تور یک روزه دریاچه حوض سلطان قم

دریاچه حوض سلطان یکی از جاذبه های طبیعی شهر قم می باشد. تور یک روزه دریاچه حوض سلطان قم به علاقه مندان خدمات مربوط به بازدید از این جاذبه را ارائه می دهد.

تور یک روزه دریاچه حوض سلطان قم

 

همواره رفتن به دل طبیعت برای علاقه مندان به طبیعت گردی لذت بخش و مفرح می باشد. یکی از جاذبه های تفریحی قم دریاچه ای است که آن را باقیمانده دریای بزرگ ساوه می دانند. دریاچه حوض سلطان که به دریاچه ساوه یا دریاچه شاهی شهرت دارد یکی از زیباترین دریاچه های ایران محسوب می شود و دلیل آن بلورهای نمک آن هستند که زیبایی خاصی را به دریاچه بخشیده اند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد دارید تا یک روز کامل را در دل طبیعت سپری کنید، تور دریاچه حوض سلطان یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای ساکنین قم، تهران و شهرهای اطراف به شمار می آید.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی تور دریاچه حوض سلطان قم بپردازیم؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با دریاچه حوض سلطان قم

دریاچه حوض سلطان  یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی شمال شرقی قم به شمار می آید که به عنوان دریاچه نمک شناخته می شود و بلورهای نمکی این دریاچه طبیعی جلوه خاصی به این منطقه بخشیده اند. برخی از افراد این دریاچه را بازمانده دریای بزرگ ساوه می دانند و از همین رو به آن دریاچه ساوه نیز می گویند. انعکاس تصاویر و سایه در دل این دریاچه سبب شده تا منظره خارق العاده ای به وجود آید.

سطح آب این دریاچه به میزان بارندگی و برف آن اطراف بستگی دارد اما اگر آب دریاچه هم بالا نبود نگران نباشید زیرا سطح نمکی آن هم از جذابیت خاصی برخوردار می باشد. حال اگر در فصل های بارانی به این دریاچه بروید با بزرگترین آینه طبیعی ایران مواجه خواهید شد که بسیار دیدنی خواهد بود.

(تصویر شماره ۱)

جاذبه های اطراف دریاچه نمک حوض سلطان

اگر می خواهید به یکی از جاذبه های طبیعی شهر قم بروید و یک روز به یادماندنی و خاطره انگیز را تجربه کنید، بدون شک دریاچه حوض سلطان یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آید. حال با انتخاب این دریاچه و رفتن به این جاذبه گردشگری با تور دریاچه نمک حوض سلطان سبب می شود تا در کنار دریاچه نمک به بازدید از کاروانسرای سنگی علی آباد بروید و از دیدن یک بنای تاریخی عصر سلجوقیان لذت ببرید. بسیاری از گروه های گردشگری در زمینه تور یک روزه حوض سلطان مشغول فعالیت هستند و به شما خدمات سفر به این دریاچه را ارائه می دهند.

(تصویر شماره ۲)

تور یک روزه دریاچه حوض سلطان

همانطور که اشاره شد، شرکت ها و موسسات بسیاری در زمینه تورهای گردشگری مشغول فعالیت هستند و به علاقه مندان خدمات تور  را ارائه می دهند. گروه هایی که در زمینه ارائه تور یک روزه دریاچه حوض سلطان مشغول هستند، معمولا خدمات زیر را به گردشگران ارائه می دهند:

  • رفت و برگشت با وسیله نقلیه توریستی
  • صبحانه
  • میان‌وعده
  • بیمه شخص کامل و بیمه نامه هزینه درمانی

بنابراین اگر قصد دارید تا سفری یک روزه را در دل طبیعت با خانواده یا دوستانتان تجربه کنید، می توانید از موسسات فعال در این زمینه استفاده کنید تا سفری ایمن و راحت را سپری نمایید.

(تصویر شماره ۳)

برای رفتن به دریاچه نمک حوض سلطان چه وسایلی لازم است؟

ساکنین قم، تهران و شهرهای اطراف به منظور تجربه سفری ایده آل و راحت به دریاچه حوض سلطان، می توانند از خدمات تور حوض سلطان قم استفاده کنند که در این زمینه توصیه می شود تا متناسب با فصل سفر، وسایل و تجهیزات لازم را به همراه ببرند. از جمله وسایلی که در سفر به دریاچه نمک لازم می باشد تا به همراه خود داشته باشید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • كفش و پوشاک مناسب فصل
  • زیر انداز
  • کلاه
  • عینک آفتابی برای فصل های گرم سال
  • پانچو یا بارانی برای روزهای بارانی سال
  • بطری آب
  • یک وعده غذای سبک
  • لوازم بهداشتی شخصی
  • و…

بنابراین شما باید با توجه به فصلی که قرار است به این دریاچه زیبا و دیدنی بروید، وسایل متناسب با آن فصل را همراه خود ببرید.

(تصویر شماره ۴)

چه زمانی به دریاچه نمک حوض سلطان برویم؟

اگر تصمیم گرفتید سفری یک روزه به دریاچه نمک حوض سلطان شهر قم داشته باشید، بهترین فصل سفر به این منطقه اوایل بهار و اوایل پاییز می باشد زیرا در تابستان گرمای هوا طاقت فرساست و روزهای زمستان با توجه به وزش باد تند برای رفتن به این منطقه مناسب نمی باشد؛ بنابراین اگر می خواهید از تور یک روزه دریاچه نمک حوض سلطان استفاده کنید، توصیه می کنیم موسسه معتبری را در این زمینه انتخاب کنید و در یکی از روزهای فصل بهار یا پاییز این سفر را تجربه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *