نکات مهم در طراحی کاربردی فضای صرافی

 

طراحی داخلی صرافی با توجه اهمیت این نوع بیزینیس بسیار مورد توجه است. در این مقاله به نکات مهمی در زمینه طراحی داخلی صرافی اشاره می کنیم.

نکات طلایی در طراحی داخلی صرافی

به طور کلی در طراحی، اولین چیزی که باید به خوبی بررسی شود آن چیزی است که می خواهید طراحی کنید. طراحی داخلی صرافی نیز از این امر مستثنی نمی باشد. طراحی صرافی زمانی اصولی است که هم بر جنبه‌ی زیبایی بصری فضا تاکید داشته باشد و هم طراحی بهینه و کاربردی باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بیان نکات مهمی در این زمینه بپردازیم.

توجه به مسائل امنیتی در طراحی داخلی صرافی

صرافی ها نیز مانند طلافروشی ها با توجه به نوع کارشان، نیاز به ایمن سازی بیشتری دارند. بنابراین اولین چیزی که در طراحی داخلی صرافی باید به آن توجه شود امنیت فضاست. فضای صرافی باید به گونه ای طراحی شود که امنیت کارمندان و مراجعین در این فضا تامین باشد. به عنوان نمونه هایی برای توجه به امنیت طراحی می توان به سبک چینش اِلمان های طراحی و استفاده از مواد و متریال های ایمن تر اشاره نمود. به عنوان مثال استفاده از درب های ضد سرقت و یا استفاده از مواد نسوز برای ایمنی در برابر آتش سوزی.

طراحی داخلی صرافی

لزوم توجه به حس اعتماد و اطمینان در طراحی صرافی

همانطور که می دانید اساساً کار صرافی ها تبادل ارز است و مستقیما با پول سروکار دارند. در چنین مواقعی یکی از معیارهای اصلی جذب مشتری در بازار رقابتی، بدست آوردن اطمینان اوست. بنابراین بهتر است در طراحی داخلی صرافی به این نکته توجه ویژه کنید. فضای داخلی صرافی از نظر ترکیب بندی و تم رنگی باید به گونه ای طراحی شود که احساس اطمینان خاطر و اعتماد را هر چه بیشتر به مراجعه کنندگان القا کند. طراحی داخلی صرافی بهتر است مانند یک فضای رسمی و جدی باشد. جدیت در این امور اطمینان بخش تر می باشد. سعی کنید فضای صرافی را طوری طراحی کنید که منابع نوری به اندازه کافی در فضا کار شده باشد. کافی نبودن نور همواره احساس خستگی و عدم اطمینان به همراه دارد. علاوه بر این اینکه نور کافی به زیبایی بصری فضا نیز خواهد افزود.

طراحی داخلی صرافی

نکات مهم در طراحی کاربردی فضای صرافی

توجه داشته باشید که در یک صرافی با توجه به اینکه ممکن است تعداد مراجعه کنندگان بالا باشد و همچنین ممکن است انجام بعضی امور کمی وقت گیر باشد، بهتر است در طراحی داخلی صرافی به این نکات دقت شود. مثلا بهتر است فضا را به صورت بهینه و کاربردی طراحی کنید به طوری که مراجعه کنندگان احساس سردرگمی نکنند. همچنین بهتر است که در طراحی، زمان انتظار مراجعه کنندگان را نیز لحاظ کنید. مثلا برای افراد منتظر، مکانی برای نشستن، صرف نوشیدنی و یا مطالعه روزنامه در نظر بگیرید. همچنین می توانید مانیتورهایی را از زوایای مختلف برای تماشای اخبار لحظه ای بازار ارز و سکه تعبیه کنید. همچنین به منظور رفاه حال مراجعه کنندگان، بسیار خوب است اگر مکان مناسبی برای دستگاه خودپرداز در طراحی داخلی صرافی در نظر بگیرید.

سعی کنید برای تنوع دادن به فضا از تعدادی اِلمان دکوری مانند تابلوهای مرتبط و گلدان های رسمی گل  استفاده کنید. اینکه چه تعداد از این المان ها در فضا استفاده شود بستگی به متراژ صرافی شما دارد. سعی کنید در به کار بردن آن ها اغراق نکنید و تا جایی که می توانید از شلوغ شدن و القا شدن حس بی نظمی در فضا پرهیز کنید.

طراحی داخلی صرافی

به طور کلی طراحی داخلی صرافی نیز از این جهت که می تواند تاثیر مستقیمی بر رونق کسب و کار در یک بازار رقابتی داشته باشد بسیار مهم بوده و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. در این مقاله به تعدادی از نکات مهم پیرامون طراحی داخلی صرافی اشاره شد تا نگاه شما را به این مقوله کمی بازتر کند. به صاحبان صرافی ها و طراحانی که قصد طراحی فضای یک صرافی را دارند پیشنهاد می کنیم که به نکات اشاره شده در این مقاله توجه کنند و آن ها را در طراحی فضای خود به کار ببرند. همچنین دیدن نمونه های طراحی شده‌ی مشابه در اینترنت نیز می تواند به شما در طراحی خلاقانه تر فضای صرافی تان بسیار کمک کند.

در طراحی داخلی صرافی علاوه بر زیبایی باید به مواردی از قبیل حفظ امنیت نیز توجه کرد در ادامه درباره اصول طراحی داخلی صرافی بیشتر توضیح خواهیم داد.

آشنایی با اصول طراحی داخلی صرافی

 طراحی داخلی امروزه تنها یک هنر نیست بلکه تخصصی کار آمد می باشد که بسیاری از مشاغل برای حفظ زیبایی و امنیت خود به آن نیازمند هستند. در ادامه درباره طراحی داخلی صرافی و نقش آن در حفظ امنیت مغازه، بیشتر توضیح خواهیم داد. پس تا انتها همراه ما باشید تا درباره طراحی صرافی بیشتر توضیح دهیم.

در طراحی داخلی صرافی به چه مواردی باید توجه نمود؟

فردی که به عنوان طراح داخلی فعالیت می کند، باید به فاکتور های مختلفی توجه نماید که در ذیل به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

۱_ ابعاد مغازه

۲_ نورپردازی مغازه

۳_ متریال کاربردی

۴_ محل صحیح قرارگیری دوربین های مدار بسته

۵_ طراحی محل قرارگیری گاو صندوق ها

۶_ استفاده از درب های ضد سرقت

۷_ و…

صرافی ها به دلیل ساختار خاصی که دارند، امنیت آن ها بیش از زیبایی فضا مورد توجه و حائز اهمیت می باشد به همین دلیل معمولا طراحی داخلی صرافی و یا طلا فروشی ها نیازمند همکاری افرادی مجرب و با تجربه می باشد.

طراحی داخلی صرافی

حفظ امنیت در طراحی داخلی صرافی

روزانه افراد بسیاری برای اطلاع از نرخ ارز و یا خرید و فروش آن، به صرافی ها مراجعه می کنند در نتیجه هیچگاه صندوق های صرافی ها خالی نخواهد بود. پس باید در زمان طراحی داخلی صرافی، تمامی جوانب امنیتی را در نظر گرفته و سپس اقدام به طراحی نمود. شیشه های صرافی ها و طلا فروشی ها بهتر است از نوع ضد ضربه باشد. اما فراموش نکنید که در طراحی به مکان قرار گیری گاوصندوق ها نیز باید توجه شده و به گونه ای باشد که در دید مشتری قرار نگیرد و در عین حال دسترسی کارمندان به آنها آسان باشد. حال نوبت به طراحی پیشخوان می رسد. حفظ یک حریم مشخص بین کارکنان صرافی و مشتریان می تواند تا حدی نیز به بالا رفتن ضریب امنیت صرافی کمک نماید. اما از دیگر موارد امنیتی که در زمان طراحی داخلی صرافی به آن باید توجه نمود، درب های ضد سرقت و دوربین های مدار بسته می باشد. شما می توانید با کمک شرکت های معتبر و با تجربه ای که در زمینه طراحی داخلی فعالیت می کنند، تمامی موارد ذکر شده را در زمان طراحی داخلی، رعایت کرده و ضریب امنیت مغازه خود را بالا ببرید.

طراحی داخلی صرافی

طراحی داخلی صرافی

در ابتدا فراموش نکنید که تمامی طرح های پیشنهادی طراح بر اساس ابعاد مغازه می باشد و معمولا صرافی ها نیز متراژ اندکی را به خود اختصاص می دهند. در طراحی داخلی تمامی مغازه ها، توجه به نورپردازی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به منظور زیبایی و روشنایی مغازه خود می توانید چراغ هایی را در فاصله و موقعیت مناسب نصب نمایید. استفاده از صندلی هایی برای افراد مراجعه کننده، با رنگ و طرحی متناسب با رنگ های به کار رفته در طراحی صرافی می تواند به بهبود دکوراسیون داخلی مغازه شما کمک نماید. فراموش نکنید که جذابیت های بصری در جلب نظر افراد بسیار نقش داشته و افراد را برای مراجعه به صرافی شما ترغیب می نماید. حال نوبت به یکی دیگر از فاکتور های مهم و ضروری در طراحی صرافی ها می رسد و آن، نمایشگر مربوط به نرخ ارز می باشد. فراموش نکنید که بسیاری از افراد به منظور آگاهی دقیق از نرخ ارز به صرافی ها مراجعه می کنند. شما می توانید با قرار دادن این نمایشگر در معرض دید مشتریان، علاوه بر آگاه سازی آنها، به زیبایی بیشتر صرافی خود نیز کمک نمایید. این نمایشگر ها قابلیت به روز رسانی خواهند داشت. 

نکات مرتبط با طراحی داخلی صرافی و طلافروشی ها بسیار مهم و تخصصی می باشد در این جا تنها به بخشی از آن ها به اختصار اشاره شد تا شما را با طراحی داخلی مربوط به صرافی ها بیش از پیش آشنا نماییم.  

طراحی داخلی صرافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *