نکاتی در خرید شن جادویی

آشنایی کامل با اسباب بازی شن جادویی

 

اسباب بازی شن جادویی، یکی از اسباب بازی های جدیدی است که امروزه برای بازی کودکان استفاده می شود. با توجه به بی قاعده بودن این بازی، اسباب بازی شن جادویی می تواند ابزار بسیار خوبی در جهت ارتقای خلاقیت و افزایش هوش بچه ها باشد. این اسباب بازی ویژگی های بسیار مناسبی دارد که در این مقاله ما به طور مفصل و کامل به تمام ابعاد و زوایای اسباب بازی شن جادویی خواهیم پرداخت تا شما راحت تر بتوانید آن را برای کودک خود انتخاب کنید.

شن جادویی

شن و ماسه سحرآمیز یا جادویی که امروزه می توان در کودکستان ها و خانه ها به عنوان وسیله ای برای بازی کودکان دید، و یا شن و ماسه هیدروفوبیک اسباب بازی می باشد که ساخته شده از شن و ماسه پوشش داده شده ای است که با یک ترکیب هیدروفوب یا آبگریز می باشد. در ادامه در مورد اجزا و مواد سازنده شن جادویی به طور مفصل و به ترتیب توضیحاتی را ارائه می کنیم. حضور این ترکیب هیدروفوب یا آبگریز باعث می شود که دانه های شن و ماسه به یکدیگر متصل شوند و در هنگام قرار گرفتن در معرض آب به سیلندرها یا لوله ها (برای به حداقل رساندن تماس با سطح زمین) در هنگامی که شن و ماسه از آب خارج می شود، باعث می شود تا اسباب بازی شن جادویی کاملا خشک و عاری از آب باشد. شن و ماسه سحرآمیز یا به عبارت دیگر اسباب بازی شن جادویی نیز به عنوان شن و ماسه آبی یا ضدآب شناخته شده است.

تصویر شماره یک

مواد تشکیل دهنده شن جادویی

این خواص و ویژگی های که گفتیم، با شن و ماسه معمولی ساحلی که حاوی ذرات کوچک سیلیس خالص است، به دست می آید که آن را به صورت بخار و قطرات تریمتی سیلانول که دارای فرمول CH3)3SiOH)می باشد، به نمایش می گذارد، این ترکیب یک ترکیب ارگانوسیلیکون نام داردپس از قرار گرفتن در معرض این ماده، ترکیب تریلیتیل سیلان، هنگام تشکیل آب، به ذرات سیلیس متصل می شود. در نتیجه عناصر دانه های شن با گروه های هیدروفوب پوشانده و کاور می شوند.

در ابتدا شن سحرآمیز برای گیر انداختن نفت نشتی در اقیانوس در نزدیکی ساحل توسعه و ساخته شده بود. این را می توان با پاشاندن شن و ماسه سحرآمیز و جادویی بر روی نفت شناور انجام داد  که سپس با نفت مخلوط شده و آن را به اندازه کافی سنگین می کند تا آن ماده ترکیبی غرق شود. با توجه به هزینه تولیدی که داشت، برای این منظور استفاده نمی شود. این ماده  نیز توسط شرکت های آب و برق در مناطق قطب شمال به عنوان ماده ای برای جعبه های اتصال، که هرگز یخ نمی زند، کشف شد. همچنین می تواند به عنوان یک رسانای هواده برای گیاهان گلدانی استفاده شود.

تصویر شماره دو

نکاتی دیگر از اسباب بازی شن جادویی

اسباب بازی شن جادویی در رنگ های آبی، سبز یا قرمز ساخته شده است، اما به دلیل یک لایه ای از هوا که در اطراف اسباب بازی شن جادویی و ماسه ایجاد می شود، به صورت نقره ای در آب ظاهر می شود. اولین ارجاع و نام بردن از اسباب بازی شن جادویی در قالب شن ضد آب در کتاب پسر مکانیک جلد دوم در سال ۱۹۱۵ میلادی که توسط مکانیک های محبوب منتشر شده بود، انجام شد. در کتاب پسر مکانیک، بیان می دارد که شن های ضدآب توسط جادوگران شرقی هندی اختراع شده اند. شن ضد آب با مخلوط کردن شن و ماسه حرارت دیده با موم ذوب شده ایجاد می شود. هنگامی که شن و ماسه در معرض آب قرار می گیرد، موم آن را دفع می کند.

تصویر شماره سه

هیدروفوب یا آبگریزی

همانطور که اشاره کردیم یکی از ویژگی های مهم اسباب بازی شن جادویی، آبگریز بودن آنها است. آبگریزی یک پدیده فیزیکی در مولکول ها می باشد که سبب دوری از آب می شود. پدیده هیدروفوب به سبب ناهمواری هایی که در حد میکرو یا نانومتر روی سطح مواد آبگریز وجود دارد، باعث جلوگیری از جذب شدن یا پخش شدن آن روی سطح ماده می شوند

این خاصیت فیزیکی سطحی باعث سرخوردن آب می شوند. از ویژگی های مولکول های آبگریز، غیرقطبی بودن آنها است. این مولکول ها در آب به یکدیگر می پیوندند و میسل ها را تشکیل می دهند. به همین خاطر آب روی سطوح مواد هیدروفوب، به خاطر داشتن زاویه تماس بزرگ، به صورت قطرات گرد و کروی در می آیند. از کاربردهای این مواد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ساخت موادی مانند اسباب بازی شن جادویی
  • جداکننده های نفت از سطح آب
  • برچیدن ذرات غیر قطبی با این مواد از روی سطوح قطبی
  • شوینده های چربی

تصویر شماره چهار

کینتیک شن

کینتیک شن و ماسه یک اسباب بازی از همان نوع اسباب بازی شن جادویی می باشد و دارای علامت تجاری است. کینتیک شن تولید شده توسط Spin Master Ltd می باشد. کینتیک شن شبیه شن یا ماسه معمولی است اما در رنگ های مختلفی موجود می باشد و می تواند به شکل مورد نظر قالب بندی شود. این ماده به هیچ ماده ای چسبانده نمی شود، بلکه خواص فیزیکی شن و ماسه مرطوب را تقلید می کند. ماسه سینتیکی از ۹۸٪ ماسه معمولی و ۲٪ پلی دی متیل سیلوکسان ساخته شده است. این ماده با گذشت زمان چسبندگی خود را از دست نمی دهد و خشک نمی شود. در ساخت شن جادویی کینتیک ماده مضری بکار گرفته نشده است و حساسیت زا و مضر نمی باشد. پلی دی متیل سیلوکسان از معمول ترین پلی سیلوکسان ها به عنوان بایندر می باشد.

تصویر شماره پنج

مشخصات کلی اسباب بازی شن جادویی

اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد مشخصات اسباب بازی شن جادویی نکاتی را بگوییم داریم:

  • سازنده: شرکت های مختلف از جمله شرکت squishy Sand
  • وزن خالص: می تواند در وزن های متفاوتی باشد.
  • دارای رنگ های مختلف
  • اسباب بازی شن جادویی می تواند همراه با قالب های خاص خود باشد یا نباشد
  • بسیار مناسب به عنوان وسایل بازی کودکان
  • بسیار مناسب برای استفاده به عنوان ایجاد کننده اشکال مختلف
  • استریل شده و بهداشتی
  • دارای ساختار یکپارچه برای خمیر آن
  • قابلیت جلوگیری از بهم ریختگی و آلوده شدن محیط
  • داشتن حالت شن طبیعی
  • بسیار موثر و مناسب برای محرک کننده خلاقیت و ایده های کودکان و نوجوانان
  • بسته بندی شیک
  • مناسب برای دختران و پسران

تصویر شماره شش

بازی با خاک برای کودکان

همانطور که می دانید، یکی از بازی هایی که می تواند بسیار برای کودکان و نوجوانان جذاب باشد، بازی با خاک و گل است. از نظر روانشناسان، بازی با خاک برای کودکان دارای مزیت های زیر می باشد:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن:  شاید برای شما سوال باشد که چگونه؟ برای پرسش به این سوال باید گفت، زندگی بسیار تمیز یا به اصطلاح پاستوریزه باعث می شود تا کودکان و سیستم ایمنی آنها با میکروب ها و انواع مختلف آنها روبرو نشوند که این عامل باعث می شود تا این کودکان در بزرگسالی به راحتی با روبرو شدن با این میکروب های جدید، دچار بیماری های بزرگتری شوند.
  • ترشح کردن هورمون شادی در مغز کودک: از نظر دانشمندان، خاک بازی باعث افزایش سطح سروتونین در مغز خواهد شد. این ماده بر خلق و خو، حافظه و یادگیری تاثیر می گذارد و همچنین به عنوان ضد افسردگی عمل می کند. خاک بازی برای بزرگسالان نیز مفید می باشد.
  • افزایش خلاقیت، تخیل و هوش هیجانی کودک: با توجه به این که بازی با گل و خاک، قاعده و روش خاصی ندارد یا به اصطلاح بازی های سازمان نیافته هستند، درگیری با آن باعث می شود تا مغز، بیشتر و بهتر و فعال تر عمل کند و همین امر باعث می شود تا مغز ما مانند یک ماهیچه که با ورزش، آن را قوی می کنیم، هوش ما نیز تقویت شود.

با توجه به موارد و مزیت هایی که ذکر کردیم، یکی از نزدیکترین وسایلی که می توان به جای خاک و گل از آن استفاده کرد تا در عین اینکه همان ویژگی های خاک را داشته باشد، تمیز نیز باشد، همین اسباب بازی شن جادویی می باشد. شما می توانید با استفاده از کینتیک سند که نوعی شن جادویی می باشد، برای این بازی استفاده کنید.

تصویر شماره هفت

تفاوت اسباب بازی شن جادویی با خمیر بازی

خمیر بازی، از جمله وسایل بازی پرکاربرد است که بسیار شبیه شن جادویی می باشد و همینطور می تواند به عنوان گل و خاک برای خاک بازی برای کودکان به کار گرفته شود. خمیر بازی ماده ای است نرم و شکل پذیر مانند شن جادویی که برای بازی توسط کودکان و نوجوانان استفاده می شود. اجزای اصلی تشکیل دهنده خمیر بازی عبارتند از : نمک طعام، آرد و آب و دیگر افزودنی های مجاز. این ماده اولین باز در آمریکا و برای تمیز کردن کاغذ دیواری مورد استفاده قرار می گرفت. از جمله تفاوت های شن جادویی با خمیر بازی می توان گفت:

  • در طول مدت بازی با آن  برخلاف خمیر بازی، خشک نمی شود و غیر قابل استفاده مجدد نخواهد بود.
  • بافت های شن جادویی مانند خمیر بازی است اما دارای خصوصیات و ویژگی های شن و ماسه می باشد.
  • در هنگام لمس کردن شن جادویی، به خوبی می توان تفاوت آن را با خمیر بازی حس کرد.
  • لمس شن جادویی برخلاف خمیر بازی، احساس بهتری را ایجاد می کند.

تصویر شماره هشت

مزیت های استفاده از شن جادویی

از جمله مهارت ها و استعدادهایی که با استفاده و بازی با اسباب بازی شن جادویی می توان آنها را بدست آورد یا باعث تقویت آنها شد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تقویت و باز کردن قوه تخیل کودکان
  • تقویت قدرت ذهنی و مهارت های هماهنگی اعضای بدن او
  • افزایش عملکرد قوه یادگیری کودکان
  • افزایش عملکرد مغز، ذهن و قدرت تفکر کودک
  • یکی از بی خطرترین وسایل بازی برای کودکان
  • از بهداشتی ترین وسایل بازی کودکان
  • تقویت مهارت های به اصطلاح دست ورزی

تصویر شماره نه

شن جادویی ۲ کیلویی

شن جادویی ۲ کیلویی یکی از انواع اسباب بازی شن جادویی است که با توجه به دسته بندی حجمی، دارای ۲ کیلوگرم از این اسباب بازی شن جادویی می باشد. شن جادویی ۲ کیلویی محصولی بسیار مناسب برای کودکان می باشد که همانطور که گفتیم برای مدل سازی اشکال مختلف به خصوص برای کودکان، یک محصول عالی است. این محصول با توجه به توضیحاتی که در ابتدا گفتیم، پراکنده نشده و بسیار انعطاف پذیر می باشد و از ویژگی های آن یکپارچگی بین اجزای آن می باشد. بنابراین شما می توانید آن را به کودکان خود بدهید و نگران کثیف شدن محیط نباشید

همچنین این شن از مواد ارگانیک طبیعی و استریل شده، درست شده است که به همین دلیل محصولی سالم و بهداشتی می باشد. اسباب بازی شن جادویی ۲ کیلوگرمی به خوبی می تواند به اشکال مختلف درآید که کودکان شما می توانند با توجه به خلاقیت و ذهنیتی که دارند، به ایجاد اشکال پیرامون خود و اشکالی که در خاطر خود دارند، بپردازند. همچنین در کنار شن جادویی ۲ کیلوگرمی همانطور که قبلا اشاره کردیم، نمونه قالب هایی وجود دارد که اشکال سریعتر و راحت تر ایجاد شوند. این اسباب بازی شن جادویی با توجه به مواد ساخته شده آن و ویژگی که دارد، به خوبی در دستان کودکان لمس شده و حس خوبی را به آنها منتقل می کند.

تصویر شماره ده

قیمت شن جادویی ۲ کیلویی

با توجه به بازه های قیمتی که در فروشگاه های عرضه کننده شن جادویی برای قیمت شن جادویی ۲ کیلویی درج شده است می توان در مورد قیمت شن جادویی ۲ کیلویی گفت:

قیمت شن جادویی دو کیلویی در حدود ۴۰٫۰۰۰ تا ۴۵٫۰۰۰ تومان می باشد که شما می توانید برای خرید شن جادویی ۲ کیلویی، به مراکز عرضه کننده اسباب بازی سطح شهر خود که فروش شن جادویی ۲ کیلویی دارند مراجعه کنید.  اما پیشنهاد ما، سفارش این محصولات از مراکز معتبر است. امروزه شما می توانید پشت میز کامپیوتر خود، به صورت اینترنتی از فروشگاه های اینترنتی اسباب بازی فروشی کودکان این اسباب بازی شن جادویی را تهیه نمایید. از مزیت های دیگر خرید اینترنتی، مقایسه قیمت ها و محصولات و اطلاع از جزئیات محصول با مشاهده قسمت اطلاعات و نظرات خریداران می باشد.

تصویر شماره یازده

نحوه استفاده از شن جادویی

برای بازی با شن جادویی، شما نیازی به رعایت قاعده و قوانین خاصی ندارید. برای استفاده از شن جادویی می توانید با کمی مرطوب کردن آن برای فرم گیری بهتر، استفاده از شن جادویی را آغاز نمایید. همچنین در کنار شن های جادویی، محفظه ها، قالب ها و اشکال از پیش طراحی شده ای وجود دارند که شما می توانید با قرار دادن شن جادویی درون آن، به راحتی امکان فرم دهی به این شن ها را فراهم کنید.

بهتر است برای استفاده از شن های جادویی، محیط محدودی را بر روی یک سطح صاف در نظر بگیرید تا همه چیز در دسترس شما قرار داشته باشد. همچنین شما می توانید با استفاده از کاردهای مخصوصی که همراه اسباب بازی شن جادویی می باشد، اقدام به قطعه قطعه کردن، فرم دهی و یا صاف کردن این اسباب بازی شن جادویی نمایید.

تصویر شماره دوازده

نکاتی در هنگام استفاده از شن جادویی

اگر بخواهیم برای اینکه تجربه بهتری از بازی با شن های جادویی داشته باشیم، نکاتی را ذکر کنیم، می توان گفت:

  • بهتر است برای بازی با اسباب بازی شن جادویی، از وسایل کمکی مانند کاردهای مخصوص، قالب ها و کوبنده ها استفاده کنید.
  • در نظر داشته باشید که با ترکیب رنگ ها، دیگر نمی توانید رنگ های مختلف را جدا کنید و باید رنگ های جدید را مجددا تهیه نمایید. زیرا شن جادویی، با یکدیگر مخلوط می شوند و امکان جداسازی آنها ممکن نیست.
  • شما می توانید با لوازم آشپزخانه نیز، این شن های جادویی را به اشکال مختلفی در آورید، به عنوان مثال می توانید با استفاده از قاشق اسکوپ اشکال توپی به وجود آورید.

تصویر شماره سیزده

بازه های قیمتی برای شن جادویی

همانطور که اشاره کردیم، امروزه یکی از بهترین راه ها برای خرید این گونه اسباب بازی ها، خرید از فروشگاه های اینترنتی می باشد. اگر بخواهیم بازه های قیمتی را برای اسباب بازی شن جادویی اعلام کنیم، با توجه به انواع شن های جادویی که ذکر کردیم و با توجه به قیمت های درج شده در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی می توان گفت:

  • شن های جادویی از نوع کینتیک سند
    • در حجم های ۳۰۰ گرمی در حدود ۱۵٫۰۰۰ تومان
    • در حجم های ۵۰۰ گرمی در حدود ۲۲٫۰۰۰ تا ۲۴٫۰۰۰ تومان
    • در حجم های یک کیلویی در حدود ۲۹٫۰۰۰ تا ۳۱٫۰۰۰ تومان می باشند.

تصویر شماره چهارده

نکاتی در مورد نگهداری شن جادویی

اسباب بازی شن جادویی، موادی غیر سمی، با موادی رنگارنگ و به صورت دانه های ریز می باشند. از نکات نگهداری در مورد شن جادویی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برای نگهداری شن های جادویی، باید از محیطی کاملا بهداشتی و تمیز استفاده کنیم.
  • هنگامی که این اسباب بازی شن جادویی به وسیله آب، مرطوب می شنوند، خاصیت چسبندگی پیدا می کنند. پس لازم است در استفاده از این شن های جادویی در محیط های خاکی پرهیز شود.
  • لازم است تا آب اضافی که درون شن جادویی می باشد، جدا شود. این آب می تواند توسط زمین جذب شود.
  • لازم است در هنگامی که در فضای بسته از شن ها نگهداری می شود یا از کفی برای شن ها و ماسه ها استفاده می کنید، شن های جادویی خیس نشده و مرطوب باشند.
  • قبل از مرطوب نمودن مجدد شن های بازی، ماسه های زیری آن را بالا بیاورید و توجه کنید که ماسه های زیرین برای مدتی زیاد خیس نباشند، زیرا عدم گردش هوای آزاد، رطوبت و دما، محیط مناسبی را برای رشد قارچ ها فراهم می کند.
  • هفته ای یکبار ماسه ها را خشک کنید و این کار را با زیر و رو کردن انجام دهید.
  • برای نگهداری شن جادویی در محیط باز، حتما آن را به وسیله یک پوشش، بپوشانید تا این شن جادویی مستعد آلودگی نباشد.
  • لازم است تا سطح محل بازی با شن های جادویی از سطح زمین بالاتر باشد و برای ضد عفونی، این شن ها باید در محلی که نور آفتاب به آن می تابد، قرار گیرند.

تصویر شماره پانزده

نکاتی در خرید شن جادویی

از نکاتی که در مورد شن جادویی و خرید آن باید بدان توجه نمود، عبارتند از:

  • مواد تشکیل دهنده شن ها باید غیر سمی باشند.
  • همچنین مواد سازنده اسباب بازی شن جادویی باید بدون آهک، نمک اضافه و خاک باشد.
  • به اندازه دانه های شن های جادویی توجه نمایید.
  • شکل دانه ها اگر گرد باشند، با لمس آنها به دست آسیبی نمی رسد.
  • در هنگام خرید به ابزار و وسایلی که باید همراه این اسباب بازی باشد توجه کنید.
  • از جمله اقلام همراه شن جادویی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
    • بسته شن
    • پمپ باد دستی
    • میز بادی
    • سطل
    • قالب ها در طرح های مختلف
    • کاردک های گوناگون

تصویر شماره شانزده

کلام آخر

همانطور که اشاره کردیم، بازی با خاک و ماسه می تواند از لذت بخش ترین و مفید ترین بازی ها در دوران کودکی فرزندان ما باشد. به همین خاطر جهت حفظ نظافت محیط و استفاده از محصولی بهداشتی تر، می توانیم از شن های جادویی استفاده کنیم. شن های جادویی امروزه در اکثر مهدکودک ها نیز استفاده می شود و امکان بازی کودکان با شن را در خانه و محیط های گوناگون پیدا کرده است.

این شن بازی مخصوص کودکان بالای ۳ سال می باشد و از بهترین نمونه های اسباب بازی ها برای ایجاد خلاقیت و تقویت ذهن و فکر کودکان در سراسر جهان به شمار می آید. حتما در هنگام خرید آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و در هنگام استفاده به نکات گفته شده در نحوه نگهداری آن، دقت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *