طرز قرار گرفتن آستین و یادگیری تمامی نکات

طرز قرار گرفتن آستین و یادگیری تمامی نکات ان در مجموعه دی وی  دی آموزش خیاطی خانم عمرانی

کاملا خط راس آستین را عمود روی پارچه قرار می‌دهیم. بعد از ثابت کردن الگو روی پارچه زاپاس برای دور تا دور آستین ۵/۱ سانت طرز قرار دادن الگوی یقه روی پارچه که کاملا خط پایه یقه کنار ترکی قرار گرفته با ۱ سانت زاپاس دوخت. دور تا دور کل یقه ۱ سانت زاپاس بریا دوخت کافی می‌باشد. بعد از برش کامل بالاتنه. کل دور تا دور الگو کوک شل شده. داخل کل پنس‌های خالی شده کوک شل دور تا دور آستین کوک شل. خط راس آستین تا ۴ سانت کوک شل. دور تا دور یقه کوک سفت.

بعد از جدا کردن کوک شل‌ها با قیچی دوختن پنس‌های درز سرشانه جلو و پشت و درز پهلو و جلو و پشت را به هم کوک سفت می‌کنیم. آماده پرو می‌کنیم. بعد از پرو رفع ایراد در روی بالا تنه کل پنس‌های جلو و پشت را کاملا چرخ کرده و درزهای سرشانه و پهلو را نیز هم کاملا چرخ کرده، حال بالا تنه آماده وصل به یقه می‌باشد. به قسمت ۳ الی ۴ سانت سجاف جادکمه از گودی یقه تا کوک شل لبه بلوز لایه را می‌چسبانیم. دور تا دور لایی نیاز به چرخکاری ندارد. حال بالا تنه آماده وصل به یقه می‌باشد.

خرید فیلم آموزش خیاطی خانم عمرانی در سیمای خانواده در قالب ۲۴ dvd به صورت کامل همراه با دیسک های چاپ رنگی با کیفیت بالا+ گارانتی رایگان تعویض(در صورت خرابی) با قیمت ۸۵٫۰۰۰ هزار تومان

خرید dvd آموزش خیاطی خانم عمرانی سری اول در قالب ۱۲ دیسک  با چاپ رنگی + گارانتی رایگان تعویض ( در صورت خرابی) با قیمت ۴۲٫۵۰۰ هزار تومان

خرید اموزش خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده سری دوم در قالب ۱۲ دیسک با چاپ رنگی + گارانتی رایگان تعویض ( در صورت خرابی) با قیمت ۴۲٫۵۰۰ هزار تومان

نحوه خرید کتاب خیاطی سیما عمرانی چگونه است ؟

مجموعه کتاب آموزش خیاطی ایشان که در همین زمینه به تازگی چاپ شده است دارای ۴ جلد می باشد که شامل عناوین زیر هستند :

جلد اول : آموزش خیاطی به روش سادریک

جلد دوم : اموزش خیاطی به روش سادریک که ادامه مباحث جلد اول است.

جلد سوم : آموزش مانتوهای فانتزی

جلد چهارم : آموزش لباس های کشی

برای خرید هر چهار جلد به صورت کامل با قیمت ۱۵۵٫۰۰۰ هزار تومان بروی دکمه خرید پستی در زیر کلیک نمایید

طرز دوخت یقه
دور تا دور گردن را روی لباس اندازه‌گیری می‌کنیم قسمت وسط یقه را چرت می‌زنیم و دوخت را از وسط شروع می‌کنیم و به کناره‌ها می‌رسانیم که کم و زیاد نشود.
معمولا در دوخت یقه قسمت پشت یقه را کمی می‌کشیم که بهتر حالت بگیرد.

یقه مردانه کوچک را در مجموعه آموزش خیاطی خانم عمرانی در برنامه خانواده فرا بگیرید.

ابتدا خط افقی به اندازه ۲/۱ دور گردن به نام خط الف- ب رسم می‌کنیم. از خط الف و ب ۷ سانت بالا رفته نقطه پ- ت علامت می‌گذاریم به شکل مستطیل به هم وصل می‌کنیم. سمت چپ مستطیل دولایی کاغذ می‌باشد. ۴ سانت از پ- ت پایین آمده خطی افقی رسم کرده قسمت بالا تنه و قسمت پایین پایه یقه می‌باشد ۳/۱ خط الف- ب را از سمت چپ داخل شده نقطه س علامت زده و از س خط نقطه چین به طرف بالا رسم کرده ش علامت می‌گذاریم. از الف ۲ سانت به راست اضافه کرده از روی ۲ سانت به شکل هلال به ۳ سانت پایه وصل می‌کنیم از روی ۲ سانت ۵/۰ الی ۷/۰ به طرف بالا رفته به شکل اریب به نقطه س وصل می‌کنیم و اریبی‌ها را هاشور زده دور می‌ریزیم. کاغذ را دولا سنجاق نموده و دولا قیچی می‌کنیم برای یقه ب- ب از نقطه پ حدود ۱ سانت پایین آمده ۱ سانت دیگر از طرف چپ علامت زده به شکل ب- ب با یقه گرد را طراحی می‌کنیم.
ولی برای یقه‌های مردانه بلند یا بزرگ- از نقطه پ ۱ الی ۴ سانت به طرف راست و ۱ الی ۴ سانت دیگر به طرف بالا رفته ۴ سانت آخر را اریب با خط کش به ۳ سانت پایه وصل می‌کنیم همین ۴ سانت را به شکل هلال به نقطه ش وصل می‌کنیم. این نوع یقه‌ها را از طول پارچه برش می‌زنند. یعنی از روی ترکی.

طریقه دوخت بالاتنه با استفاده از روش خیاطی بدون الگو

بعد از به اتمام رسیدن کوک شل‌ها پنس‌ها را با کوک سفت دوخته و زیر و پهلو را نیز کاملا کوک زده اتو می‌کنیم. بعد از پرو کوک سفت را چرخ کرده اطوکشی می‌کنیم. حال به قسمت جلو ۳ الی ۴ سانت سجاف از گودی یقه جلو بالا تنه یعنی قسمتی که دکمه و با دکمه می‌خورد. لائی می‌چسبانیم. بعد از چسباندن لائی قسمت لائی‌دار را به داخل کار تا کرده. حال بالا تنه آماده وصل به یقه می‌باشد. برای یقه لائی می‌بریم. لایی را به اندازه الگو دور تا دور بریده به پارچه می‌چسبانیم دور تا دور آن را اطوکشی می‌کنیم و چرخ می‌کنیم. حال یقه را کاملا به رو برمی‌گردانیم. وسط یقه را روی بالاتنه علامت زده و با وسط یقه را روی خود یقه جدا همه با یک چرت کوچک علامت می‌زنیم. حال یقه قسمتی که لایی از راست از روی کار به دور تا دور یقه بالا تنه کوک شده چرخ می کنیم زاپاس‌های زیادی را چیده قسمت بدون لایی را به دور تا دور یقه پسدوزی می‌کنیم. حال لباس آماده وصل آستین می‌باشد.

طریقه دوخت و یا وصل آستین با روش آموزش خیاطی خانم عمرانی با نمایش فیلم

قبل از چرخکاری درز آستین از خط راس آستین ۱۰ الی ۱۲ سانت را به سمت راست حلقه و ۱۰ الی ۱۲ سانت را به سمت چپ حلقه رفته علامت می‌زنیم. حال از ۱۰ الی ۱۲ سانت راست ۵/۰ سانت بالای کوک آستین چرخ می‌کنیم آماده وصل به لباس می‌باشد- برای وصل آستین به لباس باید اول آستین راست و چپ دست را مشخص کنیم. برای تشخیص اول خط جلوی آستین. کاملا آستین را از خط ر- س تا کرده و درز آستین را کاملا صاف می‌کنیم. حال حلقه‌ای که گودتر است جلوی آستین باشد و حلقه‌ای که صاف‌تر است پشت آستین می‌باشد. بعد از تشخیص دادن خط ر- س، آستن را به درز آستین سنجاق کرده و در زیر حلقه یک چرت کوچک می‌زنیم امکان دارد این چرت روی درز پهلو. یا ۵/۰ الی ۱ سانت رو به سمت جلو و یا ۵/۰ الی ۱ سانت رو به سمت پشت قرار بگیرد. هر جایی که چرت قرار گرفته درز آستین را به آن چرت وصل می‌کنیم. حال آستین را از داخل حلقه به دور تا دور بالا تنه کوک کرده چرخ می‌کنیم.

آموزش طرز برش یقه کراواتی در مجموعه  cd اموزش خیاطی خانم عمرانی

این یقه فقط از اریب پارچه بریده می‌شود. پهنای یقه را به دلخواه پوشنده بلندی یقه کراواتی بعد از ۲/۱ درو گردن + ۱ بلندی ۵۰- ۷۵- ۹۵- ۱۲۵ الی ۱۵۰ سانت می‌رسد. بعد از صابون‌کشی کردن یقه کراواتی را قیچی می‌کنیم.
۲/۱ دور گردن+ یک‌ها را باز گذاشته مابقی را تا پایین کار چرخ می‌کنیم- یقه را به روی کار برگردانده به لباس وصل می‌کنیم.

 

نوع دیگر وصل آستین را رد مجموعه آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید یاد بگیرید.

قبلا که قسمت وسط آستین را مشخص کرده‌ایم یک دور، دور آستین را چرخ می‌کنیم که لغی آستین گرفته شود بعد بدون اینکه خط پهلو را بدوزیم آستین را دور تا دور به حلقه وصل می‌کنیم، سردوزی می‌کنیم بعد خط پهلو را می‌دوزیم. این نوع آستین در کت‌ها و لباس‌های ضخیم مناسب نیست.

 

 

خرید سی دی آموزش خیاطی , آموزش خیاطی خانم عمرانی در سیمای خانواده

 

 

 

 

فیلم های آموزش خیاطی خانم عمرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *