آشنایی با طراحی داخلی کلینیک زیبایی

جزییات چگونگی طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی را بخوانید. از نحوه طراحی اتاق پزشک، قسمت پذیرش و به طور کلی دکوراسیون کلینیک زیبایی مطلع شوید.

دکوراسیون کلینیک زیبایی، نمایانگر روح محیط

دکوراسیون کلینیک زیبایی نمایی از نحوه عملکرد افراد آن محیط و نمایانگر روح جاری در آن محیط است. طراحی داخلی کلینیک زیبایی علاوه بر ویژگی های بصری وظیفه ایجاد تناسب محیط با کاربردهای در نظر گرفته شده برای آن را بر عهده دارد. مواردی همچون افزایش بازده کاری کارکنان، افزایش آرامش و رضایت کارکنان و مراجعه کنندگان و پویایی همه جانبه اهدافی است که از طریق بهبود دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی دنبال می شوند. آنچه واضح و مبرهن است این است که بدون بکارگیری هنر، دانش و فن نوین معماری در طراحی کلینیک پوست و مو یا به بیانی دیگر طراحی داخلی مطب زیبایی اهداف و رویکرد هایی مانند بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای بهبود کیفیت زندگی قابل دستیابی نخواهند بود.

طراحی کلی دکوراسیون کلینیک زیبایی

در طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی باید فضایی از نظر زیبایی کاملا جذاب، بهداشتی و با کیفیت طراحی شود که این مساله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. البته ممکن است در یک پروژه طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی ضعیف و شکست خورده نیز به طور کامل به عناصر زیبایی شناختی توجه شود اما این طراحی ها پاسخگوی نیازهای مراجعه کنندگان و کادر کلینیک نباشند و یا موجب سهولت تردد و کارایی بالا نشوند و در کل آرامش خاطر را برای آنها فراهم نکند.

طراحی کلینیک زیبایی

طراحی دکوراسیون اتاق پزشک در یک کلینیک زیبایی

در طراحی اتاق پزشک پس از توجه به آرامش و عدم وارد شدن استرس و نگرانی به مراجعه کنندگان باید کارایی محیط برای بهبود بازدهی شغلی پزشک را نیز مد نظر قرار داد. اتاق پزشک نباید بیش از حد کوچک باشد چرا که پزشکان معمولا به یک یونیت یا تخت برای انجام معاینات، میز کار و حداقل ۳ صندلی، قسمت نگهداری وسایل شخصی و قسمت نگهداری وسایل تخصصی شغلشان نیاز دارند. در برخی مدل های طراحی برای نظم بخشیدن به محیط اتاق کار یک پزشک از پارتیشن های شیشه ای برای جدا کردن بخش های مختلف ذکر شده استفاده می کنند. رنگ های استفاده شده در مطب پزشک با آن که باید آرامش و شادابی را به پزشک و بیمار هدیه دهد اما نباید بیش از حد غیرطبیعی باشد چرا که برای پزشک خسته کننده می شود. در نورپردازی نیز باید توجه کرد که نور محیط تمرکز پزشک را از بین نبرد و باعث خستگی چشمان او نشود.

طراحی کلینیک زیبای

طراحی اتاق پذیرش در کلینیک زیبایی

اولین جایی که معمولا یک مراجعه کننده به آن وارد می شود قسمت پذیرش است و این باعث افزایش اهمیت طراحی این قسمت در طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی می شود. این قسمت باید برای مراجعه کنندگان بسیار آرامش بخش باشد چرا که آنها معمولا وقت قابل توجهی را در این قسمت می گذرانند و باید از رنگ های شاد و سرزنده استفاده کرد. معمولا رنگ سفید سرآمد رنگ های استفاده شده در این نوع محیط ها است چرا که این رنگ نور را به خوبی بازتاب می دهد و زیبا نیز هست و خاصیت آرامش بخشی بالایی دارد. یکی از متریال هایی که می توان درخشندگی را به وسیله آن به محیط اضافه کرد ام دی اف هایگلاس است که در صورت ترکیب با نوارهای نوری یا لامپ های ال ای دی زیبایی فوق العاده ای به محیط می بخشد. استفاده از رنگ های گرم تر و ایجاد یک کنتراست جذاب زیبایی محیط را تا حد قابل توجهی بالا می برد.

دکوراسیون کلینیک زیبایی

در طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی به فکر مراجعه کنندگان باشید.

حال که قرار است یک مراجعه کننده وقت قابل توجهی را در یک کلینیک سپری کند چندان اشتباه هم نیست که بگوییم بهتر است دکوراسیون کلینیک زیبایی در خدمت ایجاد آرامش برای او باشد. مواردی همچون خط های راهنما که بیماران را به اتاق پزشک مد نظر می رسانند را می توان به زیبایی در دکوراسیون کلینیک زیبایی جا داد. همچنین مواردی مانند سقف هایی با تصاویر متحرک یا تعبیه نمایشگر در محیط پذیرش می توانند از این دست باشند. قرار دادن گلدان های طبیعی در این فضا و ایجاد طراوت نیز می تواند زمان انتظار را در نظر افراد کمتر کند.

دکوراسیون کلینیک زیبایی

آشنایی با طراحی داخلی کلینیک زیبایی

امروزه توجه به طراحی داخلی کلینیک زیبایی بسیار مهم است و پزشکان تمایل دارند تا مطب خود را به فضایی زیبا و در عین حال آرامش بخش تبدیل نمایند تا حس بهتری را به مراجعه کنندگان خود القا کنند. در ادامه درباره ویژگی های طراحی داخلی مطب زیبایی توضیح خواهیم داد پس تا انتها همراه ما باشید.

علت اهمیت طراحی داخلی کلینیک زیبایی چیست؟

همه ما هرگاه نام مطب و یا کلینیک را می شنویم به طور ناخودآگاه دچار اضطراب و نگرانی می شویم که علت آن فضاهای خاص مطب هایی با ساختارهای قدیمی می باشد. این در حالی است که با کمک تغییراتی در طراحی و دکوراسیون داخلی مطب ها، اتاق انتظار و اتاق پزشک فضای استرس آور سابق تبدیل به محیطی آرامش بخش خواهد شد. برای انجام طراحی داخلی می توان از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفت تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود. فراموش نکنید که برای طراحی و دکوراسیون داخلی باید به فاکتورهای مختلفی توجه نمود که در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

طراحی داخلی کلینیک زیبایی

طراحی داخلی اتاق پزشک به چه صورت باید باشد؟

در طراحی داخلی کلینیک زیبایی یکی از مهمترین بخش هایی که باید به آن توجه نمود طراحی اتاق پزشک می باشد. اقلام و وسایل بسیاری مورد نیاز پزشک است که باید هر یک در جایگاه صحیحی قرار گیرند.

۱_  در طراحی داخلی کلینیک زیبایی، محلی که یونیت و یا تخت مختص معاینه بیمار و ابزار پزشک قرار دارد باید مجزا از محل قرار گیری میز کار وی باشد که به این منظور می توان از انواع پارتیشن ها استفاده کرد.

۲_ در دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی به منظور حفظ آرامش بیمار در ضمن معاینه و یا انجام کار های مرتبط با پوست و مو توصیه می شود تا از طرح هایی زیبا برای دیزاین سقف اتاق معاینه استفاده شود تا نقطه دید بیمار خالی از طرح و رنگ نباشد.

۳_ در اتاق پزشک بخشی مجزا در نظر گرفته می شود که در نگاه اول شبیه به یک آشپزخانه کوچک می باشد که از کابینت ها، کشوها و کمدهای آن می توان برای نگهداری و طبقه بندی ابزار و وسایل کار استفاده کرد.

۴_ نورپردازی مناسب یکی از موارد مهم در طراحی کلینیک پوست و مو است، چرا که پزشک برای انجام دقیق تر کارهای خود نیاز به نور کافی دارد که باید در زاویه مناسب و مقدار کافی تامین گردد.

توجه لازم به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد می تواند در جلوه بخشیدن به اتاق پزشک بسیار تاثیرگذار باشد.

طراحی داخلی کلینیک زیبایی

دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی

در طراحی داخلی مطب زیبایی باید به بخش های مختلف آن توجه نمود. که در ذیل به آنها اشاره خواهیم کرد:

۱_ در بدو ورود به کلینیک قطعا نظر همه ما در ابتدا به سمت پذیرش جلب خواهد شد. در نتیجه فضایی که در آن میز پذیرش قرار دارد را می توان با طرحی خاص، از سایر فضاهای اتاق انتظار متمایز نمود.

۲_ انتخاب رنگ بسیار حائز اهمیت است در نتیجه توصیه می کنیم تا برای افزایش جلوه بصری بیشتر، از رنگ هایی روشن مانند سفید استفاده نمایید. از رنگ هایی که القا کننده آرامش باشند.

۳_ سعی کنید تا از مبل های اسپرت و راحتی برای دکوراسیون داخلی اتاق انتظار استفاده کنید تا در صورتی که مراجعه کنندگان ساعت طولانی را در اتاق انتظار سپری نمودند، احساس راحتی کنند و کمتر خسته شوند.

۴_ تهویه مناسب فضا نیز بسیار مهم است در نتیجه به کار بردن پنجره در طراحی داخلی کلینیک زیبایی نه تنها به زیباتر شدن فضا و تامین نور محیط کمک می کند، بلکه موجب تهویه هوا نیز می شود.

قطعا طراحی داخلی کلینیک زیبایی کاری تخصصی می باشد که در آن باید به موارد بسیاری توجه داشت که ما در این مطلب هرچند به اختصار توضیحاتی را به منظور آگاهی بیشتر شما عزیزان ارائه کردیم.

طراحی داخلی کلینیک زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *