دریاچه الیمالات کجاست؟

به معرفی جاذبه های گردشگری استان مازندران و از جمله دریاچه الیمالات و راه های دسترسی به این دریاچه می پردازیم. بررسی مزایای استفاده از تور دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات، بهشت گمشده مازندران

 

آیا تا به حال به مسافرت با تورهای گردشگری اقدام کرده اید؟ آیا از مزایای استفاده از تورهای گردشگری با خبر هستید؟ در ادامه می خواهیم شما را به استان زیبای مازندران و دریاچه الیمالات ببریم و اطلاعاتی درباره این جاذبه طبیعی زیبا در اختیار شما قرار دهیم.

استان مازندران بهشتی در شمال کشور

حتما همه ما برای سفرهای نوروزی یا تعطیلات تابستانی، استان زیبای مازندران را در لیست خود قرار داده ایم. استان مازندران به مرکزیت ساری یکی از زیباترین استان های کشور محسوب می شود. این استان به دلیل غنی بودن در حوزه جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی پیشرفت چشمگیری در زمینه صنعت گردشگری داشته است و هر ساله سعی دارد امکانات گردشگری را جهت رفاه حال گردشگران عزیز بیفزاید. از معروف ترین جاذبه های گردشگری این استان می توان به روستای کندلوس، روستای فیلبند، تله کابین نمک آبرود، روستای جواهرده، آبشار آب پری، روستای لاویج و دریاچه الیمالات اشاره کرد که هر کدام استحقاق این را دارد که یک روز کامل را جهت بازدید از آن سپری کنید. در ادامه به بررسی یکی از این جاذبه ها، یعنی دریاچه الیمالات می پردازیم.

دریاچه الیمالات کجاست؟

دریاچه ها از شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری محسوب می شوند که استان مازندارن نیز یکی از این دریاچه ها را داراست. دریاچه الیمالات در واقع یک سد خاکی است. دریاچه الیمالات در ۸ کیلومتری شهرستان نور واقع شده است. اگر شما مسیر جاده ارتباطی شهرستان نور به چمستان (در گویش محلی چَمِسْتون یا چَماسِّن ) را در پیش بگیرید تابلوهایی خواهید دید که شما را به دریاچه الیمالات راهنمایی می کنند. آنچه که در مورد دریاچه الیمالات جالب است این است که این دریاچه توسط جنگل شگفت انگیز کشپل به آغوش کشیده شده است. دریاچه الیمالات بسیار مورد علاقه هموطنان تهرانی است چرا که فاصله این دریاچه از شهر تهران حدود ۴ ساعت یا کمتر است.

تور دریاچه الیمالات

تور الیمالات محمودآباد به طور قطع خاطره های دل انگیزی را برای شما به جا خواهد گذاشت چرا که علاوه بر زیبایی بی نظیر این دریاچه شما می توانید از مسیر دل انگیز رسیدن به آن نیز لذت ببرید و نفسی تازه کنید. این دریاچه علاوه بر دارا بودن طبیعت زیبای آبی و درختان سرسبز که انعکاس تک تک آنها بر روی دریاچه قابل رویت است، میزبان گونه های جانوری زیادی مانند ماهی، مار آبی، قورباغه و لاک پشت است. از گونه های جانوری ماهی، ماهی آمور و قزل آلا در این دریاچه زندگی می کنند. آنچه که شاید نمی دانستید این است که ماهیگیری در این دریاچه آزاد است. شهرستان مازندران با همکاری شهر نور امکانات رفاهی را جهت حال عزیزان گردشگر در این منطقه فراهم کرده است. از جمله این امکانات می توان به سوپر مارکت، سوئیت، آلاچیق، کافی شاپ، رستوران و محل نصب چادر اشاره کرد. این دریاچه از امکانات قایق سواری نیز بهره مند است که به شما این امکان را می دهد در میانه دریاچه از سکوت بی نظیر و مناظر زیبای جنگل های سبزگون لذت ببرید. این دریاچه در تمامی فصول ساز قابل بازدید است و محدودیتی در این مورد ندارد. تور یک روزه الیمالات تمام اینها را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

لوازم و تجهیزات ضروری

هر سفری نیازمند تجهیزاتی است که شاید عدم تهیه آنها سفر را برای شما زهر کند. جهت شرکت در تور ۱ روزه دریاچه الیمالات به همراه داشتن لوازم شخصی، لباس گرم، کتانی و یا کفش ساق بلند، کرم ضد آفتاب، لباس های راحتی جهت استراحت در شب، کلاه لبه دار، قمقمه آب، کوله پشتی مناسب سفر، جوراب اضافی و همچنین دستکش نازک ضروری است. لازم به ذکر است به همراه داشتن مدارک شناسایی جهت اسکان در سوئیت ها نیز ضروری می باشد. تور دریاچه الیمالات و تور جنگل الیمالات سفری کاملا ایمن است و نیاز به تجهیزات کوهنوردی ندارد.

جاذبه‌ های نزدیک

اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید می توانید از جاذبه های نزدیک به دریاچه الیمالات نیز اطلاعاتی داشته باشید. از نزدیک ترین جاذبه های گردشگری طبیعی به این دریاچه پارک جنگلی زیبای پکشل و آبشار آب پری می باشد که توصیه می شود این دو جاذبه را نیز از دست ندهید. تورهای دریاچه الیمالات تنها شامل بازدید از دریاچه نمی باشد و در مسیر از جاذبه های دیگری نیز بهره مند خواهید شد.

مزایای استفاده از تورهای گردشگری

هر کدام از ما روش های متفاوتی را برای سفر انتخاب می کنیم. بعضی ها تنهایی به سفر می رویم ولی بعضی ها ترجیح می دهند همراه با خانواده خود باشند. اما استفاده از تورهای گردشگری بهترین گزینه ممکن است. استفاده از تور گردشگری دریاچه الیمالات باعث کاهش استرس می شود و می توانید با آرامش خاطر لحظات دل انگیزی را در اتوبوس سپری کنید بدون آنکه نگران باک بنزین باشید. علاوه بر این موسسه های گردشگری با منطقه مورد نظر آشنایی کامل دارند و اطلاعاتی جامع درباره مسیرها و هتل ها دارند. کافیست یک بار با موسسه گردشگری میلی تور همراه شوید تا طعم یک مسافرت واقعی را بچشید. تور یک روزه دریاچه الیمالات و تور دو روزه دریاچه الیمالات هم اکنون توسط این موسسه قابل دسترس است و تور الیمالات تخفیف های ویژه ای دارد و قیمت تور الیمالات در این موسسه گردشگری بسیار مناسب تر نسبت به موسسه های دیگر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *