خرید آموزش بوکس حرفه ای|۰۹۳۵۹۴۸۲۳۲۴

در این مبحث از آموزش بوکس به بیان چگونگی پیدایش رشته بوکس می پردازیم:
حدود ۶۷۷ سال قبل از مسیح به طور رسمی مسابقات بوکس برگزار شد.
در بازی های المپیک باستان ورزش بوکس شباهتی به ورزش مشت زنی در ورزش های امروزی بوده است.و طبق شواهد موجود بین این دو ورزش تفاوت چندانی وجود ندارد.همچنین شکل تازه ای در آن صورت نگرفته است.تنها فرق آن این است که هنگامی که قهرمانان امپراتوری رم به آموزش بوکس مشغول شدند،دستانشان را مجهز به آستینی که سیم های فولادین روی آن زده بودند و شباهتی به دستکش داشت کرده بودند.
همچنین علاوه بر آستین ها ،دست به تهیه نوعی دستکشی بخصوص زدند که از جنس چرم بود و محکم تر از سنگ فولاد بود.و در مسابقه هااز آنها استفاده می کردند و آنها را در دستان خود داشتند.استفاده از این دستکش ها در مسابقات که همانند اسلحه ای کشنده بودند سبب کشته شدن و یا مجروح شدن یکی از دو عضو مسابقه دهنده می شد.برای خرید اینترنتی این محصول می توانید از فروشگاه تهران خرید اقدام نمایید.


بنابراین به سبک رومی ها مشت زنی منع گردید و ولی در المپیاد های باستان دستکش های چرمی را مشت زنان به دست کرده و برای جلوگیری از کشته شدن طرفین در مسابقات آنها را واکس می زدند که آن واکس از چربی حیوانات تهیه می شد.
در قرن های پیش از میلاد در سالن های سرپوشیده مشت زنان به انجام تمرین می پرداختند پس کیس بوکس و همینطور توپ گلابی نیز تجهیزات جدیدی برای آموزش بوکس نیستند و در آن زمان تجهیزات به این شکل بود که کیسه بوکس های چرمی راطوری می ساختند که از دانه های نباتی و شن برای پر کردن آنها استفاده می کردند.
بوکسورها امروزه حین انجام تمرینات و مسابقات از کلاه محافظ جهت جلوگیری از ضرب دیدگی و حفاظت از صورت خود استفاده می کنند.در دوران برگزاری المپیک باستان از محافظ دندان نیز استفاده می شد و تفاوت آن با محافظ های امروزی در جنس آن بود که در آن زمان اینگونه محافظ ها نیز از جنس چرم بود.
در این مطلب از آموزش بوکس به بیان چند تفاوت اساسی میان بوکس امروزی و بوکس گذشته می پردازیم : در زمان های گذشته رعایت وزن در مسابقات مشت زنی صورت نمی گرفت،جهت مسابقه و همینطور استراحت مشت زنان هیچگونه مقرراتی در نظر گرفته نمی شد به نحوی که مسابقه تا زمانی که یکی از دو نفر تسلیم نمی شد ادامه داشت.


همچنین وقتی که هر دو بازیکن نمی توانستند به بازی ادامه دهند نیز مسابقه تمام می شد.ولی در یونان مقررات غیر عادلانه ای نیز وضع می شد.مثلاً:تا زمانی که مسابقه انقدر ادامه داشت که هر دو بازیکن قادر به ادامه مبارزه نبودند،جهت اعلام فرد برنده شانسی به طرفین داده می شد که آنها می توانستند به حریف یک ضربه بزنند در صورتی که آن ضربه بدون دفاع انجام گیرد و جهت انجام این کار قرعه ای گذاشته می شد و در این موضوع شکی نبود که فردی که ضربه روی آن انجام می شد نقش بر زمین می شد.و دیگر فرصتی و توانی برای جبران نداشت.
آموزش بوکس در قرن ۱۸به طور کامل در انگلستان پیدایش یافته بود.و در سال ۱۷۱۹در تاتنهام مدرسه مشت زنی توسط پدر مشت زنی انگلستان بنا گردید.و جیمزنیگ به آموزش بوکس و مشت زنی در این مدرسه مشغول شد و تعداد زیادی را نیز آموزش داد.و تا زمانی که ۳۴ ساله بود در مسابقات مشت زنی شرکت می کرد.استراحت هنگام انجام مسابقه تا سال ۱۷۴۳ رواج نداشت تا زمانی که قانونی توسط بروتن جهت مسابقه های مشت زنی برای اولین بار در ۷ ماده تعریف شد.از قانون های وضع شده می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:یکی استراحت زمان مسابقات ،و در نظر گرفتن ۳ داور جهت قضاوت مبارزه.


در سال ۱۸۸۹ میان گیل‌وین و سولیوان، دستکش انجام گرفت.و در زمان بروتن استفاده از دستکش مورد توجه قرار گرفت و رایج شدن حمل آن از سال ۱۸۱۸ انجام گرفت.و تغییر آن به شکل امروزیش در سال ۱۸۵۶ انجام گرفت.
ودر اولین المپیک نوین در سال ۱۸۹۶با وجود شرکت کنندگان آمریکا و انگلیس انجام گرفت.اما به دلیل حضور کم در این مسابقه قرار نگرفت در بازی های ۱۹۰۰و بعد از گذشت ۴ سال بعد از آن به برنامه بازی ها برگشت.
و در لندن در سال ۱۹۰۸در ۵ وزن متفاوت مسابقات انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *