خرید آموزش نانچیکو از مبتدی تا حرفه ای|۰۹۳۵۹۴۸۲۳۲۴

آموزش نانچیکو به روش حرفه ای.سلاح نمایشی است که با اسامی مختلفی نامبرده میشود . در ایران به نام های نانچیکو، لانچیکو و یا نانچاکو گفته شده که میتوان با آن حرکات نمایشی جالبی را انجام دهید که قدرت بالایی دارند و میتواند با سرعت زیادی اجرا شود که حالت چرخشی گرفته و سبک های این ورزش با نام نانچیکو یا نانچاکو بوده .آموزش نانچیکو با استفاده از دو تیکه چوب با نام فک که با طناب یا زنجیر به هم متصل میشوند . و در طراحی چوب ها به صورت آیرودینامیکی هستند که هوا را میشکافد و با سرعت زیادی حرکت میکنند و به صورتی به هم متصل شده اند که با سرعت زیاد با استفاده از زنجیری که به چوب ها متصل بوده قدرت ضربات را بالا برده که از زنجیر آن در آموزش نانچیکو برای حالت دفاعی و حمله ای نسبت به حریف است.نانچیکو یکی از ابزارهای کشاورزان قدیمی بوده که هم اکنون به عنوان سلاحی مرسوم شده و کاربرد ورزشی پیدا کرده.
در آموزش نانچیکو با یک دست یا هر دو دست کاربرد داشته و به عنوان سلاحی برای دفاع از خود یا حمله بر حریف کاربرد داشته که دارای ضربات قدرتی مهلکی است.
در بیشتر ورزش های دفاع شخصی از قبیل کونگ فو، کارته و یا ماموران پلیس استفاده میشود که دارای حرکات نمایشی است . در حین آموزش نانچیکو افراد مبتدی باید بسیار مراقب باشند زیرا در صورت مهار نکردن درست حرکات به خود آسیب وارد میکنند

آموزش نانچیکو در ورزش های رزمی :
در استفاده کردن از نانچیکو باید دقت بالایی به کار برد زیرا اگر مهارت کافی را در استفاده از این وسیله نداشته باشید بعث آسیب دیدگی شده و به خود صدمه میزنید . در استفاده از نانچیکو باید تمرینات زیادی را انجام دهید تا به مهارت کافی برسید.
در تمرینات ابتدایی آموزش نانچیکو از یک کیسه بکس استفاده کنید و به آن ضربه وارد کنیدف همانطور که میبینید به طرف شما برگشت میخورد و با حالت ضربه به سمت شما خواهد آمد .این محصول را می توانید به صورت خرید اینترنتی از فروشگاه تهران خرید تهیه نمایید.

آموزش نانچیکو
در فیلم های بروسلی نانچیکو شهرت جهانی بیشتری پیدا کرد و به عنوان سلاحی است که به تمرینات عملی نیاز داشته تا به مهارت کافی دست پیدا کنید.

ساختار نانچیکو”
در هنرهای رزمی و ورزش های دفاع شخصی از نانچیکو بسیار استفاده میشود که این سلاح از جنس چوبی، پلاستیکی، فلزی، پارچه ای، ابری یا باتومی ساخته شده که در حرکات نمایشی بیشتر از نانچیکو پلاستیکی استفاده شده و در مبارزات از جنس باتومی استفاده میشود . نانچیکو از اندازه های مختلفی ساخته شده که براساس نیاز خود و شرایط میتوان آنرا تهیه و استفاده کرد.

نانچیکو به عنوان که کاربرد زیادی در مبارزات داشته و بسیار راحت حمل میشود و در برابر ضربات چوب یا شمشیر مقاوم بوده و قابل استفاده دفاعی است.

کاربرد نانچیکو :
۱) آموزش نانچیکو مبارزه ای
تفاوت زیادی با نانچیکوی نمایشی نداشته . برای استفاده از نانچیکو در مبارزات وسط چوب فک را به پایین گرفته تا طول نانچیکو افزایش یابد .

تکنیک استفاده از نانچیکو در مبارزات :
در حین مبارزات از تکنیک های سریع و سرعتی استفاده میشود که آسیب بیشتری وارد میکند ولی حرکات نمایشی در آن وجود ندارد بلکه در مبارزه از نانچیکو در حرکات خشک و غیرقابل انعطاف استفاده میشود.

۲) آموزش نانچیکو نمایشی
در حرکات رزمی فردی از نانچیکو بصورت نمایشی استفاده میشود که باید چوب فک را از بالا در دست بگیرید تا بتوانید راحت تر به حرکات نمایشی پرداخت.

نحوه استفاده از تکنیک نانچیکو نمایشی:
حرکات نمایشی با نانچیکو به صورت ضربدری و پروانه بوده که بیشتر جنبه زیبایی داشته و از حرکات مبارزه ای فاصله داشته و حرکاتی نرم و قابل انعطاف هستند.

قوانین آموزش نانچیکو:

احترام گذاری در استفاده از نانچیکو:
کلیه ی ورزش های رزمی ابتدا و انتها احترام گذاردن یکی از اصول اولیه بوده و نحوه ی احترام گذاشتن بستگی به نوع ورزش داشته ، همینطور در استفاده از نانچیکو باید به داوران و تماشاچیان نیز احترام گذاشت که در بعضی موارد به دلیل جلب توجه داوران به فرد باعث امتیاز شده . نانچیکو سلاحی سرد حساب شده .
در تمرین در آموزش نانچیکو باید چهار جهت راست، چپ، بالا و پایین را مدنظر داشته و همینطور پشت سر نگاه کرده تا کسی آسیبی نرساند . نحوه ی در دست گرفتن نانچیکو بستگی به نوع استفاده از آن متفاوت بوده.

 

انواع نانچیکو در مبارزه :
در نانچیکوهای مبارزه ای از دو نوع نانچیکو استفاده میشود
۱) نانچیکوهای با فک های بلند و زنجیرهای متوسط: از این نوع نانچیکو بیشتر در حرکات ضربه ای به حربف که حالت هجومی دارند استفاده میشود.
۲) نانچیکوهای با فک های متوسط و زنجیرهای بلند: این نوع از نانچیکوها در کارهای دفاعی در حین ضربات حریف استفاده شده .
ساخت نانچیکو و نحوه ای آن:
برای ساختن نانچیکو میتوان با استفاده از وسایل زیر آن را ساخت و تزئین کرد.
– لوله های آب ۲ سانتی
– زنجیر یا طناب محکمی که به اندازه ی عرض پشت دست باشد.
– دو میخ نازک و طول ۲سانت و نیمی
– یک نوار چسب برق مشکی و یک چسب برق سفید
– یک ربان قرمز ۱ متری و یک رمان نیم متری سبز رنگ
– یک نوار چسب کتاب

خرید آموزش نانچیکو

– یکی از لوله ها رابرداشته و با میخ از قسمت بالایی آن سوراخ کرده و فقط یکطرف آن سوراخ داشته باشد و همانطور فک دیگر نانچیکو را به همین حالت میخ زده.
– در مرحله ی بعدی زنجیر را داخل لوله قرار داده به طوریکه بین میخ و لوله قرار بگیرد. و در طرف دیگر لوله نیز این روش را انجام دهید.
– میخ ها را تا انتهای لوله فرو کرده و نوک میخ را کج کرده تا قابل تغییر نباشد و لوله ها کاملا به زنجیرها محکم شوند .

تزئین نانچیکو:
برای تزئین کردن ربان ها را به ۱۵ سانتی تقسیم کرده و یکطرف ربان ها را با حرارت جمع کرده که تار وپود آن ها جدا نشوند.
– سپس یکطرف ربان ها را یکی در میان قرمز و سبز قرار داده و با نوار چسب شیشه ای آن ها را به صورت طولی به هم متصل کنید.
– قسمت انتهایی فک را روی ربان ها قرار داده و آن ها را به دور آن بپیچید که به اندازه ی ۱ سانتی متر باشد و همینطور لوله ی بعدی را به همین شیوه دور ربان ها بچسبانید.
– نوار چسب مشکی رنگ را به دور فک بپیچید .
– نوار چسب سفیدرنگ را به صورت مارپیچی به دور لوله های فک بچسبانید و همینطور به همان اندازه را به صورت مارپیچ ضربدری به آن چسباند.
– برای ماندگار شدن تزئین ها به دور فک ها نوار چسب سفید رنگ چسبانده که آنرا براق کرده.

روش استفاده از نانچیکو در ورزش های رزمی و دفاع شخصی به پنج حالت بوده :
– تکنیک های حمله ای
– تکنیک های دفاعی
– تکنیک های ترفندی
– تکنیک های نمایشی
– تکنیک های آکروباتی

آموزش نانچیکو

بعداز آموزش نانچیکو شما میتوانید از خود و اطرافیان خود دفاع شخصی کنید و همینطور از حرکات نمایشی استفاده کنید که به زیبایی حرکات رزمی خود تاثیر بگذارید.
همراه داشتن نانچیکو با شما همیشه مورد نیاز نبوده چون غیرممکن بوده که با شما همراه باشد اما در آموزش نانچیکو روش هایی را فرا میگیرید که بتوانید با وسایل دیگر نیز به سرعت یک نانچیکو بسازید که بتوانید از ان استفاده کنید حتی با کفش یا کمربند و کیسه های نایلونی که بسیار معمولی هستند و بتوانید به راحتی از خود دفاع کنید بدون اینکه درگیری ایجاد شود و صدمه ببینید.
آموزش نانچیکو بسیار مفید بوده و با یکبار یادگرفتن آن دیگر آنرا فراموش نمیکنید و در صورتیکه مدتی تمرین نکرده باشید نیز میتوانید به همان چابکی گذشته از آن استفاده کنید .
استفاده از نانچیکو به آمادگی جسمانی زیادی احتیاج ندارد و هیچگونه محدودیت سنی در استفاده و یادگیری آن وجود نداشته همینطور محدودیت جنسیتی هم نداشته حتی میتواند هنرجوهای با نواقص بدنی نیز آنرا یادبگیرند و از آن استفاده کنند.
همراه داشتن نانچیکو بدون جرم بوده و هیچگونه مشکلی نداشته ولی در استفاده از آن در حین آموزش نانچیکو تعهدنامه ای مبنی بر استفاده غیرمناسب توسط افراد امضا میشود.
آسیب های استفاده از نانچیکو:
در تمام رشته های رزمی که حالت دفاع شخصی و مبارزه دارند آسیب های زیادی داشته که در اندام ها به صورت خونمردگی و کبودکی که ناشی از ضربات مستقیم و مانورهای حرکتی و نمایش در حین آموزش نانچیکو است که در برخی از موارد به پارگی، خونریزی بینی و سر، ضربات چشم و قرنیه ، مغز، آسیب های گردنی و ستون فقرات بوده که برای محافظت از سر باید از کلاه های محافظتی پوشیده شود که آسییب سر و گردن و گوش ها را کاهش داده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *