خرید آموزش یوگا از مبتدی تا حرفه ای|۰۹۳۵۹۴۸۲۳۲۴

زندگی یوگایی:
از لحاظ فلسفی آموزش یوگا بر اساس “یاما”ونیاما”ها استوار است که ما در دنیای غرب آنها تحت عنوان اخلاقیات عام و ویژه وشیوه نیل به آنها را میشناسیم،بعبارت دیگر ده فرمانی است بدون احساس سنگینی گناه.

“یاماها”یعنی عدم خشونت،وارستگی،دزدی نکردن،دروغ نگفتن وپرهیز از شهوات.
“نیاماها”یعنی شخص باوقف،پرهیزگاری،مطالعه،پاکیزگی ورضایت میپردازد.
کیفیت مثبت آزادی وبیقراری موجود در روان غرب شناسی از قدرت گذر آن از میان عرفها و وصول به یک هشیاری است که در آن حیات قابل زندگی گسترش یافته است یوگا با فرد شروع میشود واین فرد از هر لحاظ برای شخص قابل شناخت است که بعبارتی مفهوم خودشناسی میباشد.این علاقه به خود شامل علاقه به توده های انسانی که دایم در حال گسترش دینامیک میباشند همراه است.این تکیه به خود شاید باخود خواهی اشتباه گرفته شود درصورتی که چنین نیست بلکه این علاقه بخود باعث میشود که فرد نه تنها از لحاظ ذهنی بلکه از لحاظ عملی محبت را منتشر سازد وفراگیر شود.
حال در ایجا یک تعریف از یوگا را میشناسیم که میگوید:آموزش یوگا یعنی مهارت درعمل ،مهارت پیدا کردن استنباطهای حاصل در”یاما”هاونیاما”ها.شما همین الان می توانید به صورت خرید پستی این محصول را از ما تهیه نمایید.

آموزش یوگا
در زیر به توضیحات مربوط به “یاماها”ونیاماها”میپردازیم:
یاماها:
عدم خشونت:
در تعالیم ارزنده ی مهاتماگاندی ومارتین لوتیرکینگ باعدم خشونت سیاسی مواردی گفته شده است.اما در “یاماها”بصورتی دیگر آمده است که آن هم عدم خشونت باخویشتن میباشد.
هنر جوی یوگا از طریق انجام “هاتها یوگا”میکوشدتا بخوبی ونرمی بدن خود را بسازد وآنچه میخورد ومینوشد برای رشد ونیروگرفتن بدن باشد ،نه اعمال اذیت وآزار به آن.
در مورد وروان میتوان گفت که حالت خشم وتهاجمی ای که شخص از خود در مقابل دیگران بروز میدهد ناشی از خشونتی است که از نفس سرچشمه میگیرد،مانند:تمسخروتحقیر دیگران،حسادت احساس تنفر وسایر احساس هایی که توسط “یاماها”و”نیاماها”بیان میشود که خشونت به خویشتن میباشد.که وقتی دلیل عدم خشونت برای شخص مشخص شود او راه صلح وعدم اعمال خشونت را انتخاب میکند.که این انتخابهای درست زیر بنای “یاماها”و”نیاماها”میباشد.
خیلی از وقتها ما نمیتوانیم جلوی خیلی از اتفاقات را بگیریم یا اتفاقاتی را ایجاد کنیم که در زندگی ما رخ میدهد ،اما حق انتخاب راه مقابله با آن را داریم که آیا بتوانیم آرامش روحی خود را حفظ کنیم یا نه که اگر در جهت مثبت حرکت کنیم باعث آرامش و دلخوشی خود میشویم وخیلی از چیزها را تغییر دهیم واین امر با انجام تمرینات مفید آموزش یوگا امکان پذیر می باشد که باعث ایجاد انگیزه وهشیاری وهماهنگی میشود.
وارستگی:
وارستگی از آزادی سرچشمه میگیرد،اما ابتدا شاید جور دیگه برداشت شود که این وارستگی بمعنی عدم مسئولیت پذیری میباشد اما در واقع اینجور نیست،چون وارستگی یعنی زندگی کردن در زمان حالی زنده وسرشار از احساس مسئولیت وادراک،علاقه ومهرومحبت میباشد واین برداشت غلط را نقض میکند.
حال وارستگی از مردم چیست؟
وارستگی از مردم یعنی فراهم ساختن حداکثر فضای لازم جهت رشد آنها وعدم دخالت درتحویل وتحول آنها.بجز وارستگی از مردم یک نوع وارستگی است که وارستگی در قبال همسر وفرزند میباشد که منظور از آن اینست که،تعلیم ،حمایت ،تفاهم ومحبت بدون آنکه منجر به دخالت بی جا ونادرست در زندگی آنها گردد،که این خود بهترین روش آزادمنشانه در جهت ترقی وتعالی آنها وخود محسوب میشود.
شخص وارسته در برابر اتفاقات تازه رفتاری جدید دارد وافکار او نسبت به قبل روشن تر وزیباتر میشود واو را در جهت رسیدن به اهداف هدایت میکند که برای وی مسیر وطی کردن هدف وتلاش برای انجام آن مهم است ونه حتما رسیدن به هدف وایجاد انگیزه ی فراوان برای نیل به اهداف خویش.
او از ابزار وامکانات واشیاء موجود برای احتیاجات خویش بکار میگیرد نه استفاده بیش از حد وزیاده روی.

خرید آموزش یوگا
ماتریالیسم یا مادی گرایی نظرگاهی است برای جهان مادی ولی اگر شخصی بتواند از هر آنچه که از مایملک دارد چشم بپوشد ،دیگر تملک و وابستگی اشیاء مادی گرایانه بشمار نمی آید.
پرهیز از دزدی:
دزدی یعنی گرفتن یا بردن مال کسی بدون رضایت واطلاع شخص دارنده ی آن مال.البته بجز دزدی مادی واشیایی دزدی در سطحی ظریفتر که گرفتن وقت مردم وبازی کردن با احساسات وعواطف آنان وتلخ کردن زندگی واوقاتشان میباشد که در علم یوگا بسیار نکوهیده شده است.یاحتی ما در زندگی خود بارها اتفاق افتاده که عصبانی شده ایم یا شخصی را عصبانی کرده ایم که این نیز یک نوع دزدی میباشد،بطور مثال وقتی کسی در حال عصبانیت با دیگری روبرو میشود ودر اثر این برخورد شخص مقابل دچار پریشانی گشته واوقاتش تلخ ویا بعبارتی اوقات خوش خود را از دست میدهد که مورد تجاوز وسرقت قرار گرفته است.
وحتی سو استفاده از مردم واستفاده ی یه طرف از مردم ودر جهت منافع شخصی برای احساس رضایت وخود خواهی خود باعث میشود فرد احساسات وتواناییهای درونی اش رشد نکند و وابسته به دیگران باشد،که بازهم نوعی دزدی از توانایی های دیگران وظلم وسرکوب کردن تواناییهای خود میباشد.
حال یوگا یکی از بهترین راه برای پرهیز از دزدیهای فردی وذهنی وروانی میگردد زیرا میکوشد تا حس اتکاء بخود واستقلال نفس رادر شخص مورد رشد ونمو قرار دهد.
پرهیز از دروغ:
وفتی صداقت ودرستی در اثر ترس مورد غفلت قرار گیرد یعنی ترس از “خود” بودن وباصراحت زندگی واحساس خود را علنی کردن ،از بین میرود.در اصل ما باید با نفس وخویش صادق باشیم که خود را گول نزنیم وادامه ی زندگی عاری از خود فریبی واتخاذ تفکراتی جهت جبران کمبودها.بلکه مردمان نیز آینه ی رفتار ما میباشند.
بهترین راه برای تقویت حس حقیقت جویی درونی اعتراف به اشتباهات است زیرا هر انسانی جایز الخطاست وآنکسی میتواند موفق باشد که بتواند این اشتباهات را تشخیص دهد ودرصدد اصلاح آن بر آید وبدین ترتیب آموزش یوگا در جبران خطاهای بشری راه حلهای مفیدی داردوباید متوجه واردشدن خسارت بدیگران باشیم.اغراق کردن،تحریف نمودن و دروغ گفتن همان استفاده ی نامشروع کردن از مردم در جهت بر آوردن خواسته های درونی خویش است.بهترین راه برای رهایی از این خصیصه های منفیانجام تمرینهای یوگاست.
پرهیز از شهوت:
پاکدامنی یکی از اصلهای تمرینات یوگا که بمرور با انجام این ورزش بوجود می آید بنابراین بجای احساس شهوانی ولذتهای مادی ودنیوی زود گذر ،احساس مثبت جایگزین میشودکه این را نمیتوان خود داری نامید.
رسیدن به تعالی وپیوستن بجهان هستی میتواند نیروی بسیار عظیمی ورضایت خاطر باشکوهی ایجاد میکند که دیگر جایی برای همبستری باقی نماند.اما میل همراه با از خود گذشتگی ،عشق ،ظرافت،لطافت و احترام موجب میشود تا همبستری به یک هم آغوشی روحی تبدیل شود که از این طریق میتوان پیوستگی روحی ورسیدن به تعالی حاصل میشودکه در نظریه “تانترا”مفصل در مورد آن توضیح داده است.
نیاماها:
از خود گذشتگی:
یعنی عشق بدور از حس مالکیت وخودخواهی است که به جنبه های مثبت طرف مقابل را میستاییم ومورد احترام قرار میدهیم.که در این حالت پرده های خود خواهی وخودرأیی و غرور کنار میرود وفرد به هر چیز یا هر کسی چه بزرگ وچه کوچک احترام میگذارد.مختص کردن خود به آفریننده ی هستی و آنکه خدا نامیده میشود یعنی ابراز عشق ،خوف واحترام به پدیده های هستی واین تخصیص یک حالت هشیاری ورسیدن بدرجه ی معرفت میباشد که با تفکر عمیق وپیوسته بوجود می آید ورشد مینماید.
فقر:
فقر در یوگا بمعنای سادگی وبی آلایشی میباشد،زیرا اشیاء میتوانند روح را ببند بکشندو باعث ایجاد حالت غیر تملک به اشیا ومادیات ،بنابراین رسیدن به خود واساس وجود وروح خود میشود.
تمیزی و پاکی:
یکی از اصلها در یوگا تمیزی وپاکی جسمی ودرونی میباشد که با رعایت آن تن سبکتر و رهاتر میشودکه برای پاکیزگی روح وتن در یوگا تمرینهای مخصوصی آمده است که بارعایت نظم ووترتیب وآراستگی وزیبایی شناسی وکوشش برای زیبا ساختن فیزیکی که در نهایت هماهنگی فرد با تمرینهای یوگا ایجاد میشود.

آموزش یوگا
مطالعه:
خواندن برای سرگرمی جدایی از مطالعه کردن است گرچه مطالعه لذت بخشه اما اطلاعات حاصل از مطالعه جدی جزیی از وجود ما میگردد وبه صورت منبعی مهم در خواهد آمد.مطالعه یکی از هشت طریق یوگاست:یعنی گناناوگایا راه فکر وخود.
رضا:
رضا یک نوع حالت خوشنودی وخوشبختی است که از طریق دسترسی به کارهای واقعی وقلبی میباشدکه یک حالت تعادل وتوازن وخوشی کامل ایجاد میکند.این تکمیل به دور از هر گونه پشیمانی اشتیاق ویا احساس گناه خواهد بود.
اگرها وبایدها وشایدها همگی تضاد با حس رضایت وخرسندی میباشد،اگر پیش بینی، دلهره را به دنبال بیاورد،تصور وتجسم نتایج میتواند کمک مؤثری داشته باشد. انتظار همرا ه است با خواستن وآرزو داشتن که نتیجه مصرف کردن انرژی است که مفهوم زندگی در زمان حال اینست که شخص برای آینده ی برنامه ای ندارد بلکه فرد تنها بر اساس واقعیت های موجود برنامه ریزی میکند نه بر اساس خواب وخیال وآرزو!درنتیجه از خود انعطاف بیشتری نشان میدهد.
درباره ی غذا:
درواقع غذاخوردن برای رساندن مواد غذایی به بدن وحفظ ونگهداری آن میباشد،که اگر انسان بتواند از طریق آگاهی وهشیاری پایش را فراتر از خواسته های ذائقه ای ومیل عادت شده به غذا بگذارد آنگاه میتواند نیازهای واقعی بدن را درک کند وآنها را تأمین کند.بر اساس فلسفه ی هندی مواد غذایی به سه دسته تقسیم میشود:”ساتوا”یا پاکیزگی،”راجاز”یاتحریک شدید و”تاماز”بی خاصیتی .حال به بررسی مواد غذایی های بالا میپردازیم که مشخص کنیم کدام برای آموزش یوگا مناسب میباشد!
رژیم تاماز:بیشتر غذاهای حجیم وبیش ازحد پخته ومرده میباشد.
رژیم راجاز:غذاهای پرادویه ،شیرین،شور یا ترش میباشداین غذاها بیشتر محرک هستند تا مغذی واغلب مقداری انرژی را بطور موقت ولی سریع آزاد میکند.
رژیم ساتوا:مواد خوراکی ای که همانطور در طبیعت یافت میشود را بتوان مستقیما تغذیه کردمانند میوه ها،آجیل ،سبزی تازه ، جوانه ی دانه ها وغلات سبوس نگرفته در انسان احساسی سبک ولی در عین حال سرشار از حیات وزندگی پدید می آورندوپس از مدتی انسان احساسی سبک وسرشار از حیات وزندگی بوجود میآید.”ساتوا”رژیم یوگاست که حبوبات وگاهی تخم مرغ وپنیرکم چربی برای تأمین وپروتئین لازم میشود.که ارزش مواد غذایی بستگی به زمین وخاکی دارد که مواد غذایی در آن کشت میشودکه روشهای سنتی تر فابل قبولتر ومغذی تر است اما روشهای مدرن کشاورزی خیلی قابل قبول نمیباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *