با آموزش آشپزی سنتی ایرانی به منو خانه تان تنوع بدهید

صرف غذاهای خوشمزه و لذیذ از جمله علایق مشترک مردم سرتاسر جهان محسوب می گردد. با خرید سی دی آموزش آشپزی منو خانه و محل کارتان را رنگین تر و خوشمزه تر کنید

آشنایی با هنر آشپزی

هنر آشپزی از جمله هنرهای اصیل و مهم در جهان به حساب می آید که در هر کشور و اقلیمی با توجه به نوع مواد اولیه، ذائقه و شرایط موجود پخت غذاهای خوشمزه و گوناگون گسترش و توسعه یافته است و علاوه بر مرز خانه ها مرزهای جهانی را نیز درنوردیده است. آشنایی با غذاها، جهان ادویه ها، نحوه پخت غذاهای اصیل و غذاهایی که سایر مردم از آن مصرف می کنند جالب توجه می باشد و یک آشپز ماهر می تواند با علاقه و استعداد ذاتی اش هر روز نحوه پخت یک غذای خوشمزه را به خانواده، دوستان، مشتری و دیگر افراد ارائه دهد. هنر آشپزی یک هنر اصیل و مدرن می باشد که توانسته قدمت و دیرینگی خود را با عبور از سال های بسیار طی کرده و با توسعه دانش و سلیقه بشر هر روز به طعم ها و تنوع آن افزوده گردد. آموزش هنر آشپزی به خاطر سپردن جزئیات کوچک، انتخاب مواد اولیه صحیح، ترکیب ادویه و خلق یک جهان کوچک در بشقاب شماست. در این مقاله به اهمیت آموزش هنر آشپزی و روش های آموزش آن خواهیم پرداخت.

عکس ۱

چرا آموزش هنر آشپزی مهم است

آموزش آشپزی اهمیت بسیاری در فرد، جامعه و جهان پیرامون ما دارد. از جمله دلایل اهمیت آموزش آشپزی می توان به حفظ و احیای یک فرهنگ، ارتقا سلامتی با صرف غذاهای خوشمزه، تقویت مهارت های فردی همچون صبر، کاهش استرس، تیزهوشی، سرعت عمل و تحمل شرایط سخت، تقویت مهارت های اجتماعی همچون تعاملات، توانایی در کار تیمی و بازتاب غذاهای خوشمزه و رنگین را در سفره خانه ها و فضای کسب و کار و … اشاره نمود. با آموزش هنر آشپزی نحوه پخت صحیح غذاها و انتخاب مواد اولیه را می آموزید و با فراگرفتن جزئیات آشپزی پخت غذاهای خوشمزه و لذیذ را با کمترین ابزار تبدیل به یک آشپز ماهر و با تجربه خواهید شد. جهان آشپزی یک دنیای وسیع و گسترده است و آموزش هنر آشپزی همچون یک فرمولی طلایی درهای جهان غذاهای خوشمزه را بروی شما خواهد گشود

عکس ۲

آموزش آشپزی چگونه است

برای آموزش هنر آشپزی راه های متفاوتی وجود دارد که افراد علاقه مند به هنر آشپزی می توانند یکی از آنها را برگزیده و با تمرین های مکرر، تمرکز و آموزش هنر آشپزی تبدیل به یک آشپز ماهر شوند. از جمله راه های آموزش آشپزی موارد زیر می باشد:

-افراد علاقه مند به هنر آشپزی می توانند هنر آشپزی را به صورت آکادمیک و تحصیل در دانشگاه های علمی کابردی در طی یک دوره ۴ ساله فرا بگیرند. این نوع از آموزش هنر آشپزی از جمله موارد مهم در یادگیری اصولی تمامی موارد مرتبط با آشپزی می باشد

-بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل دانشگاهی رشته های آموزش هنر آشپزی و مدیریت هتل داری نیستند و می خواهند در زمان کمتری به یادگیری اصول اولیه و مهم آشپزی بپردازند. از این رو این دسته از افراد می توانند با شرکت در دوره های فشرده که معمولا ۳-۴ ماهه می باشد شرکت نمایند. دوره های مختلف آموزش هنر آشپزی اعم از آشپزی ایرانی، بین المللی، نان و شیرینی پزی در موسسات معتبر تحت نظارت فنی و حرفه ای کشور برگزار می گردد.

-بسیاری از افراد جهت تنوع بخشیدن به منو غذایی خانه خود تمایل دارند که به صورت روزانه پخت یک غذای خوشمزه و لذیذ را بیاموزند و اجرایی کنند. از این رو بهترین روش و راهکار برای این افراد علاقه مند به آشپزی خرید سی دی آموزش آشپزی از مراکز معتبر می باشد.

عکس ۳

خرید سی دی آموزش آشپزی

خرید سی دی آموزش آشپزی یکی از انواع روش های رایج یادگیری آشپزی برای تمامی افراد می باشد. دی وی دی آموزش آشپزی با ذکر نکات مهم و اصولی نحوه طبخ غذاها، معرفی مواد اولیه و ابزار آلات و ریز نکات هنر آشپزی را به بیننده می آموزد و فرد می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن برای وعده های شام یا ناهار یک غذای خوشمزه و لذیذ برای اعضای خانواده تهیه کند. سی دی آموزش هنر آشپزی همواره با به روز رسانی هایی که در نحوه پخت غذاهای جدید و بین المللی ایجاد می کند به وفور در تمامی مراکز معتبر و یا سایت های مجاز قابل عرضه و فروش می باشد.

عکس ۴

مزیت خرید سی دی آموزش آشپزی

از جمله مزیت های خرید سی دی آموزش آشپزی می توان به مواردی همچون موارد زیر اشاره نمود:

-در کوتاه ترین زمان آشپزی را می آموزید

-نسبت به روش های دیگر کم هزینه تر و به صرفه تر می باشد

-فرصت تهیه مواد اولیه را برای آشپزی خواهید داشت

-در صورت فراموش کردن جزئیات مهم می توانید با تماشای دوباره آن را یاد آوری کنید

-با پخت انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی و بین المللی آشنا می شوید

-منو غذایی خانه و رستوران خود را رنگین تر و متنوع می سازید

عکس ۵

نکات تدریس شده در دی وی دی آموزش آشپزی

با خرید سی دی آموزش آشپزی می توانید با اصول اولیه و مهم آشپزی آشنا شوید؛ نحوه پخت صحیح خوراکی ها، خورش ها و … را آموخته و نحوه صحیح کار با ابزار آلات آشپزخانه را فرا بگیرید. از جمله دیگر نکات تدریس شده در دی وی دی آموزش آشپزی موارد زیر می باشد:

-با نحوه وزن کردن صحیح مواد اولیه آشنا می شوید

-نحوه استفاده از ادویه را در پخت غذا می آموزید

-طریقه برش کردن، خرد کردن و …را یاد می گیرید

-کار با ابزار آلات و نحوه کاربرد آن را می آموزید

-جزئیات آشپزی و فوت و فن های مربوط به آن را فرا می گیرید

-نحوه نگهداری از مواد اولیه را می آموزید

-نحوه سرخ کردن، آب پز، بخار پز کردن غذاها و … را فرا می گیرید

عکس ۶

با خرید سی دی آموزش آشپزی هر روز یک غذای جدید بپزید

با خرید سی دی آموزش آشپزی می توانید نحوه پخت انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ را فرا بگیرید و با مهارت و تمرین بسیار هر روز یک غذای جدید و متنوع را به وعده های صبحانه، ناهار و شام خود بیافزایید. خرید دی وی دی های آموزش آشپزی یک روش ارزان و به صرفه می باشد که علاقه مندان به هنر آشپزی می توانند در کمترین زمان ممکن آن را تهیه کرده و بیاموزند. با آموزش هنر آشپزی نحوه پخت صحیح غذا ها را یاد خواهید گرفت و با صرف کردن غذاهای سالم و استاندارد سلامتی خود را حفظ و ارتقا می بخشید. آموزش هنر آشپزی به افراد کمک می کند تا با استرس ها و تنش های خود کنار بیایند و با آموختن صبر و خونسردی بهترین راهکار ها و تصمیم ها را برای هدف های خود در نظر داشته باشند.

 

در این مقاله با اموزش آشپزی غذاهای ایرانی همراه شما هستیم، اگر به غذاهای اصیل ایرانی علاقه مند هستید در ادامه ما را همراهی نمایید. ناگفته نماند که لیست مواد مورد نیاز نیز درج شده است و می توانید از قبل همه مواد لازم را تهیه کنید و در دسترس خود قرار دهید.

تصویر ۵

آشپزی ایرانی آموزش

آموزش آشپزی ایرانی بخش مهمی از زندگی رومزه ما محسوب می شود اگر می خواهید با طرز پخت غذاهایی چون آلبالو پلو، کباب کوبیده و یا باقالی پلو با ماهیچه، این غذای پرطرفدار آشنا شوید توضیحاتی که در ادامه درج می شود را مطالعه و به کار بگیرید.

تصویر ۶

آموزش آشپزی و طرز پخت آلبالو پلو

در این بخش از آموزش آشپزی غذاهای ایرانی با روش پخت آلبالو پلو آشنا می شوید، در بخش بعد لیست مواد لازم و میزان آن ها نیز درج شده است. در ابتدا خوب است بدانید که این غذا متعلق به شهر شیراز است و طرفداران بسیاری دارد. هر فرد بسته به علایق خود می تواند از گوشت چرخ کرده یا مرغ در تهیه آن استفاده کند، آلبالوهایی که هسته آن ها خارج شده است را داخل ظرف بریزید و روی حرارت قرار دهید در مرحله بعد شکر را به آلبالوها بیفزایید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بماند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه محتویات موجود را از صافی بگذرانید و آب حاصل را که اکنون شربت آبلیمو است مجددا روی حرارت بگذارید، این عمل برای غلیظ تر شدن شربت به دست آمده است.

در مرحله بعد پیاز رنده شده را با گوشت، فلفل، نمک و زردچوبه ورز دهید و آن ها را به شکل قلقلی های کوچک در بیاورید. قلقلی ها را سرخ کنید و آن ها را کنار بگذارید. برنج آب کش شده را آماده و به صورت لایه ای با مواد مخلوط می کنید، شربت را نیز به اندازه نصف لیوان به برنج اضافه می کنیم و می گذاریم تا غذای نهایی آماده شود.

تصویر ۱

مواد اولیه مورد نیاز برای آلبالو پلو

مواد مورد نیازی که در این بخش از آموزش آشپزی ذکر می شود برای ۴ نفر است و می توانید بسته به تعداد افراد حاضر در منزل پیمانه ها را افزایش دهید. مواد مورد نیاز برای پخت آلبالو پلو عبارت است از: ۵۰۰ گرم آلبالو، ۴ پیمانه برنج، شکر ۲۰۰ گرم، گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم، پیاز، فلفل، روغن و نمک.

آموزش آشپزی و تهیه کباب کوبیده

در بخش پیش رو از آموزش آشپزی ایرانی با روش پخت کباب کوبیده آشنا خواهید شد. گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده را همراه با زعفران در ظرف مناسبی بریزید، البته فراموش نکنید که زعفران باید دم کرده باشد. نمک و فلفل سیاه را نیز به محتویات ظرف اضافه کنید، پس از ورز دادن محتویات آن ها را حدود ۲ ساعت در یخچال بگذارید. ورز دادن آن پس از خارج کردن ظرف از یخچال را نیز فراموش نکنید، اکنون می توانید با وجود یک کاسه آب اقدام به پوشش سیخ با کباب کنید. در این مرحله باید حدود یک ساعت سیخ ها را نیز در یخچال قرار دهید و سپس پخت روی ذغال را آغاز کنید.

تصویر ۲

مواد اولیه مورد نیاز برای کباب کوبیده

مهم ترین بخش از آموزش آشپزی مواد اولیه مورد نیاز است که در این بخش مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده را ذکر می کنیم، این مواد عبارتند از: قلوه گاه گوسفند و راسته گوساله از هر کدام ۵۰۰ گرم، پیاز ۲۵۰ گرم، گوجه ۴ عدد، زعفران، فلفل و نمک به مقدار لازم.

آموزش آشپزی و روش پخت باقالی پلو با ماهیچه

در بخش جدید از آموزش آشپزی با روش پخت باقالی پلو با ماهیچه آشنا می شوید. پیازها را به صورت خلال خرد کنید و در قابلمه بریزید پس از آن ماهیچه ها را به پیازهایی که خوب تفت داده شده اند اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند، این عمل را برای طرف دیگر ماهیچه نیز انجام دهید. در این مرحله ۲ عدد سیر را همراه با ادویه و فلفل و نمک به محتویات قابلمه اضافه و سطح آن را با آب بپوشانید. درب قابلمه را بگذارید و حدود ۳ الی ۴ ساعت منتظر بمانید تا ماهیچه ها مغز پخت شوند.

باقلاهای خیس شده در آب را خرد کرده و کنار بگذارید، برنج آب کش شده را آماده و بگذارید یک ساعت روی حرارت بماند، از سوی دیگر باقلاها را همراه با روغن و نمک و فلفل تفت دهید، سپس برنج و شوید خشک را به آن ها اضافه کنید. ترکیبات پیش رو را در یک قابلمه ریخته و نصف لیوان آب را به آن اضافه کنید. پس از یک ساعت غذا آماده میل کردن است.

تصویر ۳

مواد اولیه مورد نیاز برای باقالی پلو با ماهیچه

مواد لازم برای پخت باقالی پلو با ماهیچه در این بخش از آموزش آشپزی ذکر می شود، این مواد عبارتند از: ۵۰۰ گرم ماهیچه، ۴ پیمانه برنج، باقلا سبز به اندازه ۱ لیوان، شوید خشک شده به میزان ۳ قاشق غذاخوری، ۲ عدد پیاز، ۴ عدد سیر،زعفران، روغن، فلفل، زردچوبه و نمک.

آموزش آشپزی و طرز پخت سبزی پلو با ماهی

در بخش جدید از آموزش آشپزی غذای ایرانی با روش پخت سبزی پلو با ماهی آشنا می شوید. در مرحله اول باید سبزی های ساطوری شده را تفت دهید. برنج آبکشی شده را آماده  قابلمه را روی حرارت بگذارید. در قابلمه گذاشته شده روی حرارت به صورت لایه ای برنج و سبزی بریزید و بگذارید تا آماده شوند. پس از آن اقدام به طعم دار و سرخ کردن ماهی ها کنید. غذای شما آماده است. اگر مایل باشید می توانید از سیر نیز برای خوش طعم کردن برنج بهره بگیرید.

تصویر ۴

مواد اولیه مورد نیاز برای سبزی پلو با ماهی

این بخش از آموزش آشپزی با معرفی مواد مورد نیاز برای سبزی پلو با ماهی همراه شما خواهد بود: ۴ پیمانه برنج، ۴ عدد ماهی، ۴۰۰ گرم سبزی پلویی، سیر و لیموترش از هر کدام دو عدد، ادوبه، زردچوبه، فلفل و نمک به مقدار لازم.

آموزش آشپزی و تهیه آش شله قلمکار

در این بخش از آموزش آشپزی غذای ایرانی با طرز پخت آش شله قلمکار آشنا می شوید. گندم را با تعدادی لیوان آب بپزید و بگذارید نرم شوند، در کنار آن نخود و لوبیا را نیز در ظرفی دیگر بپزید. گوشت، دو عدد پیاز و سیر را نیز در طرفی دیگر بریزید و روی حرارت بگذارید، عدس و برنج را نیز در یک قابلمه بزرگ ریخته و روی حرارت قرار دهید. پس از پخت عدس و برنج سبزی های ساطوری شده را به قابلمه اضافه کنید، پس از گذشت ۲۰ دقیقه دیگر محتویات را از جمله لوبیا و نخود به قابلمه اضافه کنید. گوشت ها را ریش ریش کرده و همراه با آب به دست آمده از پخت آن در قابلمه بریزید. ۲ ساعت صبر کنید و زیر قابلمه را کم کنید. پس از آن آش آماده است.

مواد اولیه مورد نیاز برای آش شله قلمکار

مواد مورد نیاز برای پخت آش شله قلمکار عبارت است از: ۲۵۰ گرم گوشت بدون استخوان، یک لیوان عدس، نخود، لوبیا چیتی، گندم و برنج از هر کدام نصف لیوان، ۴ عدد پیاز، دو حبه سیر، ۵۰۰ گرم سبزی آش، کشک، زردچوبه، فلفل و نمک.

آموزش آشپزی یکی از راه های نگهداری فرهنگ غذایی کشور است.اموزش اشپزی غذاهای ایرانی نه تنها جوانان را با این غذاهای خوشمزه آشنا تر می کند بلکه طریقه پخت صحیح آن ها را به افراد می آموزد.

 

از گذشته، انسان ها به خورد و خوراک و تنوع غذاهای مختلف اهمیت بسیاری می دهند. مردم هر کشور دوست دارند با آموزش آشپزی و یادگیری روش های آن با ذائقه افراد کشورهای دیگر آشنا شوند. آموزش آشپزی از طرق مختلف به آموزش غذاهای سنتی هر کشور، غذاهای محلی و غذاهای بین المللی می پردازد. افزایش مهارت در آشپزی همواره می تواند امری لذت بخش برای افراد خانواده باشد.

آشپزی

تصویر اول

این هنر را شاید بتوان قدیمی ترین هنرهای انسان دانست. در آشپزی به وسیله ی ترکیب مواد غذایی مختلف و آماده کردن آن با گرما یا بدون گرما غذا آماده می شود. آشپزی در کشورها و فرهنگ های مختلف انواع متفاوتی دارد و از جمله مواردی است که به وسیله ی آن می توان به تاریخ، فرهنگ و ذائقه ی یک ملت پی برد. پختن غذا یکی از بزرگ ترین قسمت های آشپزی به حساب می آید که در سه حالت پختن در آب، در روغن و تنوری کردن یا کباب کردن دسته بندی می شود.

اهمیت آشپزی

تصویر دوم

آشپزی یک حرفه، هنر و شاید حتی صنعت باشد که از دیرباز نقش مهمی در زندگی انسان ها ایفا کرده است. در این حرفه همواره خلاقیت، ذوق و عشق موارد مهمی است که به پیشرفت می انجامد. اهمیت آشپزی چنان زیاد است که می تواند کانون خانواده ها را گرم تر کند. یکی از مواردی که روانشناس ها و مشاورین خانواده به آن ازعان دارند، افزایش صمیمیت و روح گرم در خانواده هایی است که در کنار هم آشپزی می کنند.

آشپزی در ایران

تصویر سوم

این هنر در ایران تاریخچه ای قدیمی دارد و در اساطیر ایرانی آمده که آموزش آشپزی به انسان ها توسط دیوها انجام گرفته است و از دوران ضحاک آشپزی رونق گرفته است. آشپزی ایرانی در سراسر جهان مشهور است و از غذاهای اصیل ایرانی می توان به قرمه سبزی، آبگوشت وکباب های ایرانی اشاره نمود.

آشپز

تصویر چهارم

آَشپزها را می توان در دو دسته حرفه ای و غیر حرفه ای قرار داد. میزان مهارت های کافی در آماده کردن غذا و استفاده از مواد غذایی مختلف و گستره ی تنوع غذایی می تواند تفاوت بین آشپز حرفه ای و غیر حرفه ای را مشخص کند. شاید تمام انسان ها آشپزهایی غیر حرفه ای باشند چون توانایی آماده کردن خوراک به وسیله ی مواد غذایی را هر چند ابتدایی دارند. آشپزهای حرفه ای معمولاً در آشپزخانه ها، رستوران ها و … مشغول هستند و بخش جدایی ناپذیر هر جامعه ای محسوب می شوند. آَشپز حرفه ای فردی است که مهارت هایی در زمینه آماده کردن خوراک دارد.

وظایف آَشپز

تصویر پنجم

وظایف آشپز حرفه ای را می توان در موارد زیر جستجو کرد:

  • اطلاعات کافی در زمینه مواد غذایی و مواد اولیه مناسب: داشتن اطلاعات کافی در مورد مواد غذایی مختلف می تواند آشپز را به استفاده از بهترین مواد غذایی و افزودنی ها کمک کند. همچنین این امر باعث می شود تا آشپز بتواند ترکیب های مختلف را به دست بیاورد و ترکیب های جدیدی را ابداع کند. این ترکیب ها می تواند تبدیل به شناسنامه آشپز شود.
  • رعایت استانداردها در تهیه و پخت غذاهای مختلف: رعایت استانداردها باعث سلامتی غذا و افرادی که از آن استفاده می کنند، می شود. رعایت میزان پروتئین و چربی و سایر موارد و بالانس کردن و متعادل ساختن آن از مواردی است که می تواند در سلامت جامعه مؤثر باشد.
  • توانایی تزئین و زیباسازی غذا: امروزه با افزایش توانایی ارتباطی و دریافت اطلاعات در مورد غذاهای مختلف و نحوه پخت آن، بسیاری از آَشپزها غذاهای یکسان را در بهترین درجه کیفی عرضه می کنند و تنها تفاوت آن ها می تواند تزئین و زیباسازی غذا باشد که می تواند در جذب مخاطب و مشتری بسیار تأثیرگذار باشد. همچنین زیباسازی غذا باعث افزایش اشتها و رضایت مشتریان می شود.
  • نظارت بر کیفیت و کمیت مواد اولیه مورد نیاز: در هر رستورانی کمیت و کیفیت مواد غذایی بسیار مهم است. کیفیت مواد اولیه، کیفیت غذای نهایی را می رساند و کمیت آن باعث می شود تا آشپز بتواند تمامی غذاهای موجود در منو را به بهترین نحو عرضه کند.
  • رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ایمنی و سلامت: رعایت بهداشت از مواردی است که برای مشتریان و ایجاد مشتریان وفادار بسیار اهمیت دارد. عدم رعایت این موارد می تواند باعث پلمب شدن رستوران یا واحد غذایی، مسمومیت مشتریان و لغو پروانه آشپز شود.
  • داشتن علم مورد نیاز و به روز بودن: با افزایش اطلاعات مشتریان درباره غذاهای مختلف بین المللی، توان پخت این نوع غذاها می تواند جزء توانایی های منحصر به فرد هر آشپزی محسوب شود و باعث گردد رستوران های مختلف از آشپز دعوت به همکاری کنند.
  • علاقه به آشپزی و مواد غذایی: قطعاً بدون علاقه آشپزی کردن، طعم خوبی به غذا نمی دهد.
  • خلاقیت و نوآوری: پخت غذاهای جدید و خلاقانه می تواند باعث افزایش علاقه مندی به رستوران و ایجاد مشتریان وفادار شود.
  • توانایی انجام کارهای مختلف به صورت موازی و همزمان: مسئولیت های زیادی در آشپزخانه به عهده سرآشپز است. آشپز باید بتواند در کمترین زمان ممکن بیشترین بهره وری، مخصوصاً در اوقات اوج مراجعه داشته باشد. کندی و تعلل در هر مرحله می تواند تأثیر منفی روی کیفیت غذا بگذارد.
  • سرعت بالا و مناسب در تهیه غذاها: تأخیر زیاد در رساندن غذا به مشتریان می تواند باعث احساس منفی و بی اعتمادی در مشتریان شود.
  • دقت بالا در تهیه غذا و نظم زیاد: آشپز با دقت بالا باید روند کار دستیاران خود را در نظر بگیرد و با نظم دادن به شرایط، سرعت مناسبی را در آشپزخانه به وجود بیاورد.
  • توانایی کار به صورت گروهی و نظم دادن به آن و مدیریت گروه

آموزش آشپزی

تصویر ششم

آموزش آشپزی در ایران و سایر کشورهای جهان به صورت آکادمیک نیز انجام می شود. برای آشپزها شناختن فرهنگ ها و سلایق مختلف، شناخت مواد غذایی مختلف از نظر رنگ طعم، خاصیت، ارزش غذایی و همچنین ترکیب آن ها بسیار اهمیت دارد. همچنین علاوه بر داشتن دانش، آشپز ماهر باید تجربه کافی نیز داشته باشد. برای آموزش آشپزی، روش های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از کتاب ها، ژورنال ها، مجلات مختلف و استفاده از کلاس های آموزش آشپزی ویدیویی مواردی است که برای آموزش آشپزی که علاقه مندان بسیاری دارد، به کار برده می شود.

آموزش ویدیویی آشپزی

امروزه آموزش آشپزی ویدیویی به بسیاری از افراد برای یادگیری پخت غذاهای مختلف کمک می کند. در آموزش آشپزی به این روش می توان غذاهای مختلفی را از سراسر جهان آموزش دید. از مزایای آموزش آشپزی ویدیویی می توان به گستره ی بسیار زیاد غذاهای مختلف برای یادگیری، استفاده از متخصصین مجرب در سراسر جهان، آموزش آشپزی در هر مکان و در هر زمان با داشتن فرصت برای تهیه مواد اولیه، امکان دیدن چند باره و استفاده مفید از آموزش ها و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. آموزش آشپزی ویدیویی می تواند در سراسر جهان و به تمام افراد اختصاص یابد. همچنین این آموزش آشپزی می تواند هزینه ی بسیار کمتری نسبت به کلاس های آموزش آشپزی حضوری داشته باشد.

 

چشیدن غذاهای خوشمزه و لذیذ از جمله مواردی می باشد که افراد بسیاری به آن علاقه مند می باشند. با آموزش آشپزی می توانید نحوه پخت انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ را بیاموزید

جایگاه آشپزی در زندگی

چشیدن غذاهای خوشمزه و لذیذ یکی از علایق مشترک در تمامی انسان ها محسوب می گرد. هنر آشپزی یک هنر اصیل و دیرینه می باشد که با رشد و پیشرفت جامعه آشپزی تنوع و گسترش بیشتری یافته و از مرز خانه ها به جامعه و در سطح جهان منتشر گشته است. از این رو آشنایی با انواع غذاها و نحوه پخت هریک اهمیت بسیاری در تنوع بخشیدن به منو غذایی خانه یا محل کار شما خواهد داشت. با آموزش هنر آشپزی و نحوه پخت صحیح غذاها می توانید تاثیر چشم گیر و موثر آن را در افزایش سلامتی، آموختن یک هنر اصیل و حتی کسب درآمد مشاهده نمایید. هنر آشپزی یک جهان گسترده و وسیع می باشد و آموزش آشپزی کلید حل معادلات این جهان پر رمز و راز و لذیذ است. با آموزش آشپزی سنتی ایرانی و غذاهای اصیل می توانید هرچه بیشتر و بهتر با قدمت و جایگاه این هنر در ایران و جایگاه آن در جهان امروزی آشنا شده و هرچه سریع تر منو خانه یا محل کارتان را با این غذاهای لذیذ رنگین کنید.

عکس ۱

 جایگاه غذاهای لذیذ ایرانی در جهان

غذاهای ایرانی از تنوع و قدمت بالایی برخوردار بوده و آشنایی و آموزش آشپزی سنتی ایران می تواند شما را با ظرافت ها و حقایق جالبی از فلسفه غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی آشنا سازد. غذاهای اصیل ایرانی علاوه بر محبوب بودن در داخل کشور در سرتاسر جهان نیز شناخته شده و محبوب می باشد و بسیاری از گردشگران خارجی با هدف چشیدن طعم غذاهای اصیل ایرانی به کشورمان سفر می کنند. از جمله غذاهای مشهور ایرانی در سطح جهان که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار می باشند مواردی همچون کباب ایرانی-آجیل پلو یا جواهر پلو-ته دیگ-آش رشته-قرمه سبزی-زرشک پلو-باقالا پلو-خورش بادمجان-خورش فسنجان-آبگوشت ایرانی-مرصع پلو و … را نام برد. آموزش آشپزی سنتی ایرانی فلسفه جادویی استفاده از ادویه های ایرانی در طبخ غذاها، ریز نکات مهم آشپزی، نحوه طبخ صحیح، طبع شناسی و به کارگیری از غذاهایی با طبع گرم و سرد، استفاده از روش های خاص، طعم و … را به شما خواهد آموخت. آشپزی غذاهای سنتی ایرانی در صدر آشپزی های بین الملل قرار گرفته و این مورد در اعطای جایزه بهترین کتاب آشپزی به غذاهای ایرانی موجه و تاکید کننده می باشد.

عکس ۲

با آموزش آشپزی سنتی ایرانی به منو خانه تان تنوع بدهید

غذاهای ایرانی تنوع در طعم و مزه را با به کارگیری ادویه، سبزیجات معطر، نحوه پخت و مواد اولیه بسیار انجام داده است و از این رو لیست آموزش هنر آشپزی غذاهای ایرانی را پر رنگ تر و رنگین تر نموده است. قدمت آشپزی در ایران طولانی است و در سرتاسر کشور از شمال تا جنوب و شرق تا غرب با تاریخچه و لیست بلند بالایی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی روبرو می باشیم. از جمله غذاهای اصیل ایرانی غذاهای خوشمزه ای همچون لوبیا پلو، اشکنه شیرازی، کشک بادمجان، آبگوشت کشک لرستان، شیرین پلو، مرصع پلو، انواع خورش ها، خورش ترش تره گیلان، کوفته تبریزی، بریانی اصفهان، آش آلو ساوه و… می باشد. با آموزش آشپزی می توانید بهترین و خوشمزه ترین غذاهای اصیل ایرانی را در منو خانه خود وارد کرده و از طعم لذیذ و شگفت انگیز آن لذت ببرید.

عکس ۳

ویژگی های یک آشپز ایرانی برای آموزش هنر آشپزی

بسیاری از افراد علاقه مند به یادگیری آشپزی و فوت و فن های مربوط به آن می باشند. آشپزی یک هنر آسان اما با جزئیات فراوان می باشد. لذا آموزش آشپزی سنتی ایرانی برای افراد علاقه مند به آشپزی فاکتور های خاصی را می طلبد. از جمله ویژگی هایی که باعث می شود تا شما یک آشپز ممتاز و حرفه ای شوید و در آموزش آشپزی بدرخشید مواردی همچون موارد زیر می باشد:

-برای آموزش هنر آشپزی باید صبور باشید و جزئیات را به خاطر بسپارید

-به آشپزی علاقه مند باشید

-مهارت پخت غذاها را به صورت کارآموزی و روش های تمرینی در خود تقویت نمایید

-توانایی تحمل در محیط گرم و مرطوب آشپزخانه را داشته باشید

عکس ۴

آموزش آشپزی اصیل ایرانی در موسسات معتبر

آموزش آشپزی اصیل ایرانی را می توانید به صورت تحصیل در دانشگاه و مدارس آشپزی فرا بگیرید. برای بسیاری از افراد این امر محقق نیست و یا در رشته دانشگاهی دیگری تحصیل نموده اند و هم اکنون علاقه مند به هنر آشپزی و فراگیری مهارت آن گشته اند. از این رو می توانند در کلاس های معتبر تحت نظارت فنی حرفه ای کشور که به آموزش غذاهای اصیل و خوشمزه در انواع و اقسام مختلف می پردازند شرکت کنید. شرکت در کلاس های آموزش آشپزی در یک دوره فشرده ۳-۴ ماهه امکان پذیر می باشد و افراد می توانند در طی این دوره اصول مهم آشپزی، آشنایی با مواد اولیه و نحوه پخت و… را بیاموزند. افراد متقاضی می توانند در پایان دوره آموزش آشپزی غذاهای ایرانی، علاوه بر یادگیری نحوه پخت انواع خوراک های خوشمزه مدرک معتبر فنی و حرفه ای را نیز دریافت نمایند.

عکس ۵

سر فصل های مهم در هنگام آموزش هنر آشپزی ایرانی چیست

با شرکت در کلاس های آموزش آشپزی سنتی ایرانی می توانید سرفصل هایی همچون اصول اولیه آشپزی، نحوه کار با ابزارآلات، انتخاب صحیح مواد اولیه، نحوه پخت صحیح، آشنایی با ادویه های ایرانی، آموزش پخت غذاهای اصیل و قدیمی، نحوه نگهداری از مواد، نکات ایمنی در آشپزخانه، تزئینات غذا، وزن کردن صحیح مواد اولیه و… را می آموزید. آموزش آشپزی اصیل ایرانی بسیار متنوع و پر شاخه می شود و مواردی همچون پلو ها، کباب ها، خورش ها، شیرینی ها، چلوکباب ها، سالاد، سوپ ها و … را شامل شده و یادگیری و آموزش هنر آشپزی غذاهای ایرانی نیازمند به خاطر سپردن جزئیات کوچک و نکته های خاص می باشد. از این رو تیز هوشی و تمرکز می تواند افراد علاقه مند به آشپزی را موفق تر کرده و مهارت های آشپزی را بالا ببرد.

عکس ۶

با یادگیری هنر آشپزی هر روز یک غذای ایرانی جدید بپزید

غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی آنقدر متنوع و جذاب هستند که شما می توانید با یادگیری و آموزش آشپزی غذاهای سنتی هر روز یک غذای جدید و لذیذ را برای سفره خانواده خود تهیه ببینید. آموزش هنر آشپزی ایرانی راهی برای احیای فرهنگ کهن ایرانی بوده و با تقویت مهارت های خود در آشپزی می توانید علاوه بر محیط خانه از آن در ایجاد شغل و توسعه کسب و کار نیز بهره بگیرید و هنر آشپزی خود را در سطح وسیع تری به نمایش بگذارید. آموزش هنر آشپزی ایرانی بسیار جذاب و لذت بخش می باشد و یک سبک جالب و نوین برای به دست آوردن تمرکز، کاهش استرس، تقویت صبر و مهارت تصمیم گیری در فرد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *