طراحی داخلی هتل، ایده گرفته از فضای داخلی خانه

طراحی داخلی هتل در چند دهه اخیر دستخوش تغییراتی شده است که در ادامه درباره دکوراسیون و طراحی داخلی هتل برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

آشنایی با دکوراسیون و طراحی داخلی هتل

موارد مختلفی باعث می شود تا افراد به سمت یک هتل خاص جذب شوند. فاکتور های متفاوتی از جمله زیبایی در طراحی، امکانات، ارائه سرویس، کیفیت غذا ها و… که ما قصد داریم تا درباره مهم ترین آن ها یعنی طراحی داخلی هتل و نقش آن در جذب مشتری را بیشتر برای شما توضیح دهیم. فراموش نکنید که کار طراحی داخلی هتل کاملا تخصصی بوده و حتما قبل از شروع کار باید با افراد خبره در این زمینه مشورت نمود.

علت اهمیت طراحی داخلی هتل چیست؟

همه ما برای انتخاب یک مکان مناسب جهت استراحت در سفر ها، مجموعه ای از فاکتور ها را در نظر می گیریم. اما چیزی که مشخص می باشد تاثیر مستقیم جلوه ی بصری بر انتخاب ما بوده که نمی توان از آن به سادگی گذر کرد. در چند دهه اخیر تغییرات بسیاری در طراحی هتل رخ داده است که همگی به منظور افزایش کیفیت و زیبایی هتل بوده. در طراحی و دکوراسیون هتل باید به بخش های مختلف آن که شامل: لابی هتل، اتاق خواب ها، سرویس های بهداشتی، رستوران و سالن غذا خوری، محوطه ی خارجی، پارکینگ، استخر و … می باشد،توجه شود. البته لازم به ذکر است که کیفیت در ارائه سرویس و خدمات پس از ظاهر زیبای هتل، از عواملی هستند که در جذب و حفظ مشتری بسیار حائز اهمیت می باشند.

طراحی داخلی هتل

اهمیت لابی در طراحی داخلی هتل چیست؟ 

لابی هتل از مهم ترین بخش های طراحی داخلی هتل می باشد. این فضا که در بدو ورود به هتل وارد آن می شوید از پر رفت و آمد ترین بخش های هتل می باشد که تنها برای مسافران نبوده و سایر فعالیت های اجتماعی از جمله قرار های کاری و تجاری نیز در لابی هتل صورت خواهد گرفت. در نتیجه تمامی امکانات مورد نیاز برای افراد مختلف باید در نظر گرفته شود. برای مثال معمولا در لابی مبلمانی راحت برای افرادی که قصد دارند تا بر روی پروژه خود کار کرده و یا از لپ تاب استفاده نمایند در کنار پریز و سیستم برق لابی، قرار گرفته است. به طور کلی در طراحی داخلی هتل به دو بخش راحتی و کاربردی لابی باید توجه بسیاری شود. به منظور زیبایی بیشتر این فضا از لوستر های بزرگ و شکیل، سنگ های زیبا برای دیوار ها، گلدان های بزرگ و … استفاده می شود.

طراحی داخلی هتل

در طراحی داخلی اتاق هتل به چه مواردی باید توجه نمود؟ 

بعد از لابی نوبت به طراحی داخلی اتاق ها می رسد. در گذشته اتاق مهمان تنها محدود به تخت خواب، سرویس بهداشتی و کمد بود که جوابگوی کامل نیاز های مهمان نبود. اما امروزه با توجه به تغییراتی که در طراحی و دکوراسیون داخلی هتل ها صورت گرفته، اتاق ها هر یک از آن ها، دارای امکاناتی مجزا می باشند  که از این میان می توان به میز کار، تلویزیون، مبلمان راحتی و یا کاناپه ی مازاد اشاره کرد. در واقع هر یک از اتاق ها امکاناتی متناسب با افراد مختلف دارند. در طراحی های جدید سعی می شود تا از رنگ های زنده و شاد بیشتر استفاده شود. فراموش نکنید که اتاق مهمان در هتل فضایی برای رفع خستگی های روزانه افراد می باشد در نتیجه باید از نظر فیزیکی و روحی تاثیر مثبتی بر روی فرد بگذارد. به همین دلیل طراحی اتاق ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. حمام اتاق ها نیز دستخوش تغییرات شده و شامل امکاناتی مانند وان، ماساژور، تزئینات ویژه و … می باشند.

طراحی داخلی اتاق هتل

طراحی رستوران هتل ها

افرادی که برای اقامت در هتل آمده اند معمولا فرصت کافی برای تهیه غذا ندارند و از طرفی نیز پس از گذشت یک روز پر مشغله تمایل دارند تا غذایی گرم و با کیفیت میل نمایند در نتیجه هتل ها بر روی رستوران های خود تمرکز کرده و در طراحی جدید هتل ها دیگر خبری از سالن غذاخوری های کوچک و محدود نیست. امروزه هتل ها با در نظر گرفتن فضایی بزرگ، دلنشین و با امکاناتی بی شمار برای رستوران های خود، در تلاش اند تا هر چه بیشتر و بهتر به مهمانان خود سرویس دهند. در برخی از طراحی داخلی هتل ها، رستوران ها در فضایی سر باز قرار دارند. افزایش تنوع در منو و بالا بردن کیفیت غذاها از دیگر تغییرات مثبت رستوران هتل ها می باشد.

در طراحی داخلی هتل موارد بسیار زیادی دخیل می باشند که در این متن هر چند به اختصار درباره برخی از فاکتور های مهم و تاثیرگذار در طراحی داخلی هتل اشاره نمودیم تا آگاهی لازم در این زمینه را کسب نمایید. 

طراحی رستوران هتل ها

ایده گرفتن از طراحی های زیبا برای طراحی داخلی هتل آن را جذاب تر می کند. استفاده از نکات و ترفندهایی که طراحی داخلی هتل را نمایان تر کند از اصول اصلی است.

طراحی داخلی هتل با ترکیبی از تجربه و خلاقیت

با ترکیبی از تجربه و خلاقیت، زیبایی در طراحی داخلی هتل پدید می آید. ایجاد زیبایی و شیک بودن با استفاده از ایده های نو در هتل از اهدافی است که امروزه طراحان داخلی از آن برای طراحی و معماری هتل پیروی می کنند. طرحی که بتواند مهمانان و مشتریان هتل را از خدمات، اقامت در هتل و لذت بردن از مسافرت در طول اقامت، راضی نگه دارد. در واقع القای مهمان نوازی درجه یک با استفاده از دکوراسیونی تمیز، شیک و مجهز امکان پذیر است. که ما در ادامه نحوه طراحی و چیدمان دکوراسیون هتل را مورد بررسی قرار می دهیم.

فرآیند طراحی داخلی هتل با استفاده از طرحی مشخص:

در ابتدا که ایده طراحی معماری هتل و بعد از آن طراحی داخلی هتل شکل می گیرد، بایستی پیش بینی از یک طرح منسجم برای هتل در ذهن وجود داشته باشد. طرحی که بتواند مراحل کار را به صورت منظم کنار هم قرار دهد. یا برنامه ریزی ایی که مراحل کار را مشخص نماید. در هنگام طراحی داخلی نیز بایستی از استراتژی هایی استفاده کرد تا طراحی به گونه ایی شکل گیرد که رضایت مهمانان را نیز به دنبال داشته باشد. ممکن است گاهی فرآیند طراحی هتل مدت زمانی فراتر از آنچه انتظار داشته اید طول بکشد؛ اما در نهایت نتیجه کار را که ببینید متوجه خواهید شد زمانی که صرف کرده اید ارزش آن را داشته است. اگر در ابتدای کار ایده هایی در ذهن ندارید می توانید از تیم های طراحی که می خواهید کار طراحی دکوراسیون داخلی هتل را به آنها بسپارید، کمک بگیرید. مطمئنا ایده هایی که پیشنهاد می دهند کاملا هماهنگ با فضا و کل معماری هتل است. اگر بر روی طرح اولیه طراحی تمرکز کنید مطمئنا فضای نهایی که ایجاد می شود، فضایی زیبا و دلچسب برای مهمانان هتل خواهد بود.

طراحی داخلی هتل

طراحی داخلی هتل، ایده گرفته از فضای داخلی خانه:

برخی از هتل ها تمایل دارند که فضایی ایجاد کنند تا مهمانان احساس صمیمیت بیشتری را در هتل داشته باشند. فضایی که مانند تجربه اقامت در یک خانه لوکس را به آنها منتقل کند. برای عملی شدن این طرح ایده های بسیاری وجود دارد. مثلا برپا ساختن یک بوفه زیبای صبحانه، که مهمانان هتل در هنگام سرو صبحانه دور هم باشند. این طرح تجربه ایی فوق العاده است که می توانید با استفاده از خلاقیت زیبایی بیشتری به آن ببخشید. حتی می توانید با عملی کردن این ایده فضایی را ایجاد کنید که مشتری هویت کامل هتل را با استفاده از تجسم اقامت در یک خانه بهتر تجسم کند. اما سوالی که ممکن است در اینجا مطرح شود این است که آیا ساخت یک فضای منحصر به فرد که این احساس را به مشتری القا کند ساده است؟ در پاسخ باید گفت که شما فقط کافیست ایده هایی را اجرا کنید که هتل شما را متمایز تر کند. به صورتی که که هویت و نام هتل در خاطر مشتری ماندگار شود.

طراحی داخلی هتل

عناصر اصلی طراحی داخلی هتل:

عناصر اصلی هتل مفهوم قوی تری به طراحی نهایی فضای داخلی هتل می بخشند. مانند ترکیب رنگی فضا و یا چیدمان وسایل که فضا را منسجم تر می کند. امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی هتل به سمت و سوی لوکس بودن و فراهم آوردن تمامی امکانات برای مشتریان می رود. به همین جهت شاید از عناصر اصلی و خاصی که می توان در دکوراسیون هتل از آن استفاده کرد، کتابخانه ایی پر شده با کتاب های زیبا و جذاب باشد. این ایده شاید برای اولین بار باشد که به گوش شما می رسد اما پیاده سازی آن می تواند قابلیت های هتل شما را تا سطح بالایی افزایش دهد. تشخیص اینکه مشتری از اقامت در هتل چه چیزی می خواهد کار ساده ایی است. که فراهم آوردن این خواسته ها طراحی ایی زیبا را برای هتل پدید می آورد. یکی از عناصر مهمی که جزو دکوراسیون اصلی هتل نیز به شمار می آیند، مبلمان و ابعاد و طرح آنها است. برای اتاق ها می توانید از صندلی های چوبی زیبا نیز استفاده کنید. اما در لابی هتل از مبلمانی که فضای هتل را بیشتر نمایان کند استفاده نمایید. البته دقت داشته باشید که مبلمان بایستی طرح و رنگ بندی هماهنگی با فضا داشته باشند.

طراحی داخلی هتل

نکات ویژه در طراحی داخلی هتل:

مسافرانی که در هتل اقامت دارند، دوست دارند در طول روز فضایی زیبا را مشاهده کنند. بنابراین اگر از رنگ های روشن در طراحی داخلی اتاق های هتل استفاده کنید این زیبایی در طول روز دو چندان می شود. به طور معمول استفاده از رنگ های روشن و تیره که با یکدیگر هماهنگ باشند و حس مثبتی را به بیننده انتقال دهند، از نکات ویژه ایی است که از آن می توانید استفاده نمایید. اگر از رنگ های روشن برای دیوار اتاق ها استفاده کنید، در طول روز نور طبیعی اتاق ها را دو چندان می کند و در شب نیز چیدمان و دکوراسیون اتاق را برجسته تر نشان می دهد. دقت کردن به این نکات است که فضا و طراحی زیبایی به هتل می بخشد. البته نادیده نگیریم که امکانات هتل نیز نقش مهمی در کامل تر شدن طراحی داخلی هتل دارد. امکاناتی که بتواند مشتریان را راضی نگه دارد و از اقامت در هتل رضایت کامل را داشته باشند.

نتیجه نهایی در خصوص طراحی داخلی هتل این است که امروزه بیشتر هتلداران به فکر راه اندازی سیستم های هوشمند برای هتل ها هستند. ایجاد طراحی هوشمند برای هتل ها می تواند به منزله راحت تر بودن پذیرایی از مهمانان باشد. اما باز هم باید عناصر اصلی و نکات ویژه در طراحی داخلی اتاق هتل و فضای کلی هتل رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *