شن بازی مخصوص کودکان را از کجا تهیه کنیم؟

شن بازی کودکان در فروشگاه مجیک سند

 

شن بازی کودکان از آن دسته فعالیت هایی می باشد که لذت فراوانی برای کودکان در سنین پایین به همراه دارد. خرید شن بازی کودکان این فرصت را در اختیار آنها قرار می دهد تا از این فرصت برای کسب تجربه های مختلف و گوناگونی بهره مند شوند. شن بازی کودکان با توجه به سهولت دسترسی و نیاز وسایل مختصری که دارد تقریبا در هر فضایی قابل انجام می باشد و برای فراهم کردن فضایی که مناسب شن بازی کودکان باشد احتیاجی به صرف هزینه های هنگفتی ندارید. شن بازی کودکان به قدری همه گیر شده است که برای درمان بسیاری از مشکلات مفاصل و حرکتی، متخصصان کودک شن بازی را توصیه می کنند.

خاصیت شن های بازی برای کودکان

شن بازی کودکان علاوه بر اینکه لذت فراوانی را برای بچه ها به همراه دارد باعث می شود موارد بسیاری را تجربه کنند. لمس شن و ماسه و درک خاصیت آن و نرمی و لطافتی که دارد می تواند برای فرزندان شما بسیار خوشایند باشد و لذت بسیاری را برای آنها به همراه بیاورد. شن بازی کودکان می تواند حسی مانند لمس مایعات را برای کودکان به همراه داشته باشد از این نظر که به راحتی از لای انگشتان سر می خورد و می ریزد و به راحتی می توان به آن شکل داد و در هر قالبی که ریخته شود شکل همان را به خود خواهد گرفت. همچنین بازی با شن و ماسه می تواند خلاقیت کودکان را افزایش دهد زیرا این امکان را به آنها می دهد تا هر چیزی را به راحتی با شن بازی بچه ها خلق کنند.

تصویر۱

فروش شن بازی کودکان

برای فراهم کردن محیطی مناسب برای شن بازی کودکان احتیاج است که وسایل شن بازی کودک که مخصوص شن بازی برای کودکان می باشد را از فروشگاه مجیک سند که به طور کاملا تخصصی و حرفه ای بر روی فروش شن بازی فعالیت دارد تهیه فرمایید. شن بازی کودکان که تحت عنوان اسباب بازی شن بازی در فروشگاه مجیک سند به فروش می رسد دارای ابزار و ادوات گوناگونی می باشد مانند: سطل شن بازی، شن مخصوص بازی کودکان، بیل های پلاستیکی، قالب های پلاستیکی اشکال گوناگون و بسیاری از ابزارهای دیگر که به فراخور قیمت شن بازی می تواند کمتر و یا بیشتر باشد. برای شن بازی کودکان خود، خرید شن مخصوص بازی کودکان یک امر کاملا مهم و ضروری می باشد چرا که سلامت کودک شما در درجه اول قرار دارد. مسلما شن هایی که اطراف ساحل و کناره های دریا قرار دارند برای شن بازی کودکان مناسب نمی باشد و آلودگی هایی که به همراه دارد ممکن است فرزند شما را بیمار کند. در هنگام شن بازی بسیاری از کودکان ممکن است شن و ماسه را به سمت یکدیگر پرتاب کنند که در صورت آلوده بودن شن، ممکن است حساسیت های پوستی برای کودک شما ایجاد کند.

تصویر ۲

ایجاد ایمنی در هنگام شن بازی کودکان

امروزه شن بازی کودکان یک اتفاق همه گیر می باشد و در هر منزلی که کودکان خردسال حضور دارند و در تمامی مراکزی که مختص کودکان می باشد، یک فضای مخصوص برای شن بازی کودکان در نظر گرفته شده است. شن بازی کودکان از جمله بازی هایی می باشد که هم به صورت فردی و هم در گروه های چند نفره قابل اجراء می باشد و محدودیتی از نظر تعداد شرکت کننده نمی توان برای آن قائل شد. اگر فرزند شما به تنهایی در خانه مشغول شن بازی می باشد باید مراقب باشید که دست های خود را که در هنگام شن بازی کثیف شده داخل دهان خود نبرد و یا به چشمان خود نزند.

اما شن بازی کودکان در بیشتر مواقع در مکان هایی مانند پارک های مخصوص کودکان و مهد کودک ها است که به صورت کاملا گروهی و دسته جمعی می باشد. بسیار پیش آمده که در بازی های گروهی کودکان با یکدیگر دعوا کنند و وسایل را به سمت هم پرتاب کنند. البته در شن بازی کودکان، پرتاب شن به دلیل نرمی و لطافتی که دارد مشکل چندان جدی بوجود نمی آورد اما مربیان کودک باید قبل از شروع بازی به کودکان این تذکرات را گوشزد کنند که شن ها را به سمت یکدیگر پرتاب نکنند و انتقال و جابجایی شن ها به مکان های دیگر خودداری کنند.

تصویر ۳

گذاشتن گل و ماسه در اختیار کودک

هدف از شن بازی کودکان پرورش خلاقیت و بالا بردن قوه تخیل کودکان می باشد. اما شن و ماسه خشک به تنهایی نمی تواند این هدف را دنبال کند چون ایستایی و استحکام کافی برای ساخت اشکال هندسی گوناگون را ندارد. خیساندن خاک و در اختیار کودک قرار دادن آن به صورت گل می تواند برای کودک بسیار مفید باشد و بتواند فرق بین ماسه خشک و مرطوب را درک کرده و تجربه لمس هر دو مورد را بدست آورد. استفاده از گل می تواند کار کودک را در ساخت هندسه های مختلف آسان کرده و در درک هندسه اشکال مختلف  کمک بیشتری کند. البته قبل شروع بازی باید فرق بین ماسه ی خشک و مرطوب را توضیح دهیم و به او یادآور شویم که به هیچ عنوان ماسه خشک و مرطوب را با یکدیگر مخلوط نکند و از هر کدام به صورت جداگانه استفاده نماید.

محلی که برای گل بازی کودک در نظر گرفته می شود معمولا خیس و مرطوب می باشد، پس باید در رعایت بهداشت محیطی آن دقت لازم را داشته باشیم و پس از اتمام بازی کودک فضا روی آن را باید روکش پلاستیکی یا تور سیمی بپوشانیم تا حیواناتی مانند گربه نتوانند وارد آنجا شوند. البته یادمان نرود که زمانی که کودک مشغول شن بازی و گل بازی می باشد، روپوش مناسبی را تنشان کنیم تا مانع از کثیف شدن لباس هایشان شود.

تصویر ۴

خرید شن رنگی بازی برای ایجاد تنوع

هدف از شن بازی کودکان آموزش مفاهیمی مانند درک اشکال هندسی و خاصیت مواد گوناگون می باشد. اما با خرید شن بازی رنگی می توانید مفاهیم رنگ شناسی را نیز به کودکان خود آموزش دهید و در عین حال تنوعی در شن بازی کودکان ایجاد کنید و محیط یک دست و یک رنگ شن بازی کودکان را رنگ و لعاب بدهید. شن های رنگی مخصوص بازی کودکان را می توانید از فروشگاه مجیک سند تهیه فرمایید که در رنگهای متنوع و زیادی قابل عرضه می باشد و می توانید رنگ های دلخواه و مورد علاقه کودک دلبندتان را انتخاب و خریداری کنید. شن های رنگی می تواند برای کودکان بسیار جذاب باشد و مدت زمان بیشتری را مشغول شن بازی شوند و یا اگر علاقه ای به شن بازی ندارند آنها ترغیب کند که این بازی را انجام دهند.

تصویر ۵

خرید اینترنتی شن بازی

شن بازی کودکان هم مانند بسیاری از اسباب بازی های کودک هم به صورت سنتی در فروشگاه ها به فروش می رسد و هم می توان این شن های بازی را به صورت اینترنتی خریداری نمود. خرید اینترنتی شن بازی می تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که یکی از مهمترین اینها صرفه اقتصادی آن می باشد. در بازار سنتی به دلیل اجاره مکان و امور و هزینه تبلیغاتی و همچنین مالیاتی که بر روی اجناس اضافه می کنند، کالاها را با قیمت بالاتری در اختیار مشتری قرار می دهند. در صورتی که در فضای اینترنتی خبری از این مسائل نمی باشد و هزینه ای که شما می پردازید قیمت واقعی محصول به علاوه هزینه ارسال می باشد. خرید اینترنتی زمان چندانی از شما نخواهد گرفت و احتیاجی نیست ساعت ها در ترافیک های شهری وقت خود را به خاطر چند کیسه شن تلف کنید. کافی است یک سرچ ساده در اینترنت انجام دهید و طیف گسترده ای محصولات را در مارک ها و رنگی های گوناگون مشاهده، انتخاب و خریداری کنید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

تصویر ۶

مفاهیمی که کودک در شن بازی می آموزد

شن بازی کودکان می تواند بسیار آموزنده باشد و آنها را با مفاهیمی مانند ظرفیت و حجم و اندازه آشنا کند. و فرق بین مواد گوناگون را راحت تر درک کنند. می توانند به خاصیت چسبندگی و شکل پذیری مواد پی ببرند و با مفاهیمی مانند عمیق و کم عمق، بلند و کوتاه، بیرون و داخل، بالا و پایین آشنا شوند و همین سبب بالا رفتن قدرت ذهنی و ابتکار و خلاقیت می شود. کودکان می توانند برای خود یک قلعه شنی بسازند و هم زمان برای آن داستانی سازند و در تخیلات خود کاملا غرق شوند که همین کار سبب ساز شکوفایی قدرت تخیل کودک می شود. حتی اگر قبلا تمام این مفاهیم را به صورت تئوریک برای کودک خود شفاف سازی کرده باشید با انجام شن بازی درک این مفاهیم برایش راحت تر و درونی می شود.

تصویر ۷

فواید درمانی شن بازی کودکان

شن بازی کودکان علاوه بر اینکه یک بازی مفرح و لذت بخش می باشد و مفاهیم زیادی را به کودکان آموزش می دهد خواص درمانی زیادی نیز به همراه خواهد داشت. زمانی فرزند شما سعی می کند با شن و ماسه یک تپه، قلعه، گودال و یا پل درست کند در واقع دارد اندام های حرکتی خود را پرورش می دهد و حرکت مفاصل خود را تقویت می کند. بسیاری از متخصصان کودک برای کودکانی که از درد و خشکی مفاصل رنج می برند خمیر بازی و شن بازی را پیشنهاد می دهند. در واقع شن بازی کودکان به نوعی ورزش صبحگاهی برایشان محسوب می شود چرا که در این سنین علاقه و جدیتی برای انجام حرکاتی کششی و فعالیت های ورزشی ندارند شن بازی می تواند ماهیچه های بزرگ آنها را به کار بگیرد و از کوچک و ضعیف ماندن آنها جلوگیری کند.

تصویر ۸

شن بازی کودکان و دردسرهایی که به همراه دارد

هر چقدر هم که مراقبت انجام دهیم باز هم شن بازی کودکان دردسرهای مخصوص به خود را داراست و نمی توان از کثیف شدن محیط اطراف جلوگیری کرد. اما فروشگاه مجیک سند این مشکل را حل کرده و شن هایی را عرضه می کند که به خاطر جنس خاصی که دارد و چسبندگی مطلوب آن مانع از ریخت و پاش آن در محیط اطراف می شود. به راحتی شکل دلخواهتان را می گیرد و به راحتی از فضای اطراف جمع می شود. این سری از شن ها که به مجیک سند شهرت دارند مانند شن های معمولی به اطراف پاشیده نمی شوند و به راحتی تمیز می شوند. همچنین ساخت و ساز با این نوع از شن بازی کودکان به دلیل جنس متفاوت و رنگ بندی های متنوع آن برای کودکان لذت بخش تر می باشد.

تصویر ۹

وسایل مورد نیاز برای شن بازی کودکان

برای شن بازی کودکان به جزء شن مخصوص بازی احتیاج به یک سری وسایل مانند حوض کوچک و کم عمق برای شن بازی و همچنین سطل پلاستیکی و قالب های اشکال مختلف و بیل کوچک سبک که کودک امکان بلند کردن آن را داشته باشد. البته لازم نمی باشد هزینه های زیادی را برای خرید این وسایل متقبل شوید. به جای حوض می توانید از تشت های پلاستیکی و یا فلزی که بلااستفاده مانده بهره ببرید و پس از شستشوی کامل و خشک کردن آن، شن ها را درون آن قرار دهید. به جای بیل و سطل هم می توانید از قاشق و قوطی های فلزی استفاده کنید البته مشروط بر آنکه لبه های آن تیز نبوده و باعث آسیب رسیدن به کودک نشود. اما توصیه می شود تا جای امکان از لوازم پلاستیکی استفاده کنید. زیرا علاوه بر سبک بودن و سهولت حمل آن توسط کودک، ارزان بوده و آسیب جدی به آنها وارد نمی کند.

تصویر ۱۰

بهترین راه برای انتقال احساسات

شن بازی می تواند یکی از معدود بازی ها و سرگرمی هایی باشد که کودک می تواند با استفاده از آن احساسات درونی خود را بیان کند. مثلا می تواند ساعت ها وقت خود را صرف ساختن یک پل برای عبور ماشین آلات انجام دهد و حس یک فرد مفید و سازنده را داشته باشد و درست چند لحظه ی دیگر از روی خشم با یک هواپیمای خیالی آن را بمباران کند و حس خشم خود را نشان دهد. یا می تواند با دفن کردن عروسک هایش یا بازی با آنها در هنگام شن بازی که احتمالا هر کدام نمادی از یکی از اعضای خانواده می باشد، حس نفرت، حسادت و یا نگرانی و عشق خود را ابراز کند. به عبارتی به دلیل خاصیتی که شن بازی دارد کودک هم از نظر فیزیکی و هم از لحاظ احساسی کاملا تخلیه می شود.

تصویر ۱۱

آیا شن بازی کودکان خاصیت روان درمانی دارد؟

بسیاری از روانشناسان کودک معتقدند شن بازی می تواند برای کودک بسیار مفرح و آرامش بخش باشد. بسیاری از آنها معتقدند شن بازی یکی از راه هایی می باشد که می تواند کودکان عصبی و پرخاشگر را آرام کند و انجام این کار در دراز مدت می تواند این روحیه پرخاشگری آنها را از بین ببرد. یکی از دلایلی که کودکان عصبی و پرخاشگر می شوند بالا بودن سطح انرژی و فقدان یک روش مناسب برای تخلیه ی آن می باشد. شن بازی می تواند با بکارگیری تمامی ماهیچه ها و اندام های حرکتی کودک انرژی انباشته شده او را تخلیه کند و همچنین به خاطر لذت بخش بودن این بازی ذهن کودک را درگیر خود کند و از خشم غضب کودک بکاهد.

تصویر ۱۲

شن بازی مناسب برای تمامی سنین

شن بازی از آن دسته بازی هایی می باشد که بزرگ و کوچک و پیر و جوان در آن معنایی ندارد و هر کسی در هر سن و سالی می تواند از آن لذت ببرد. کافی است کمی عاشق ساخت و ساز باشید و کمی هم شن و ماسه در اختیار داشته باشید تا بتوانید هر آنچه را که تصور می کنید بسازید و اثری که خلق کرده اید لذت ببرید. شن بازی برای بزرگسالان نیز می تواند خاصیت درمانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر از مچ درد رنج می برید بازی با شن و ماسه می تواند مفاصل مچ را تقویت کرد و بعد از گذشت چند ماه درد آن به طور کامل برطرف شود یا شاید هم به خاطر مشکلات و درگیری هایی که دارید احساس افسردگی می کنید و احتیاج دارید به ذهن خود کمی استراحت بدهید، شن بازی همان ابزاری است که می تواند برای مدت کوتاهی ذهن شما را از افکار منفی و مسائل بغرنج دور کند و یک فرصت مناسب برای استراحت فکری برای شما فراهم کند. پس کافیست کمی شن و ماسه تهیه کنید و خود را برای مدتی هر چند کوتاه از مشکلات خود دور کنید.

تصویر ۱۳

همراهی کودکان در هنگام بازی توسط والدین

یکی از مشکلات عمده در هر نوع بازی نبود هم بازی مناسب برای آن بازی می باشد. بسیاری خانواده های تک فرزند این مشکل را دارند که نمی توانند یک همبازی مناسب برای کودک خود پیدا کنند و کودکانی که در خانواده های تک فرزندی بزرگ می شوند همیشه در حسرت داشتن یک همبازی مناسب هستند. اما شن بازی این مشکلات را ندارد و پدر و مادر ها می توانند همراه کودک به شن بازی بپردازند و کودک خود را همراهی کنند. همچنین می تواند شاهد رشد خلاقیت و نبوغ فرزند خود باشند و در عین حال خلاقیت و قدرت ساخت و ساز خود را نیز محک بزنند. به عبارتی بعد از تماشای تلویزیون شن بازی دومین فعالیتی می باشد که تمام اعضای خانواده می توانند آن را در کنار هم انجام دهند و از آن لذت کافی را ببرند. شن بازی به قدری جذاب و مفرح می باشد که می تواند تمام اعضای یک خانواده را دور هم گرد آورد و باعث شود کودک در هنگام بازی تبدیل به یک فرد شادتری شده و حمایت خانواده خود را احساس کند.

تصویر ۱۴

جایگزینی مناسب برای تبلت و موبایل

اگر فرزند شما از آن دسته کودکانی می باشد که حتی از سنین بسیار کم علاقه ی وافری به تبلت و موبایل و بازی های رایانه ای نشان می دهد باید به فکر یک راه حل مناسب برای دور کردن کودک خود از محیط های مجازی و بازی های کامپیوتری باشید. کودکان به دلیل جذابیت های بصری و محیط گرافیکی جذابی که بازی های کامپیوتری دارند جذب آنها می شوند و جدا کردن آنها را از صفحه لب تاپ و گوشی را مشکل می کند. شن بازی با اینکه یک اسباب بازی ساده و معمولی به نظر می رسد به راحتی می تواند کودک شما را از محیط های کامپیوتری جدا کند و باعث شود ساعت ها انرژی و فکر خود را صرف شن بازی و ساختن اشکال هندسی متفاوت کند. شن بازی به راحتی می تواند کودک را از صفحه ی تلویزیون که فقط باعث کاهش خلاقیت کودک می شود جدا کرده و قدرت ذهنی، درک فضایی و نبوغ و خلاقیت کودک شما را افزایش دهد و استعدادهایش را شکوفا کند.

تصویر ۱۵

ماهیت کلی شن بازی چیست؟

شن بازی برعکس بسیاری از بازی ها جنسیت اصلا در آن مطرح نمی باشد و کودک چه دختر باشد چه پسر می تواند این بازی را انجام دهد و از آن لذت ببرد. شن بازی مانند خیلی از بازی ها دیگر قدیمی می باشد و از گذشته تاکنون وجود داشته و همه اشخاص حتی برای یکبار هم که شده آن را تجربه کرده اند. اما شن بازی برعکس بسیاری از بازی های هم سن و سال خودش از بین نرفته و بین کودک نسل امروزی همچنان از محبوبیت گذشته برخوردار می باشد. با توجه به نیاز جامعه ی امروزی توانسته با تغییر پارامترهایی مانند رنگ در میان نسل امروز محبوبیت خود را مانند گذشته حفظ کرده و حتی محبوبیت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد. سهولت دسترسی و فراوانی آن در هر فروشگاه اسباب بازی فروشی باعث شده بسیاری از خانواده ها ترغیب شوند که این اسباب بازی را برای اوقات فراغت فرزند خود تهیه فرمایند.

تصویر ۱۶

شن بازی مخصوص کودکان را از کجا تهیه کنیم؟

اما خب سوال اصلی اینجا می باشد که شن بازی کودکان را از کجا می توانیم تهیه کنیم. همانطور که قبلا ذکر کردیم رعایت بهداشت در شن بازی کودکان بسیار حائز اهمیت می باشد. پس باید از فروشگاه هایی مانند فروشگاه مجیک سند شن بازی مخصوص کودکان را تهیه فرمایید تا از بهداشتی بودن و تمیز بودن شن های خریداری شده کاملا مطمئن باشید. در فروشگاه مجیک سند می توانید شن بازی با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه فرمایید و از مرغوبیت کالای خریداری شده خود کاملا مطمئن باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *