تداخل های گیاهی و دارویی با قهوه ی سبز

قهوه ی سبز معجزه ی لاغری با طعمی به یاد ماندنی

 

قهوه از جمله خوراکی هایی است که امروزه در جهان طرفداران زیادی دارد. اما مدتی است که قهوه ی سبز نیز طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. این ماده خوراکی خواص بسیاری را دارا است که در ادامه این مطلب توضیحات بیشتری در این زمینه ذکر می کنیم. طریقه مصرف و نوع استفاده از این ماده را نیز بیان خواهیم کرد و در نهایت به تداخل های گیاهی و دارویی این ماده نیز می پردازیم. همچنین می توانید پس از مطالعه ویژگی ها و به طور کلی اطلاعات درباره قهوه ی سبز، این محصول را از فروشگاه ما تهیه فرمایید.

تصویر ۱

قهوه ی سبز چیست؟

قهوه ی سبز همان قهوه ی خام یا تفت داده نشده است‌. به همین علت، رنگ‌ سبزی دارد. قهوه ی کال و نرسیده در واقع قهوه ی سبز نامیده می شود.

قهوه سبز از نظر طعم و مزه بیش از اینکه به قهوه معمولی شبیه باشد، شبیه به دمنوش های گیاهی و به طور کلی نوشیدنی ها و مواد خوراکی گیاهی است.

همچنین قهوه ی سبز تنها حدود ۲۰ درصد از کافئین قهوه را دارا است که برای افرادی که میزان زیاد مصرف کافئین برایشان مشکل ساز است، از این بابت می‌توانند با خیال راحت قهوه ی سبز بنوشند.

تصویر ۲

خواص قهوه ی سبز

فرآیند تفت داده شدن قهوه ، باعث می شود تا مقدار اسید کلروژنیک شیمیایی در قهوه بسیار پایین بیاید. که قهوه ی سبز به این دلیل که این فرایند را طی نمی کند، اسید کلروژنیک خود را نگه می دارد و خواص این ماده ، باعث می شود که خواص قهوه ای سبز بسیار زیاد باشد. به همین دلیل فواید قهوه سبز از قهوه معمولی به مراتب بیشتر می باشد. قهوه ی سبز امروزه برای درمان و یا پیشگیری از بیماری ها و مشکلات جسمانی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. تاثیرات قهوه سبز بر  برخی مشکلات جسمانی مانند فشار خون بالا و یا چاقی فرایند سریعتری را برای درمان طی می کند و برای برخی بیماری های دیگر مانند دیابت و بعضی سرطان ها در مدت زمان بیشتری باعث جلوگیری یا بهبودی سریعتر این بیماری ها می شود.

تصویر ۳

قهوه ی سبز برای فشار خون

قهوه ی سبز رگ های خونی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و از این رو باعث کاهش فشار خون فرد می شود. امروزه بسیاری از پزشکان و افراد متخصص در طب های گیاهی، قهوه ی سبز را برای بیماران دارای فشار خون بالا، تجویز می کنند. مصرف عصاره های قهوه ی سبز اصل، حاوی ۵۰ تا ۱۴۰ میلی گرم اسید کلروژنیک، به صورت مکرر و روزانه، می تواند فشار خون بالا یا سیستولیک را در مدت ۴ تا ۱۲ هفته کاهش دهد. بدون اینکه بیمار راه درمان دیگری را امتحان‌ کند و یا به جز نوشیدن قهوه ی سبز، دارو یا ماده شیمیایی دیگری مصرف نماید.

تصویر ۴

قهوه ی سبز برای چاقی

قهوه ی سبز میزان فراوری قند خون را در بدن تغییر می دهد و بر آن تاثیر می گذارد و به این شکل از تغییرات زیاد قند خون بدن جلوگیری می کند. همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. اسید کلروژنیک موجود در سوخت و ساز بدن را به مقدار قابل توجهی بالا می برد‌ و با افزایش سوخت و ساز به کمک مصرف قهوه ی سبز باعث می شود  که بدن از چربی های ذخیره شده خود استفاده کند و به این ترتیب کاهش وزن اتفاق می افتد. همچنین مصرف قهوه سبز علاوه بر افزایش سوخت و ساز و سوزاندن چربی، باعث می شود که چربی های مواد غذایی مصرفی نیز به مقدار کمتری جذب بدن شوند و در بدن باقی بمانند که باقی ماندن چربی های اضافی در بدن علاوه بر چاقی ،بیماری های کبدی و قلبی و… را نیز ایجاد می کند. عصاره قهوه ی سبز، میزان جذب گلوکز توسط بدن را کاهش می دهد و به این‌ ترتیب می تواند از دیابت نیز جلوگیری کند و زمانی که گلوکز به مقدار اضافی به بدن وارد نشود بدن از ذخیره های قبلی خود استفاده می کند که این‌ امر باعث لاغری می شود . با مصرف قهوه ی سبز به این ترتیب بدن شما، کالری کمتری را از مواد غذایی مصرفی دریافت می کند. همچنین خاصیت مهم مصرف قهوه ی سبز برای لاغری این است که اشتهای شما را بسیار کمتر می کند و باعث می شود شما وعده های غذایی و مقدار کمتری از خوراکی را در طول روز مصرف نمایید که این امر در طولانی مدت باعث لاغری و کاهش وزن شما می شود.

تصویر ۵

عناصر و ویتامین های موجود در قهوه ی سبز

در قهوه ی سبز آنتی اکسیدانی قوی به نام پلی فنول وجود دارد که این ماده، پدیده اکسیداسیون را به میزان قابل توجهی در بدن کاهش می دهد. همچنین قهوه و قهوه ی سبز دارای مقادیری از مس و منیزیم می‌باشند که برای بدن لازم هستند. ویتامین های B۲ و B۳ هم که در قهوه ی سبز بسیار موجود هستند، باعث اهمیت هر چه بیشتر استفاده از این ماده می شوند. با مصرف قهوه سبز می‌توانید به صورت گیاهی و طبیعی ویتامین های مورد نظر بدنتان را تامین کنید.

تصویر ۶

تاثیر قهوه ی سبز بر بیماری های مختلف

قهوه ی سبز از بیماری هایی مانند سرطان و به طور جزئی تر از سرطان کبد و سینه، جلوگیری می کند. همچنین تمامی بیماری های مربوط به کمبود ویتامین های B در بدن را می تواند درمان و یا از آن ها جلوگیری کند. از موارد بسیار مهم دیگر درباره قهوه ی سبز، اهمیت بسیار و فایده آن برای درمان بیماری هایی مانند دیابت و پارکینسون می باشد. مصرف قهوه ی سبز بر درمان و جلوگیری از بیماری آلزایمر نیز تاثیر مثبت می گذارد.
اسید کلروژنیک موجود در قهوه ی سبز، دارای عوامل هیپوگلیسمی است و می تواند به طور متناوب بر سوخت و ساز لیپید تاثیر گذار باشد و در طول زمان باعث کاهش کلسترول و غلظت تری گلیسیرید در خون می شود.
قهوه و قهوه ی سبز به طور کلی، باعث افزایش نیروی بدن و انرژی می شوند. همچنین از بین بردن خواب آلودگی و خستگی و سردرد از دیگر خواص این ماده است. از قهوه سبز برای از بین بردن تب نیز استفاده می شود‌. این ماده برای درد های عصبی و همچنین درمان افسردگی نیز مفید است. قهوه  سبز باعث افزایش میزان‌ تمرکز، بالا رفتن سطح هوشیاری، تقویت حافظه، بهبود خلق و خو، زمان واکنش و همچنین کنترل حرکت و عملکرد فیزیکی در بدن فرد می شود.
عصاره قهوه ی سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی است که باعث جلوگیری از پیری زودرس و همچنین کاهش آثار پیری می شود.

تصویر ۷

طریقه مصرف قهوه ی سبز

طریقه مصرف قهوه سبز به این صورت است که باید دانه های آن را آسیاب کنید. همچنین می توانید قهوه  سبز را با برگ‌ نعناع بجوشانید و برای سم زدایی و کاهش وزن بیشتر مورد استفاده قرار دهید. از دیگر مواردی که می توانید قهوه سبز را مصرف کنید، این است که قهوه را در آبی که در آن دارچین ریخته اید و یک شب نگه داشته اید بجوشانید و با این روش قند خون را کنترل کنید و عملکرد انسولین بدن را نیز بهبود ببخشید. می توانید به قهوه ی سبز دم کرده ی خود، مقداری زنجبیل بیافزایید که این ‌ماده نیز تاثیر گرمایی بر بدن می گذارد و برای طبع های سردتر بسیار مناسب است. با اضافه کردن‌ مقداری زردچوبه به قهوه سبز و جوشاندن آن نیز می توانید سوخت و ساز و در نتیجه کاهش وزن‌ خود را افزایش دهید و همچنین ‌این ترکیب باعث کاهش التهاب وافزایش حساسیت به انسولین‌ نیز می شود.

بهترین زمان مصرف قهوه سبز

بهترین زمان مصرف قهوه سبز لاغری، صبح قبل یا بعد از ورزش، همراه با صبحانه،  بعد از ظهر و قبل از ناهار، و یا عصر همراه با میان وعده ای سالم‌ می باشد. همچنین دوز یا میزان‌ مصرفی توصیه شده برای اسید کلروژنیک قهوه سبز بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در طول روز می باشد. از نکات مهم ‌در مصرف قهوه  سبز این است که آن را نباید بلافاصله بعد از غذا مصرف کنید.

تداخل های گیاهی و دارویی با قهوه ی سبز

در نهایت در هنگام ‌مصرف قهوه سبز، باید به طور کلی توجهی متوسط به تداخل برخی از مواد دارویی با این‌ ماده داشته باشید. این‌ مواد عبارت اند از: آدنوزین، الکل، آلندرونات، آنتی بیوتیک ها، کلوزاپین، دی پیریدامول، دی سولفیرام ، افدرین، استروژن، فلووکسامین، لیتیم، برخی داروهای افسردگی، داروهای آسم، داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین، دیکلوفناک، ناپروکسن، وارفارین و غیره، پنتوباربیتال، ریلوزول، داروهای محرک، فنیل پروپانولامین، تئوفیلین، وراپامیل، داروهای کنترل بارداری، داروهای دیابتی ، داروهای فشار خون  و … و همچنین برخی گیاهان و مکمل های داری کافئین، برخی گیاهان و مکمل های پایین آورنده قند و فشار خون.

تصویر ۸

 خرید قهوه سبز اصل

قهوه ی سبز در حال حاضر طرفداران زیادی به دلیل فواید یاد شده دارد که یکی‌ از مهمترین این تاثیرات و فواید در بخش لاغری است. شما می توانید برای خرید قهوه سبز اصل که همان قهوه سبز لاغری است، از طریق فروشگاه رزگلد اقدام فرمایید.

باید دقت فرمایید که خرید قهوه سبز باید با دقت انجام گیرد. زیرا این روزها به دلیل افزایش تعداد خریداران، قهوه های سبز به صورت نامرغوب و غیر مطمئن ‌نیز در بازار یافت می شوند که نه تنها فواید قهوه سبز را ندارند بلکه ممکن است به بدن شما آسیب نیز وارد کنند. در این فروشگاه قهوه سبز، قیمت قهوه سبز به مناسب ترین شکل ارائه شده است و همچنین شما می توانید به راحتی قهوه ی سبز لاغری خود را، در خرید اینترنتی قهوه سبز از ما تهیه فرمایید. قیمت قهوه سبز لاغری در فروشگاه رزگلد بسیار مناسب و به صرفه برای خریداران گرامی در نظر گرفته شده است.
سفارش قهوه سبز و خرید قهوه سبز لاغری، از طریق راهنمای خرید برای شما عزیزان امکان پذیر است.
شما می توانید از فروشگاه قهوه سبز خرید فرمایید و از فواید قهوه سبز بهره ببرید همچنین تجربیات خود را به ما نیز می توانید منتقل کنید.

تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *