خرید آموزش اسکی به صورت حرفه ای|۰۹۳۵۹۴۸۲۳۲۴

برای آنکه در دادن آموزش به شاگرد در ورزش اسکی موفق باشیم لازم است موارد زیر را برای تصحیح حرکتی وی رعایت کرده و آن را اجرا کرد:
تصحیح با حرکت در آموزش اسکی:
۱٫دادن هدفی واضح و شفاف برای به شاگرد تا بتواند با داشتن همان هدف و دادن حرکات لازم و قابل فهم و درک ،اشکالات خود را شناسایی و آنها را تصحیح کند
۲٫یادگیری با اجرای حرکات ،تواناییهای وفق پذیری شاگرد با محیط و شرایط خوب وبد آن را افزایش میدهد
تصحیح با تقلید:
قبل از آنکه شاگرد حرکت مربی را تقلید کند باید حرکت را توضیح و مصور کند
توضیح ، نمایش ،تقلید، تصحیح.
توضیح وشفاف سازی باید دو شرط داشته باشد و روی این دو شرط تکیه کند:
۱٫جنبه ی سازماندهی و مدیریتی لازم:(چه پیستی،چه جهتی،نقطه ی شروع،نقطه ی پایانی و….)
۲٫جنبه ی تکنیکی:باید به شاگرد توضیح داد که چه حرکتی را انجام دهد و آن را مصور کند تا عینی تر و ملموس تر باشد تا شاگرد بتواند آن را در ذهنش متصور کند.

برای تهیه این محصول ارزشمند از فروشگاه تهران خرید می توانید همین الان اقدام نمایید.


.تصویر باید بتواند ریتم حرکت را انجام دهد و مکانیسم یا مراحل حرکت را به گونه ای نشان دهد که قادر باشد آن را تکرار کند ولی هدف این نیست که شاگرد بتواند حرکت را به طور۱۰۰درصد انجام دهد بلکه هدف اینست که به مرحله ی اجرای درست نزدیکتر شود.
.حرکات و آموزش اسکی باید به گونه ای ساده و راحت باشد و برای شاگرد قابل فهم باشد تا وی بتواند آن را راحت تر تصور کند و شاگرد با تکرار و تمرین بیشتر میتواند حرکات را تصحیح و بهتر متوجه اشتباهات خود میشود که معنی آن این است که وقتی وی حرکات را تکرار میکند بهتر میتواند متوجه کار و حرکات خود باشد و این تنها از طریق تکرار و تمرین به دست می آید.
. همیشه سعی کنیم از کلمات و جملات مثبت و تشویق کننده و انگیزه اور استفاده کنیم که در آموزش اسکی موفق تر خواهیم شد و به هدف آموزش درست به شاگرد میرسیم .این کار حتی در زندگی روزمره ی خود و رابطه با دیگران بسیار نکته ی با ارزشی میباشد که چه در آموزش اسکی و چه در آموزش های دیگر و ارتباط برقرار کردن و شاد بودن اهمیت فراوان دارد.در آموزش اسکی مثلاً وقتی میخواهیم اشتباهی را متذکر شویم میتوانیم به طور مثال در مورد زانوان اگر شاگرد زانوهایش صاف باشد بهتر است از کلمه ی :”زانوهایت را کمی خم کن “استفاده کرد.
.همیشه در تشویق کردن شاگرد اهتمام بورزید و سعی کنید وقتی میخواهید نقطه ی ضعف و اشکلات وی را متذکر شوید بهتر است اول نقاط قوت وی را به او یاد آوری کنید
و سپس نقطه ی ضعفش را به درستی به او بگویید تا آن را تصحیح کند.
. برای نشان دادن نمایش متصور و درست باید معمولاً سعی کرد از نمایش و فیلم یا ویدئوهایی استفاده شود که سرعت و انرژی وریتم (ضرباهنگ) آموزش اسکی را به طور دقیق نشان دهد که این موارد جزء اساس همه ی ورزش ها میباشد.
. عامل انسانی : آموزش اسکی یک عامل بسیار مهم در آن دارد که نحوه ی آموزش توسط مربی محترم دارد که باید با کیفیت و روش و تکنیک مناسب انجام شود که یک عامل بسیار مهم و حیاتی در آموزش اسکی دارد که مربی با شور و انرژی و جوی که در کلاس و آموزش ایجاد میکند میتواند شاگرد را به یادگیری بیشتر و ادامه ی آموزش ترغیب کند.
یک اسکی باز و شاگرد برای آموزش دیدن اسکی لازم است ابتدا با ابزار اسکی آشنا شود که از چوب دستی مخصوص و کفشهای اسکی تشکیل میشود که بعد از آن موارد دیگر مثل نحوه یایستادن ،سُر خوردن ،سبک کردن،لبه دان ،چرخیدن و….را شروع به یادگیری کند.


اسکی نه تنها قوانینی دارد بلکه شبیه رانندگی میباشد ، آن هم راننده ای که در جاده ای به نام پیست اسکی خود رانندگی میکند که نه تنها در مقابل خود بلکه در مقابل دیگر اسکی بازان و محیط اطراف خود باید احساس مسئولیت کند اما متأسفانه اسکی بازهای آلپاین و اسنوبورد به دلیل عدم آگاهی و احساس مسئولیت حوادث جبران ناپذیری را هم برای خود و هم برای دیگران ایجاد میکنند که بسیار ناراحت کننده است که یک اسکی باز ابتدا باید با قوانین اسکی اشنا شود و آموزشات لازم را ببیند.

مرحله های پیشرفت برای اسکی باز حرفه ای شدن:
پیشرفت یک فرد تازه کار از یادگیری مبتدی اسکی با انجام چند مرحله تا رسیدن به اسکی باز حرفه ای.
این چند مرحله به شرط زیر میباشد:
۱٫به دست آوردن تعادل بیشتر
۲٫استقلال عضلانی(ایجاد حرکات جدید برای تمرینات مورد نظر)
۳٫هماهنگی و همکاری عضلات برای انجام تمرینات بهتر و موفق تر
۴٫ ناخود آگاه شدن حرکات و تمرینات مورد نظر.
-کسب تعادل:
مرحله ی اول: (تعادل استاتیک یا تعادلی که در توقف فرد صورت میگیرد)فرد مبتدی مورد نظر برای کسب تعادل باید ابتدا سعی میکند تعادل خود را بر روی اسکی یا اسنوبورد به دست آورد.

مرحله ی دوم:اسکی باز یا اسنوبورد با تجربه کمی که به دست آورده است میتواند تعادلی را که بهم خورده را باز به دست آورد.(مثلاً با حرکت دستها هنگام عبور از قوز برفی )
مرحله ی سوم:مقابله با عدم تعادل و برهم خوردن آن. در این مرحله اسکی باز یا اسنوبورد خودش را آماده میکند قبل از رسیدن به مرحله ی تعادل خود را اماده کند که باید تشخیص بدهد کجا و کی خود را آماده کند.
۲٫استقلال عضلانی:
مرحله ی اول: اسکی باز در این مرحله تمام عضلات بدنش را به کار میگیرد و بدین لحاظ انرژی زیادی مصرف میکند.
مرحله دوم: اسکی باز برای اینکه حرکت خود را بهتر انجام دهد آن قسمت از بدن یا عضلاتی را حرکت میدهد یا فعال میکند که برای بکارگیری لازم باشد و بقیه ی عضلاتی لازم نیست بکار گیرد را حرکت نمیدهد و انرژی بیشتری از این طریق میتواند ذخیره کند و هم میتواند بهتر کار کند (چه از لحاظ بدنی و چه از لحاظ هماهنگی).
۳٫هماهنگی عضلانی:
مرحله ی اول: مبتدی حرکت را انجام میدهد ولی حالت بدن وی حفظ نخواهد شد و هماهنگی بین عضلات از بین میرود یا حرکت به موقع صورت نمیگیرد.
مرحله دوم:اسکی باز باتجربه یا اسنوبورد ، میتواند حرکت را به روشی هماهنگ و همگام با بدن بکار گیرد که چه از لحاظ بدن و چه از لحاظ هماهنگی آنها با شرایط.
۴٫خودکار شدن:
مرحله ی اول:آموزش اسکی باز حرفه ای یا اسنو بورد برای حرکت بدنش فکر میکند و از طرفی چون نمیتواند به موقع و درست و هماهنگ عمل کند او اطلاعات کمی دارد و نمیداند چه گونه بدن خود را حرکت دهد بنابراین باچشم حالت بدن یا حرکت خود را انجام میدهد.
مرحله ی دوم:اسکی باز حرفه ای یا اسنوبورد او درک حرکتی بهتری دارد و کلیه ی حرکاتی که باید باشد را میشناسد و آن را بدون فکر کردن و به صورت خودکار انجام میدهد،بنابراین برای موانعی که در مقابلش ایجاد میشود میتواند حواس وچشمان خود را به آن بدوزد و عکس العمل بهتر داشته باشد.
–تدریس:
تدریس یا درس دادن همان ارتباط برقرار کردن است با شاگرد و محیط.
در اینجا در واقع سه عنصر وجود دارد که عبارتند از؛۱٫مربی۲٫شاگرد۳٫محیط.
شاگرد میخواهد یاد بگیرد و مربی میخواهد آموزش بدهد که در محیطی در حال تغییر همیشگی پیشرفت کند.


بنابراین سه عامل را بررسی کرد :
۱-شاگرد:برای اینکه شاگرد بتواند رشد کند عوامل زیر دخیل هستند:
.شخصیت
.تجربه
.وضعیت جسمانی
.تکنیک(فنون و روش)
.محیط
.تکنیک بازی
.وسایل
.سرما ،برف،ارتفاع،باد،یخبندان،و یا گرم شدن هوا
.مربی
.دانش
.ارتباطات
.شنوندگان خوب
.حرف شنوی خوب و دقیق شاگردان یا بعبارتی خوب گوش دادن
.انگیزه ی شکست ناپذیر و قوی شاگردان
.شناسایی دقیق و خوب شاگردان.
۲-مربی:آموزش اسکی مهاتهای خاصی دارد که مربی برای درس دادن و جذابیت تحصیل نیاز دارد که موارد زیر را انجام دهد:
.مشخص کردن هدفی که باید آن را انجام دهد و به ان برسد
.توضیح وشفاف سازی مراحل تکنیکی که لازمه رسیدن به هدف و یادگیری موضوع مورد نظر است
.کمک به سازماندهی یا مدیریت کردن فعال و پر تحرک
.استفاده و تکرار حرکت و روش قبل برای توضیح و روشن سازی روش جدید یا حرکت جدید
کمک به کنترل (تعادل) و ارزیابی (برداشت )حرکتی شاگرد به درس جدید
.دادن معیار قابل درک و درست به شاگردان برای آنکه بدانند حرکت را درست انجام داه اند یا نه و اگر درست نیست آن را تصحیح کند(که معمولاً اینکار را با نشان دادن ویدئوهای آموزشی به شاگردان که حرکات را خوب و مناسب انجام دهند
.تحلیل و ارزیابی و تصحیح مشکلات شاگردان
.بهتر و مفید تر است که مربی به صورت تصویر حرکات مورد نظر را آموزش دهد تا حرکات را درست تر و عینی تر آموزش داده شود.مربی برای آموزش اسکی باید موارد زیر را بررسی کند،
حال در مورد عوامل و مواردی که ممکن است جلوی پیشرفت شاگرد را بگیرد واو را از ادامه باز دارد و حتی باعث پسرفت وی شود:
۱٫احساس ترس یا کاهش انگیزه و توان و انرژی لازم درونی
۲٫سرعت کم یا سرعت بیش از حد زیاد شاگرد برای یادگیری اسکی
۳٫شرایط محیط و جو هوای تمرین؛مثل:سرما،باد،برف،مه،طوفان،بهمن و ….
۴٫خستگی و نداشتن جذابیت آموزش دیدن اسکی برای وی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *