بلوز شماره دو را به روش آموزش خیاطی مبتدی

بلوز شماره دو را به روش آموزش خیاطی مبتدی خیاطی خانم عمرانی یاد بگیرید.

بعد از رسم الگوی اولیه پشت و جلو به خط کارور جلو ۵/۰ سانت اضافه نموده از انتهای حلقه ۲ سانت پایین آمده به خط سینه جلو حدود ۲ سانت اضافه نموده و به خط باسن بزرگ حدود ۲ سانت اضافه نموده خطوط جدید را به هم وصل می‌کنیم الگوی پشت را هم از قسمت پهلو مانند جلو اضافه می‌کنیم ۵/۱ سانت به قسمت جلو برای دکمه اضافه می‌گنیم از خط اصلی جلو هم ۵/۱ سانت به طرف داخل الگو علامت زده خطوط را به طور مستقیم به سرتاسر الگو وصل می‌کنیم. ۵/۱+ ۵/۱، ۴ سانت جلو را قیچی کرده جداگانه روی پارچه دولای بسته دوبار برش می‌زنیم. برای برش و یا مدل جلو الگو:‌ از خط کارور در قسمت راست حدود ۲ سانت بالا رفته از کارور قسمت حلقه هم ۲ سانت بالا رفته به شکل جناقی ما بین کارور و سینه طراحی می‌کنیم. الگوی پشت را از خط کارور قسمت حلقه حدود ۲ سانت بالا رفته به شکل اریب به سمت چپ الگو بین کارور و سینه وصل می‌کنیم خطوط جدید را قیچی کرده تکه‌ها را جداگانه برش می‌زنیم و پنس سرشانه به پهلو انتقال می‌دهیم. پنس پهلو جلو را هم می‌توان ۲ الی ۴ سانت کوتاه کرد.

آستین ساده و رعایت نکات دوخت ان در آموزش خیاطی بدون الگو خانم عمرانی

بعد از رسم کادر آستین از سمت راست مچ ۲ سانت داخل شده و از سمت چپ همه ۲ سانت داخل شده خطوط را به شکل اریب به نقطه ک- گ وصل می‌کنیم. سپس گونیا را روی خطوط مانده سمت چپ قرار می‌دهیم و مچ را به شکل زاویه قائمه رسم می‌کنیم.شما با خرید پستی آموزش خیاطی خانم عمرانی می توانید این روش را به خوبی یاد بگیرید.

کادر آستین را رسم کرده قد آستین را از مچ حدود عرض مچ که می‌خواهیم مثلا ۴ سانت ۳ سانت کوتاه کرده و ۳ سانت را هاشور زده سپس از سمت راست کادر در قسمت مچ ۱ سانت داخل شده و سمت چپ هم ۱ سانت داخل شده خطوط مایل را به بالای آستین یعنی نقطه ک- گ وصل می کنیم. برای مچ مستطیلی به اندازه طول دور مچ + ۴ سانت و عرض آن ۴ سانت را رسم می‌کنیم و مستطیل را روی پارچه دولای بسته دوبار برش می‌زنیم و مانند کمر دامن لائی می‌دهیم.
بلوز شماره ۳ شومیزه
بعد از رسم الگوی اولیه و تبدیل به لباس سرشانه‌ها و حلقه‌ها با پنس بسته کنترل یا چسب نواری سرشانه‌ها را کنار هم می‌چسبانیم سپس از گوشه گردن ۴ الی ۵ سانت پایین آمده از انتهای شانه کنترل شده هم ۴ الی ۵ سانت پایین آمده خطی جدید رسم می‌کنیم این خط قیچی کرده قسمت پایین را باز می‌کنیم در صورتی که میال باشیم از وسط پنس شانه به طرف پایین قیچی کرده و به دلخواه اوزمان می‌دهیم- برای برش پشت از گودی یقه پشت ۶ الی ۸ سانت پایین آمده اشل را روی خط صاف پشت قرار می‌دهیم به شکل زاویه قائمه رسم می کنیم خط جدید را قیچی کرده الگوی پشت را هم برای چین روی پارچه چند سانت اضافه می‌کنیم.

برش شومیزه به روش آموزش خیاطی آسان

خط وسط جلو روی دولای باز پارچه قرار می گیرد خط وسط پشت را روی دولای بسته پارچه به نسبت گشادی لباس بریا جلو پنس بزرگ را قیچی کرد .فضا می‌دهیم برای پشت خط وسط الگو را از روی دولای بسته کنارتر قرار داده ۳ الی ۵ سانت فضا را روی دولای پارچه قرار می‌دهیم.
اگر بخواهیم پشت و جلو به فرم هلال باشد از خط وسط جلو و خط وسط پشت ۱۵ الی ۲۰ سانت پایین رفته و به فرم هلال به خط باسن بزرگ به پهلوی الگو وصل می‌کنیم اگر بخواهیم جلوی بلوزی را به فرم گره‌دار در بیاوریم از خط وسط جلو به جای ۱۵- ۲۰ ۳۰ الی ۵۰ سانت پایین رفته کاملا اریب به خط پهلو وصل می‌کنیم.
یقه آرشال
ابتدا الگوی اولیه را تبدیل به لباس کرده پنس‌های سرشانه را بسته کنترل شانه و حلقه‌ها را انجام داده منتها سمت راست و بالای الگو کاغذ اضافه باشد. ۲ سانت برای دکمه به جلو اضافه نموده از روی ۲ سانت دکمه ۱۲ الی ۱۵ سانت برای محل اولین دکمه علامت زده به شکل مایل از گوشه گردن به ۱۵ سانت وصل می‌کنیم به امتداد خط مایل به اندازه هلال یقه پشت+ ۵/۰ بالا رفته سپس اشل یا خط کش را روی خط مایل قرار می‌دهیم به شکل زاویه قائم ۷- ۶ سانت به طرف راست رسم می‌کنیم از گوشه گردن به طرف سرشانه هم ۶ الی ۷ سانت علامت زده از ۷ یا ۶ سانت سرشانه یقه را به شکل آرشال طراحی کرده به محل اولیه دکمه وصل می‌کنم و خط مایل را تا زده ۷ یا ۶ سانت و شکل آرشال را رولت می‌کنیم و اطراف الگوی را قیچی می‌کنیم. اوزمان یقه: برای ازومان پشت یقه ۷ سانتیمتر رولت شده را از سمت راست قیچی می‌کنیم به طوری که از گوشه گردن جدا نشود و حدود ۲/۰ یا ۲ میلی اوزمان می‌دهیم قسمت بالای یقه را تقسیم بر ۳ می‌کنیم خطوط تقسیم شده را وصل کرده از سمت راست قیچی کرده به طوری که از سمت چپ جدا نشود و مابین تکه‌ها را اوزمان می‌دهیم کل اوزمان حدود ۴ سانت می‌باشد. سمت چپ اوزما‌ن‌ها به صفر می‌رسد.

سجاف یقه آرشال و تکنیک های دوخت ان در مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی

سجاف یقه آرشال بعد از اوزمان یقه پنس سرشانه را باز نموده کاغذی به سرتاسر زیر الگو قسمت جلو سنجاق کرده از گوشه گردن به طرف سرشانه ۲ الی ۳ سانت داخل شده از پایین الگو هم ۶ الی ۸ سانت داخل شده خطوط را به شکل نقطه چین به هم وصل می‌کنیم کاغذ زیری را هم اندازه الگو قیچی کرده و خط سجاف را رولت می‌کنیم و تکه رولت شده را جداگانه برش می‌زنیم.
سجاف آمریکایی سه دکمه از سمت راست الگو ما بین سینه و کمر ۲ سانتیمتر دکمه را داخل شده ۲ سانتیمتر دیگر از خط اصلی داخل شده خطی افقی حدود ۴ سانتیمتر رسم می‌کنیم از ۴ سانتیمتر به طور مستقیم به طرف بالا ادامه داده به طوری که خط مایل را قطع کند. سپس چهار سانتیمتر افقی را قیچی خط عمود جدید را قیچی از خط عمود خط مایل را هم به طرف بالا قیچی می‌کنیم و یقه جدا شده را روی پارچه دولائی ۲ بار جداگانه برش می‌زنیم- قسمت پایین الگو را ۲ سانتیمتر دکمه را هاشور زده دور می‌ریزیم جلوی الگوی را روی پارچه دولای بسته برش می‌زنیم.تمامی این موارد به صضورت کامل و واضح در مجموعه سی دی آموزش خیاطی خانم عمرانی توضیح داده شده است.

الگوی اولیه تبدیل به پیراهن الگوی اولیه را رسم به خط کارور جلو ۵/۰ سانتیمتر اضافه کرده از انتهای حلقه ۲ سانتیمتر پایین آمده به خط سینه هم ۲ سانتیمتر اضافه نموده خط پهلو را مستقیم یا به حالت کرستی رسم می‌کنیم. سپس به قد دامن قدری کاغذ اضافه نموده به طوری که از خط کمر به طرف پایین به اندازه قد دامن باشد. الگوی پشت را هم مانند جلو اضافه می‌کنیم. سپس پنس‌های سرشانه‌ها کنترل سرشانه‌ها و حلقه‌ها را انجام می‌دهیم.

 

خرید آموزش خیاطی , خرید آموزش خیاطی سیما عمرانی , سایت آموزش خیاطی خانم عمرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *