خرید آموزش ژیمناستیک از مبتدی تا حرفه ای|۰۹۳۵۹۴۸۲۳۲۴

ژیمناستیک یک ورزش بسیار رمانتیک و تعادلی میباشد و برای تقویت این ورزش نیازمند به داشتن روح قوی و تعادلی داریم و خود ژیمناستیک و آموزش آن به مرور زمان باعث میشود که تعادل خاصی در روح و جسم فرد ژیمناست ایجاد کند.برای آموزش ژیمناستیک نیاز است آمادگی جسمانی بالایی داشته باشیم و آن را قوی تر کنیم زیرا یک بدن خشک نمیتواند انعطاف لازم برای انجام خیلی از تمرینات و آموزش دیدن آن شود و ژیمناست باید به این توجه کند که او بتواند حرکات زیبا و اصولی و ماهرانه ای از خود به جا بگذارد.
یکی از ژیمناستهای بسیار مشهور و ماهر “نادیا کمانچی” بود که توانست خدمات ارزنده ای بگذارد . متولد سال۱۹۶۱در اونشت (رومانی) نادیا النا کومانچی نخستین ژیمناستی میباشد که وی توانست علاوه براین مدال های قهرمانی زیادیو کسب کنه!که وی در رشته ی ژیمناستیک توانست نمونه و برتر دوره ی خودش باشه و در بازیهای المپیک و مسابقات ژیمناستیک ۵مدال طلا بعنوان مدال طلای بهترین ژیمناست رومیانیایی را کسب کند و بالاترین امتیاز یعنی امتیاز ۱۰ را از آن خود کند.و هم چنین در المپیک سال ۱۹۷۶توانست یک مدال برنز و سه مدال طلا و یک مدال نقره ی آمریکایی در المپیک ۱۹۷۶یک مدال نقره د رمجموع و چوب موازنه نیز به ۲مدال در حرکات زمینی سال بعد در المپیک ۱۹۸۰در مسکو انفرادی و یک نقره ی تیمی دست یافت.
نادیا کومانچی در نوامبر ۱۹۸۹ تنها چند هفته پیش از انقلاب رومانی و سقوط چائوشسکو از رومانی فرار کرد و در ایالت متحده ی آمریکا سکونت گزید.وی در سال ۱۹۹۶با بارت کانر ژیمناست آمریکایی ازدواج کرد و در سال به تابعیت و شهروند آمریکا در آمد .وی در سال ۲۰۰۳وی کتابی به نام “عنوان نامه هایی به یک ژیمناست جوان”را نوشت و آن را منتشر کرد و خدمات قابل توجهی را به دنیای ژیمناستیک ارایه داد.

آموزش ژیمناستیک
تاریخچه و آموزش ژیمناستیک:
تار یخچه ی پیدایش ژیمناستیک بر میگردد به خیلی سال پیش. اما ژیمناستیک و آموزش آن به طور جدی از سال ۱۸۸۱به تشکیل فدراسیون پرداختند و آموزشات آن هم جدی تر گرفته شد و در این سال به برگزاری مسابقات در ژیمناستیک پرداختند و ژیمناستیک جزئی از مسابقات المپیک و جهانی شد.ژیمناستیک در سال ۱۸۹۶ اولین دوره ی المپیک را داشته است تا به امروز که هموتره در برنامه های این مسابقات وجود داشته است. در المپیک ۱۸۹۶پنج کشور در مسابقات شرکت کردند و آلمان تقریباً تمام مدال ها را برای خود کردند.
برنامه ی دانیله هیپولیتو که با چوب موازنه انجام میشده است که برای اجرا و آموزش آن نیازمند چابکی و تعادل و نیروی بدنی و هماهنگی و انعطاف شخص ورزشکار می بود که به صورت پیشرفته تر و نمایشی تر در می آید و آن را امروزه ما به عنوان ژیمناستیک میشناسیم به گونه ای میشود که آن بسیار طرفدار پیدا میکند و عده ی زیادی برای تماشا و حتی آموزش آن راغب میشوند. که مهد پیدایش آن به یونان باستان برمیگردد و تمرینات ژیمناستیک و آموزش آن از آنجا شروع میشود .
البته ژیمناستیک زنان با ژیمناستیک مردان فرق داشته است که بیشتر در ژیمناستیک زنان به جنبه ی نمایشی آن توجه میشود و بیشتر به جنبه ی هنری آن اهمیت میدهند و اما ژیمناست مرد بیشتر در حرکات زمینی ،بارفیکس ،چوب موازنه ی زمینی،پرش از خرک،پارالل نا هم سطح،ژیمناستیک موزون و ایروبیک متخصص هستند و در این زمینه به رقابت میپردازند. پرش خرک دار حلقه، پارالل، و خرک حلقه از دیگر رشته ها و شاخه های این ورزش میباشد.
ژیمناستیک یک ورزش المپیکی می باش آکروباتیک وترامپولین هم جزء این ورزش میباشد و آن را در مسابقات اجرا میکردند.فروشگاه تهران خرید این محصول ارزشمند را با کیفیت بالا برایتان اماده کرده است.
امروزه در مسابقات المپیکی از ۱۸ رویداد در اولین دوره ی المپیک ورزشی ورزشی جداگانه اجرا میشود که در آن ۱۴ رقابت در ژیمناستیک هنری و دو رقابت در ژیمناستیک موزون و دو رقابت در ترامپولین برگزار میشود.
ژیمناستیک در حد تفریح و تمرین برای بالا بردن انعطاف بدن بسیار پر طرفدار است.در این رشته ژیمناست به تمرینهای انعطافی و تمرینهای بدون وقفه و استقامت بدنی بالا و فرودهای سنگین و افتها، برخورد به افراد را حرفه ای تمرین کنند .این درست است که در ورزش ژیمناستیک و آموزش آن برخورد نداریم اما آسیب دیدگی در آن بسیار زیاد است که بسیار احتمال قوی ای دارد که موجب مشکل و آسیب دیدگی گردند.اغلب در بین ورزشکاران ماهر و حرفه ای تر دیده میشود که خطر آنها را بیشتر تهدید میکند و دچار آسیب و صدمه میشوند زیرا، در این ورزش آنها حرکات تخصصی تر و خطرناکتری را اجرا میکنند و ازین راه آنها در معرض صدمه ی بیشتری قرار میگیرند و همین طولانی مدت کار کردن ژیمناست های حرفه ای خود دلیل دیگری برای آسیب دیدگی بیشتر میباشد.

خرید آموزش ژیمناستیک

آموزش ژیمناستیک:
برای آموزش ژیمناستیک ابتدا ما نیاز داریم که در مورد وسایل آن اطلاعاتی را کسب کنیم و اسامی آن را بلد باشیم .
در زیر چندی از لوازم و وسایل ژیمناستیک را نام میبریم:
۱-ترامپولین قهرمانی و معمولی
۲-تخته پرش
۳-پیش تخته چند فنره (معممولاً پنج نفره)
۴-تخته پرش چند فنره(سه یا پنج یا هفت فنره)
۵-پودر منیزیم ژیمناستیک
۶-کمربند ایمنی ژیمناستیک
۷-نیمکت آموزشی شیب دار ژیمناستیک (که معمولاً و عمدتاً سوئدی میباشد)
۸-دستگاه توماس
۹-تشک ایمنی ژیمناستیک (رول یا معمولی)
۱۰-پیست ژیمناستیک با تشک یا بدون تشک
۱۱- کاسه ی پودر ایستاده
۱۲-سطح شیب دار
۱۳-خرک مطبخ تمام چوب
۱۴-مینی خرک
۱۵-پرش خرک آرگوجت
۱۶-خرک ژیمناستیک
۱۷-خرک حلقه ی استاندارد
۱۸-چوب بالانس انفرادی
۱۹-تخته ی بالانس چوبی تمرین
۲۰-دار حلقه ژیمناستیک
۲۱-اسکوبرد ژیمناستیکRSS
۲۲-اسکوبرد۱۱GS ژیمناستیک
۲۳-کفش مخصوص ژیمناستیک (که غالباً شبیه کفشهای رقص باله میباشد)
۲۴-مینی پارالل
۲۵- پارالل قهرمانی
۲۶-نردبان مخصوص ورزش و آموزش ژیمناستیک (که غالباً سوئدی می باشد و از چوب کاج درست شده است)
۲۷-چوب موازنه ی قهرمانی
۲۸-قارچ تمرینی تک حلقه
۲۹-قارچ تمرینی دو حلقه
۳۰-قارچ تمرینی که معمولاً به آن طرح آلمان میگویند
۳۱-بارفیکس قهرمانی
۳۲-بارفیکس آموزشی مدرج
۳۳-کف بند ژیمناستیک بارفیکس
۳۴-کف بند ژیمناستیک دار حلقه
۳۵-و کف بندهای متعدد دیگر
و…….
ژیمناستیک ورزشی است که بسیار جذاب و راه ایجاد خلاقیت را به وجود می آورد و بدن را نرم و آماده ی انجام هر گونه ورزشی میکند که بعضی از آموزشهای ژیمناستیک بسیار ریتمی و موزون میباشد و انجام روزانه ی آن بسیار در زندگی شخصی ما فواید بسیاری دارد که میتواند خستگی را دفع کند و اعتماد به نفس را بییشتر و بدن را آماده تر و نرم تر میکند و خیلی در رقص و مهارتهای آن تأثیر گذار است ،ژیمناستیک و آموزش آن راهی است که بتوانیم در ورزش و هنر و مهارتهای دیگر آماده تر شویم و در اجرای پانتومیم و حرکات موزون و زبان بدن در تئاتر بسیار تأثیرگذار است. و باعث میشود بدن ما امادگی هر نوع تمرینی را داشته باشیم و بدن خود را برای آموزش بهتر و سریعتر پانتومیم یا حرکات بدن و حتی خود ژیمناستیک بهتر بشناسیم .اغلب توصیه میشود این ورزش را باید از کودکی و از سن کم شروع کرد وآن را آموزش دید و تمرینات لازم را انجام داد، زیرا کودکی و بدن ما در سن کم بسیار آماده تر از بدن یک جوان و حتی نوجوان میباشد وقابلیت انعطاف پذیری بالاتری را دارا میباشد که خیلی میتوان روی بدن منعطف در ژیمناستیک مانور داد.

آموزش ژیمناستیک
در ژیمناستیک به مواردی نیازمندیم که این موارد عبارتند از ؛انعطاف، آمادگی جسمانی بالا، ذهن متمرکز و قوی،تغذیه ی مناسب ،وزن(که بسیار اهمیت دارد بدن کم وزن باشد و سبک تا حرکات را به راحتی و بدون صدمات انجام داد)،نداشتن ناراحتی جسمی ،انگیزه ی کافی ،علاقه ،اطلاعات لازم،روحیه ی مناسب، هدف درست از این ورزش (برای آموزش این ورزش (ژیمناستیک)عده ای معمولاً برای تفریح این ورزش را انتخاب میکنند،عده ای علاقه دارند”قلبی و سطحی” عده ای برای بهتر رقصیدن این ورزش را یاد میگیرند
،عده ای این ورزش را مقدس میدانند و عده ای راه پدر یا مادر یا خواهر و برادر را میخواهند ادامه دهند ،عده ای آن را آمادگی لازم برای هنر خود و افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت به تبع آن برای شکل گیری روحیه ی بهتر آن را انجام میدهند ،برای موفقیت در تئاتر و پانتومیم یا برای آمادگی جسمانی و انعطاف پذیری و اما
عده ای ژِمناستیک و آموزش آن را به خاطر خودش و شرکت در مسابقات کشوری و جهانی انجام میدهند و عده ای آن را راهی برای رسیدن به تعادل انجام میدهند و…..
ژیمناستیک ورزشی است که بسیار راه پیشرفت در آن باز است و یک ورزش رمانتیک و حساس و پر از ریزه کاری میباشد . امروزه دیده ایم که بسیاری از ورزشها وابسته به ژیمناستیک میباشد و آن را زیباتر کرده اند و لازمه ی آموزش آن جهانی تر شده است، اما ورزشهایی مثل رقص ( که خود انواع متفاوتی دارد مثل باله، عربی،اسپانیایی،پاپ،بریک،رقص روی یخ،سالسا زومبا و ….)همگی به انعطاف بدنی و آمادگی جسمانی نیاز دارند که ژیمناستیک را ورزشی مادر و اصیل میکند.
آموزش ژیمناسیک مراحل و اصول مختلفی دارد که به فرد ابتدا یاد میدهیم که آمادگی جسمانی خود را قوی تر کند و بدن خود را بشناسد و آموزش را جدی بگیرد و برای انجام آن زحمت بکشد و بدن را نرم تر و منعطف تر نماید و تمرینات سخت و سخت تر انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *