانم عمرانی سری اول در قالب ۱۲ دیسک  با چاپ رنگی + گارانتی رایگان تعویض ( در صورت خرابی) با قیمت ۴۲٫۵۰۰ هزار تومان

خرید اموزش خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده سری دوم در قالب ۱۲ دیسک با چاپ رنگی + گارانتی رایگان تعویض ( در صورت خرابی) با قیمت ۴۲٫۵۰۰ هزار تومان

نحوه خرید کتاب خیاطی سیما عمرانی چگونه است ؟

مجموعه کتاب آموزش خیاطی ایشان که در همین زمینه به تازگی چاپ شده است دارای ۴ جلد می باشد که شامل عناوین زیر هستند :

جلد اول : آموزش خیاطی به روش سادریک

جلد دوم : اموزش خیاطی به روش سادریک که ادامه مباحث جلد اول است.

جلد سوم : آموزش مانتوهای فانتزی

جلد چهارم : آموزش لباس های کشی

برای خرید هر چهار جلد به صورت کامل با قیمت ۱۵۵٫۰۰۰ هزار تومان بروی دکمه خرید پستی در زیر کلیک نمایید

یقه شکاری را با کتاب آموزش خیاطی خانم عمرانی به راحتی فرا بگیرید

خطی افقی به اندازه هلالی دور یقه لباس پشت و جلو رسم می‌کنیم.
از سمت چپ به اندازه ۲ الی ۴ سانت بالا رفته به شکل اریب به سمت راست وصل می‌کنیم. خط مایل را اندازه گرفته از وسط آن ۵/۱ تا ۲ سانت بالا رفته به شکل هلال به سمت راست، به سمت چپ وصل می‌کنیم. سمت چپ یقه دولای بسته کاغذ باشد. سپس از سمت چپ ۱ سانت بالا رفته از خط هلال هم ۸ سانت ۸ سانت به طرف بالا علامت زده. قسمت سمت راست یقه را گونیا کرده و از همان سمت راست پهنای یقه (نوک یقه) را ۱ سانت بیشتر از پشت در نظر می‌گیریم و یقه را دولا قیچی می‌کنیم.

یقه فرنجی یا آخوندی
ابتدا خط الف- ب را به اندازه ۲/۱ دور گردن را رسم می‌کنیم از سمت چپ ۳/۱ خط الف- ب را داخل شده و نقطه س علامت می‌گذاریم سپس از نقطه الف ۲ الی ۴ سانت به طرف بالا رفته نقطه ش علامت می‌گذاریم و از نقطه ش به شکل هلال به نقطه س وصل می‌کنیم و قسمت پایین را هاشور می‌زنیم از نقطه ب ۳ سانت به طرف بالا رفته از نقطه س ۳ سانت بالا رفته از خط هلال ۳ سانت ۳ سانت به طرف بالا علامت زده از نقطه ش به شکل اریب ۳ سانت علامت زده خطوط را به شکل هلال به هم وصل می‌کنیم. گاهی اوقات سمت بالا را از سمت راست به شکل هلالی طراحی می‌کنیم این نوع یقه را می‌توان برای دکمه از نقطه ش به شکل اریب ۲ سانت به طرف راست اضافه کرده تا بالا ۲ سانت را ادامه می‌دهیم.
سمت چپ الگو دولای بسته کاغذ می‌باشد.
این یقه قسمت بدون لایی به لبه بلوز دوخته می‌شود.

 

آستین دراپه کوتاه و ساده با رسم شکل در کتاب خیاطی سیما عمرانی

ابتدا آستین ساده را رسمی می‌کنیم. قد آستین را انتخاب می‌کنیم. بعد از وسط آستین از سرشانه روی خط را قیچی می‌کنیم. آن قدر فضا می‌دهیم که تا زاویه بین دو خط ۹۰ درجه شود. البته می‌توانیم کمتر هم فضا دهیم. آستین را در قسمت که هلال می‌شود کمی پایین‌تر هم قیچی می‌کنیم بالای الگو به صورت هفت و پایین به صورت هشت می‌شود. که زیر الگو را تکه کاغذ دیگر می‌چسبانیم و به دراپه شکل می‌دهیم می‌توانیم از خط وسط سرشانه هم چند سانت بریم بالا.

بعد از رسم الگو اولیه و تبدیل به لباس و کنترل لباس سرشانه و حلقه‌ها شانه‌ها را کنار هم روی کاغذ. سنجاق نمود و در صورتی که را بخواهیم یقه پشت را حدود ۱ سانت به طرف پایین و ۱ سانت از قسمت سرشانه‌ها و گودی یقه را به دلخواه علامت می‌زنیم و خطوط جدید را به هم هاشور زده ۵/۱ سانت خط جلو برای دکمه اضافه نموده از خط اصلی جلو هم ۵/۱ سانت داخل شده خطوط را مستقیم به سرتاسر الگو وصل می‌کنیم این (۳= ۵/۱+ ۵/۱) ۳ سانتیمتر را قیچی و جداگانه روی پارچه ۲ لای باز برش می‌زنیم پهنای یقه را از پشت بین ۱۰ الی ۱۴ سانت علامت زده از قسمت سرشانه‌ها هم ۱۰ الی ۱۴ سانت علامت زده از ۱۴ سانت سرشانه به شکل هلال به خط جلوها بین سینه و کمر وصل می‌کنیم گاهی اوقات قسمت جلو را به طرف پایین بالا تنه یا بلوز بر مبنای مد روز طراحی می‌کنیم.

تمام خطوط طراحی شده یقه و سرشانه‌ها را رولت کرده تکه رولت شده را از قسمت پشت تا سرشانه تقسیم بر ۸ الی یا تکه مساوی تقسیم و شماره‌گذاری می‌کنیم. هلال یقه جلو و خطوط صاف جلو هم تقسیم بر ۱۵ الی ۲۰ تکه و خطوط تقسم شده را به سمت چپ وصل می‌کنیم تکه ۴ را شماره‌گذاری می‌کنیم و تکه‌ها را قیچی به دلخواه برای چین فضا می‌دهیم گاهی اوقات قسمت سرشانه را جدا و تکه پشت و جلو را جداگانه برش می‌زنیم چون اگر حلزون یقه خیلی بزرگ و بلند باشد لول می‌خورد و توی هم می‌رود. اوزمان‌ها را ۳ الی ۵/۳ سانت می‌گیریم هر ۳ اوزمان در میان ۱ سانت از قسمت بالا اوزمان می‌دهیم که موقع دوخت کم نیاریم.
اگر بخواهیم حلزون را تا پایین لباس ادامه می‌دهیم ۱۰ سانت از خطوط صاف جلو به سمت چپ علامت زده و خطوطان حلزون کوچک‌تر یعنی تکه پین رو که دو ردیف چین می‌خورد ۷ سانت می‌گیریم و یا همان الگوی یقه را کوچک‌تر می‌گیریم.

بالا تنه چپ و راست دراپه را به صورت با خرید کتاب اموزش خیاطی خانم عمرانی یاد بگیرید.

الگوی بالا تنه اولیه را تبدیل به لباس کرده و کنترل می‌کنیم. خط صاف جلو را تا زده جلو را روی دولا رولت می‌کنیم. البته پنس‌های سرشانه باز از گوشه گردن جلو حدود ۱ سانت به طرف سرشانه علامت زده به شکل اریب به تقاطع پنس در قسمت راست الگو وصل می‌کنیم خط اریب را قیچی به طور مستقیم یا از کنار پنس به طرف پایین قیچی می‌کنیم و خط کمر را هم قیچی می‌کنیم. گاهی اوقات از خط کمر در الگوی پشت و جلو ۳ الی ۵ سانتیمتر پایین آمده و خط جدید کمر را قیچی می‌کنیم.
یقه پشت را هم از گوشه گردن ۱ سانتیمتر به طرف سرشانه گودی یقه پشت به دلخواه خطوط را قیچی کرده تکه سمت راست الگو را دور می‌ریزیم یقه پشت و از الگوی جلو باسن سرشانه باز یکی دیگر کپی می‌کنیم.
تکه کپی شده را پنس سرشانه بسته پنس زیر سینه را خالی کرده روی پارچه ۱ لائی. برای سمت چپ بالا تنه برش می‌زنیم. و خط وسط جلو را روی پارچه شلال زده مشخص می‌کنیم. الگوی بالا تنه اصلی را پنس سرشانه و زیر سینه را بسته محل چین‌های بالا تنه را روی بالا تنه مشخص می‌کنیم و قیچی می‌کنیم. اوزمان‌ها را می‌توانیم به تقاطع پنس وصل کنیم در صورتی که مایل باشیم، اوزمان‌ها را تا آخر الگو قیچی کرده و فضای بیشتری می‌دهیم.
الگوی پشت را هم می‌توانیم کمر تنگ کرستی روی پارچه برش زده ولی گاهی اوقات می‌توانیم الگوی پشت را گشاد کرده و در قسمت کمر از پشت چین کش بکنیم.

 

 

کتاب آموزش خیاطی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *