جاذبه های دیدنی در تور قم گردی

تور قم گردی یکی از تورهای داخلی است که در میلی تور برگزار می شود. برای رزرو تور قم گردی می توانید تور با قطار یا اتوبوس را انتخاب کنید.

ثبت نام تور قم گردی با قطار و اتوبوس

 

از طریق تور قم گردی می توان از مکان های دیدنی این شهر دیدن کرد. جهت ثبت نام تور قم می توانید به اژانس های مسافرتی مراجعه کنید. تور قم با قطار و تور زمینی قم در آژانس میلی تور به فروش می رسد. در تور مسافرتی قم می توان از مکان های دیدنی این شهر بازدید کرد.

قم پایتخت فرهنگی مذهبی جهان

شهر قم از جمله شهرهای پر رفت و آمد ایران می باشد. این شهر به پایتخت مذهبی ایران نیز مشهور است. این شهر در مسیرهای اصلی کشور قرار گرفته و در آن بناهای تاریخی و امکان مذهبی زیادی وجود دارند. حرم حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران جاذبه های مهم این هستند. شهر قم از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار است و از جمله کلان شهرهای ایران می باشد. چون شهر قم در یک منطقه کویری قرار گرفته اب و هوای آن تقریبا بیابانی بوده و بیابان مرکزی ایران در نزدیکی ان واقع شده است. در فصل تابستان آب و هوای این شهر گرم و خشک است و در زمستان هوای آن سرد و خشک می باشد. سالانه گردشگران زیادی از طریق تور قم گردی از جاذبه های دیدنی این شهر دیدن می کنند.

 

تور قم گردی

برای افرادی که قصد سفر کردن به قم را دارند، در تور قم گردی برنامه های مختلفی وجود دارد. در تور قم قطار را می توان از شهرهای مختلف ایران خریداری کرد. فروش تور قم از شهرهای مختلف ایران انجام شده و قطارهایی که به قم می روند از شهرهای مختلف به سمت این شهر حرکت می کنند. در تور به قم، مسافران می توانند در هتل های مختلف این شهر اقامت داشته باسند. از جمله هتل های مشهور قم می توان هتل خورشید، هتل الوند، هتل بین المللی قم، هتل کریمه و هتل المپیک را نام برد. گردشگران در تور قم گردی می توانند از خانه یزدان پناه دیدن کرده و بهترین غذاهای و نوشیدنی های سنتی را در این رستوران میل کنند.

 

مسیرهای سفر به قم

مسیرهای زیادی برای سفر به قم وجود ندارد. یکی از مسیرهای مهم برای سفر به این شهر تور قم از تهران است. مسیرهای جاده ای و ریلی از جمله معروف ترین راه های ارتباطی برای سفر به قم می باشند. تورهای مسافرتی قم دارای برنامه های مختلقی هستند و تورهای قم گردی با استقبال زیادی همراه هستند.

 

تور قم در میلی تور

تور های قم در انواع مختلفی ارایه می شوند. اگر به دنبال خرید تور قم هستید یکی از آژانس هایی که این تور را در انواع گوناگون به فروش می رساند، میلی تور است که از جمله تورهای آن می توان به تور قم یک روزه، تور دریاچه قم، تور قم زمینی، تور زیارتی قم، تور سیاحتی قم، تور گردشگری قم، تور یک روزه قم از تهران، تور قم با اتوبوس و تور قم زنجان اشاره کرد. در آژانس های ارائه دهنده این تور امکان اجاره خودرو در قم، گشت شهری و ترانسفر به حرم وجود دارد.

 

بازدید از مسجد جمکران در تور قم

مسجد جمکران دارای دیوارهای آجری بسیار زیبا می باشد. در ایوان های آجری، کاشی های خوشنویسی شده و زیبایی وجود دارد که سبب درخشندگی هر چه بیشتر این مجموعه شده اند. زائرانی که به این مسجد سفر می کنند، آرزوهای خود را روی کاغذ نوشته و با مچاله کردن ان منتظر بر آورده شدن حاجت های خود از سمت دوازده امام هستند.

 

جاذبه های دیدنی در تور قم گردی

جاذبه های دیدنی متعددی که در شهر قم است، سبب شده تا با تور قم گردی افراد زیادی از این شهر دیدن کنند. از جمله این جاذبه های دیدنی می توان دریاچه نمک و دریاچه حوض سلطان را نام برد که از نظر توریستی دارای اهمیت علمی بسیار زیادی هستند. چون قم در مرکز ایران واقع شده و با دشت کویر همسایه است، جاذبه های بیابان گردی در این شهر بسیار زیاد هستند. از این جاذبه ها می توان به پارک ملی کویر اشاره کرد که دارای آثار فرهنگی و تاریخی زیادی یوده و در آن ذخایر گیاهی و جانوری زیادی وجود دارد. این استان دارای بیش از ۳۱۷ مورد تاریخی و مذهبی بوده و از نظر جهانگردی مذهبی پتانسیل ویژه ای دارد. بیشترین گردشگرانی که با تور قم گردی به این شهر سفر می کنند، از آستانه مقدس حضرت معصومه (س) دیدن می کنند. در قم علاوه بر حرم حضرت معصومه( س) مسجد جمکران و امام زاده های متعددی وجود دارد. از دیگر جاذبه های توریستی که در تور قم گردی می توان از آنها بازدید کرد، مساجد تاریخی، مسجد امام حسن، مسجد باب الجنه، مسجد جامع و مسجد رفعت را می توان نام برد.

در ۱۰۰ کیلومتری شرق دریاچه قم یک دریاچه متروکه واقع شده و بازدید کنندگان از این دریاچه از لایه های ضخیم و سفید رنگ نمک نوری که انعکاس پیدا می کند را می توانند از مف زمین مشاهده کنند.

یکی دیگر از حاذبه های دیدنی در قم بازار قم است که به قلب بازارهای ایران معروف می باشد. این بازار دارای دو بخش است. بخش قدیمی آن مربوط به دوره صفویه و به شکل صنایع دستی دیده می شود و بخش جدید این بازار که در قرن ۱۹ ساخته شده است. در تیمچه انواع مختلف فروشگاه های فرش وجود دارند و بازار آن از نظر معماری بسیار چشمگیر می باشد.

باغ گنبد سبز : این باغ دارای سه مقبره بوده و افرادی در آن زندگی می کردند که از خاندان علی صفی بودند. این خانه دارای دو گنبد فیروزه ای و یک گنبد گرد است که در ان آجر کاری های پیشرفته ای به چشم می خورد.

 

مدرسه فیضیه قم

از دیگر مکان های دیدنی که در شهر قم وجود دارد، مدرسه فیضیه قم است که در نزدیک حرم حضرت معصومه قرار دارد. در سال های پیش این مدرسه با نام مدرسه آستانه معروف بود و بعدها به ان مدرسه فیضیه گفتند. ساخت این بنا با دستور فتحعلی شاه صورت گرفته و از بناهای مشهور در قم است. قسمت های مختلف این مدرسه دارای قدمت زیاد بوده و قسمت ایوان جنوبی آن دارای قدمت بالا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *