جراحی لثه و نکات مهم آن

جراحی لثه از جمله مواردی است که در علم دندانپزشکی به دفعات زیاد مورد استفاده قرار می گیرد تا جایی که رشته ای جدا نیز محسوب می گردد.
در بسیاری از موارد ممکن است فرد بیمار در ناحیه لثه خود نیاز به جراحی داشته باشد.این عمل گاهی اتفاق می افتد که لثه فرد دچار درد و یا مشکلی شده باشد و در برخی موارد نیز ممکن است دندان های عقل به صورت فک جوش باشند که در آن صورت نیاز به جراحی داند.
دندان های فک جوش به دندان هایی گفته می شود که به عمق لثه چسبیده شده اند و به راحتی قابل کشیدن نیستند.همانگونه که می دانید در بسیاری از موارد دندان های عقل سبب درد در دهان می شوند و دندان های دیگر را به خرابی می کشند بنابر این باید از دهان خارج شوند.در برخی موارد این خروج به راحتی انجام می گیرد و در برخی دیگر با درد و فشار بسیاری همراه خواهد بود که در این صورت جراحی لثه امری واجب به شمار می رود.
اکنون به برخی از روش های جراحی برای لثه اشاره خواهیم کرد
یکی از این روش ها روش جراحی حفره ای در لثه می باشد.این روش بیشتر برای مواقعی به کار برده می شد که لثه شخص بیمار دچار ناراحتی و التهاب شده باشد و یا لثه از دست رفته را می خواهیمدوباره احیا کنیم.در روش حفره ای ما از مزیت هایی برخوردار خواهیم بود که در روش های دیگر از داشتن آنها محروم می مانیم.
در روش حفره ای که توسط فردی به نام دکتر جان چاو پایه ریزی و برای اولین با اجرا شد ،دیگر نیازی به پیوند و برداشتن بافت زنده از ناحیه سقف دهان نیست.این روش ابتدا بر روی مواد گوناگون انجام شده است و پس از تحقیقا و بررسی های فراوان به صورت شیوه ای علمی و اصولی درآمده است.
این روش در زمینه جراحی لثه انقلابی به پا کرده است.در این سبک دیگر نیازی به زدن بخیه نیست.همانگونه که می دانید در بسیاری از موارد بخیه زدن باعث زخیم شدن بافت در ناحیه مربوطه می شود و در صورتیکه نکات بهداشتی در مورد نگهداری بخیه رعایت نشود عفونت ها و وجود بیماری ها و قارچ ها می تاند در مراحل درمان اختلال به وجود آورند و حتی مشکلی غیر از مشکل لثه برای بیمار به وجود آورند که جبران ناپذیر باشد.از آن گذشته بخیه زدن در داخل دهان مانند بخیه در سایر نقاط بدن نمی باشد و به دلیل بد دست بودن و قابل رویت نبودن ناحیه نمی توان این عمل را به خوبی انجام داد.علاوه بر همه موارد گفته شده استرسی که بخیه زدن در بیمار به وجود می آورد بسیار زیاد است و حتی ممکن است این استرس به پزشک نیز منتقل شد.
از دیگر فواید جراحی لثه به روش حفره ای این است که مدت زمان لازم برای انجام جراحی به شدت کم می شود و دیگر نیازی به صرف ساعات و مدت زمان طولانی برای انجام عمل های سنگین بر روی دهان نیست.به کمک این روش علاوه بر آن که در زمان صرفه جویی می شود، کیفیت کار نیز بالا خواهد رفت و بیمار نیز دچار اضطراب و خستگی در حین عمل نخواهد شد.


مزیت دیگر این نوع جراحی درد و خونریزی بسیار کمی است که متوجه بیمار می شود.شاید یکی از مهمترین و اساسی ترین علل افزایش محبوبیت این روش همین باشد که خونریزی در این روش به کمترین حد ممکن خود رسیده است.خونریزی کم به معنی این است که خطر بروز بیماری ها و عفونت ها به شدت کاهش می یابد و دهان از سلامت و امنیت بیشتری برخوردار است.علاوه بر تمامی موارد یاد شده فوق ،دراین روش بیمار دیگر مجبور نیست هزینه های گزافی را برای عمل پرداخت نماید زیرا جراحی لثه به روش حفره ای از کم هزینه ترین روش های جراحی برای لثه به شمار می آید.البته با آن که این روش در کوتاه ترین مدت زمان ممکن و با صرف هزینه ای پایین تر نسبت به سایر روش ها نیاز بیمار را برطرف می ساز ولی از دوام و مقاومت بسیاری بالاتری نیز نسبت به روش های دیگر برخوردار است.
اکنون به بررسی و نحوه جراحی به روش حفره ای خواهیم پرداخت:
همانگونه که در ابتدا نیز گفته شد این روش برای بازیابی و احیا لثه هایی است که آسیب دیده اند و به عبارتی ا دست رفته اند.در این سبک پس از انجام مراحل ضد عفونی و جرمگیری در قسمت زیر خط لثه ای که آسیب دیده است، حفره ای بسیار کوچک در قسمتی بالاتر از خط لثه و توسط ابزار مخصوصی که پیشگامان این سبک ابداع نموده اند، ایجاد می شود.پس از ایجاد حفره در ناحیه مربوطه، با استفاده از ابزاری مخصوص کلاژن ها را برش زده و سعی در تحریک آنها خواهند نمود.عمل تحریک کردن کلاژن ها به اندازه ای ادامه خواهد داشت که تا سطح لثه طبیعی بالا بیایند و پس از آن زمان آن می رسد که پین ها یا کلاژن های جای گذاری شوند و به لثه های سالم کناری و پاپیلا پیوند زده شوند.این پیوند با نوعی بخیه انجام می گیرد ولی بخیه در این روش با روش های دیگر کاملا متفاوت می باشد.در روش حفره ای بخیه به صورت پیوند میان بافتها انجام میگیرد و بسیار ظریف و نامحسوس است ولی در سایر روش ها این گونه نیست.
دکتر چاو که به عنوان بنیانگزار این روش شناخته شده است معتقد است که با استفاده از این روش تنها پس از دو ساعت بیمار می تواند به طور عادی غذا بخورد و مسواک بزند و هر کار عادی دیگری را به خوبی دیگرا انجام بدهد و این در حالی است که هیچ گونه درد و خونریزی متوجه وی نخواهد شد.علاوه بر آن لثه آسیب دیده شکل اولیه و سالم خود را دوباره به دست خواهد آورد و همانند سایر لثه ها می شود.و پس از جراحی لثه تنها در مدت هفت روز می تواند مقاومت خود را کاملا به دست بیاورد.در اکثر موارد پس انجام این روش دیگر نیازی به عمل مجدد در لثه نیست.
از عوامل آسیب دیدن لثه استفاده نادرست و اشتباه از مسواک است.به طوری که موب آسیب دیدگی لثه می شود.

جراحی لثه:
در بحث های قبلی عرض کردیم برای آنکه دندان های زیبا و لبخند زیبا داشته باشیم باید لثه های زیبا داشته باشیم و در واقع داشتن لثه های سالم باعث می شود که دندان ها ی شما کمتر دچار آسیب شوند و دندان هایتان از ریشه سالم و بدون مشکل باشد و درواقع لثه ای از لحاظ ظاهری سالم می باشد که رنگ آن طبیعی و صورتی و یا قرمز روشن باشد و محکم و با استقامت به دندان های شما چسبیده شده باشد .یکی از راه های داشتن لثه سالم مسواک درست زدن است . دندان به وسیله ی منسوجات و بافتهایی به فک متصل گردیده که به آن لثه می گوییم و در واقع دندان ها به وسیله ی بافتهایی احاطه شده و آسیب رسیدن و بیمار شدن هر کدام از بافتها باعث می شود که دندانها خراب و یا بیمار شود و این بیماری نیز روی دندان های شما اثر می گذارد.در واقع دندان های شما با داشتن سلامت کامل خود به همراه این بافتها و منسوجات می تواند سلامت کاملتری داشته باشد. این بافتهای محاط کننده می تواند ؛ لثه ، استخوان فک و رشته های ظریف و باریکی با جنس الاستیک که “پریودونتال لیگامنت ” نام گرفته اند ، به استخوان فک متصل گردیده که دندان ها استقامتشان به این موارد نیز بستگی دارد.
برخلاف جنسی که سطح عاج دندان دارد که “مینا” ی دندان نام دارد و بسیار محکم و با استقامت می باشد و در قسمت بیرونی دندان قرار دارد ، قسمتی دیگر برای اتصال دندان به ریشه ی دندان (عاج ریشه ی دندان ) به وسیله ی ماده ای به نام “سمنتوم” وجود دارد که از ریشه س دندان محافظت میکند ؛ دارای جنسی ضعیف تر و کم مقاوم تر و به سرعت دچار پوسیدگی می گردد و د ر مقابل بیماری و میکروب دارای مقاومت کمتری از خود بروز می دهد.بنابراین باید از ریشه ی دندان نیز به خوبی محافظت کرد و نگذاریم بیماری به ریشه ی دندان سرایت کند و ریشه ی دندان و در نتیجه کل دندان را نابود کند . استخوان فک سالم نیز در سالم بودن دندان ها مؤثر میباشد و در واقع داشتن لثه های سالم همان داشتن لثه هایی دانه دانه مانند دانه های بافت پرتقال می باشد و این بافتها محکم و سفت می باشد به گونه ای که خونریزی نکند و با مسواک کردن به لثه ها آسیب و صدمه ای نمی رسد و لثه ها دچار خونریزی نمی شوند و دارای بافت ههای محکم می باشد و این بافتها نه شل و پلاسیده می باشد و ب نه از رنگ کبود و تیره در آنهاا اثری وجود دارد که اینها خود از عوامل و فاکتورهای ظاهری داشتن لثه ی سالم است و حتی در هنگام غذا خوردن این مشکلاتی که گفتیم را برای شما پدید نمی آورد.
حال این سوال پیش می آید که چه عامل هایی باعث ایجاد بیماری لثه و استخوان فک می شود؟
در واقع با تجمع میکروب در زیر لثه ها باعث ایجاد لایه ای به نام پلاک میکروبی که بسیلر چسبنده می باشد ، می شود که این لایه در واقع باعث و بان یانواع بیماری های لثه می گردد و این بیماری نیز به دندان آسیب می رساند. و این ها هم علتش رعایت نکردن بهداشت و مسواک نکردن و نخ دندان نزدن ، میکروب و باکتری های زیادی در لثه ایجاد گردیده و سلامت دندان ها به خطر می افتد.درواقع جرم گیری نکردن و مراجعه نکردن به دندان پزشک خود از عامل ایجاد مشکلات عدیده در لثه می گردد و اگر از نکاتی که پزشک مورد نظر می گوید استفاده نکنیم مشکل لثه ی ما حاد تر خواهد شد و کار به جراحی لثه نیز کشیده می شود.
وقتی که دندان های شما دچار جرم گرفتگی شوند دیگر دندان هایتان با مسواک کردن و نخ دندان زدن این جرم آنها برداشته نخواهد شد و راهی شما ندارید جز مراجعه به دندانپزشک و انجام کارهای جرم گیری ای که دندانپزشک روی دندان های شما انجام می دهد تا دندان های شما را به حالت اولیه باز گرداند. داشتن جرم ها خود مشکلات زیادی را برای دندان های شما ایجاد می کند و علاوه بر دندان ها ، لثه ی شما را دچار اختلال کرده و ملتهب می شود. التهاب لثه نیز از نظر ظاهری دندان ها شما را تحت تأثیر قرار می دهد و این نیز روی خنده ی زیبا شما اثر منفی می گذارد.حال اگر شما در پی راهی برای حل این مشکل پیدا کرده و دنان های خود را جرم گیری کنید ، آن وقت لثه های شما به وضعیت طبیعی و قبلی خودد باز می گردد. و لی اگر دیر شود و یا درمان نگردد ، شک نداشته باشید باعث می شود کم کم بافت لثه ها از بین رفته و استخوان فک نیز نابود گردد و تحلیل و نابود گردد و شکل ظاهری و سلامتی شما به خطر بیفتد و در آن صورت هیچ راهی برای شما نخواهد ماند و بیماری و عفونت لثه از اینجا نشأت خواهد گرفت. در واقع با تحلیل و نابود شدن استخوان فک شما ، دندانتان بافت پشتیبان خود را از دست می دهد و دندان آسیب پذیر تر و به عبارتی لق و یا شل خواهد شد و دیگر از آن استقامت قبلی برخوردار نخواهد شد. فی الواقع لق شدن دندان خود از بدترین حالت هایی است که دندان می تواند در آن وضعیت قرار گیرد و دندان های شما دچار افتادگی خواهد شد و به عبارتی دیگر مجبور خواهید شد دندان های خود را بکشید و این از بدترین اتفاقات ممکن است که برای دندان شما می افتد و دندان خود را از دست می دهید که به بیماری “پریدونتال” یا به عبارتی بیماری لثه و استخوان فک می باشد مبتلا خواهید شد و دندان های شما بسیار حساس شده و در برابر گرمی و سردی و نوشیدنی های شیرین و طعم دار که با رفتن آنها در زیر دندان برای آن مشکل ایجاد می کند. همین جرم ها باعث می شود که دندان ها از استخوان جدا شده و شل شده و رشه های ظریفی که دندان و استخوان و فک به هم متصل می کند باعث می شود از بین رفته و دندان استقامت خودش را کم می شود.و دندانها را می توان با پایین آوردن استقامتشان غیر مقاوم و نابود کرد و از ریشه کند و این همان چیزی ست که باکتری ها ایجاد می کنند . بنابراین با رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک کردن مرتب و استفاده از نخ دندان و مراجعه ی هر شش ماه یک بار به دندانپزشک خود را در برابر انواع بیماری های دندان و دهان و لثه و …. ایمن کنید.

در زیر می توانید از سایر محصولات ما در بخش های مختلف فروشگاه دیدن نمایید :

پاور بانک | آموزش ایروبیک |آموزش والیبال | آموزش فوتسال | پد ضد عرق | آموزش بافت مو |آموزش شیرینی پزی| آموزش دفاع شخصی |آموزش فوتبال | خرید گن لاغری مردانه | خرید کوچک کننده بینی آیدان|نایسر دایسر پلاس|ژل افزایش قد


نگین ناخن | دستگاه بافت مو | نایسر دایسر | آموزش آشپزی | آموزش بستن شال و روسری | آموزش آرایشگری مردانه | آموزش بدنسازی | آموزش زبان انگلیسی | خرید گن لاغری زنانه | بافت مو |خیاطی بدون الگو|ژل سیلیکونی افزایش قد


طراحی ناخن | گن لاغری کاسمارا |دستگاه آیدان |خرید نگین ناخن |کاشت ناخن |خرید فانی بافت |خرید دستگاه بافت مو|خرید نایسر دایسر|آموزش خیاطی خانم عمرانی |چای سبزکوچک کننده بینی آیدان |چای لاغری تیما |دستبند مغناطیسی


ناخن ژله ای |خرید پاور بانک| گن لاغری |پاور بانک چیست |خیاطی خانم عمرانی|خرید چای سبز |آموزش کاشت ناخن | فروش پاور بانک |خرید ناخن ژله ای|یادگیری زبان انگلیسی|آموزش خیاطی|چای سبز تیما |دستبند پاور بالانس |کسب درآمد اینترنتی


کار در منزل |کسب و کار اینترنتی  |درآمد اینترنتی |برج خنک کننده |هوا ساز |آیدان کوچک کننده بینی |آتلیه عکاسی |برد هوشمند|دوربین مدار بسته کرج |تور ایتالیا|تور اروپا|چاقی صورت|قرص چاقی|آل آرژنین |داروی لاغری |کپسول اسلیم مکس


کسب درآمد از اینترنتکسب درآمد از طریق اینترنت |هوا ساز خانگی|در آمد آنلاین |کوچک کننده بینی | طراحی داخلی | باز سازی ساختمان| ویدئو پروژکتور |تور لحظه آخری|تور اسپانیا|تور فرانسه|قرص افزایش وزن|مکمل افزایش وزن|تور تایلند


قرص چاقی فت فست| قرص افزایش قد |قرص آل آرژنین|قرص لاغری|قرص چربی سوز|قرص آل آرژنین|لارجر باکس|بزرگ کردن آلت|نصب دوربین مدار بسته|خرید دوربین مدار بسته|فروش دوربین مدار بسته|داروی افزایش قد|دستگاه حضور و غیاب


درب ضد سرقت|چیلر | ماسک صورت|کسب ثروت|تبلیغات اینترنتی|تور دبی|تور ارمنستان|تور مالزی|تور آنتالیا|تور آلانیا|تور استانبول|خرید پودر بدنسازی |کاشت دندان|جرم گیری دندان|ایمپلنت|جراحی لثه|دکتر دندانپزشک|اصلاح طرح لبخند|طراحی لبخند


فانی بافت |دستگاه فانی بافت|پاور بالانس|قرص چاقی fat fast |قرص چاقی نچرال ولت  | قرص natural max slimming |تور پاتایا |تور کوش آداسی |تور قبرس |تور بدروم | قیمت دوربین مدار بسته |آتلیه تخصصی کودک | لبخند زیبا |دندانپزشکی زیبایی


لمینت | لمینت دندان |هزینه کاشت دندان |شغل اینترنتی|آموزش بازاریابی|کار آفرینی اینترنتی|عوامل موفقیت|عوامل حیاتی موفقیت|روانشناسی موفقیت|راه های موفقیت|راه های رسیدن به موفقیت|راه های موفقیت در زندگی|راز موفقیت|موفقیت چیست


آموزش لیندادانلود lyndaآموزش های لیندا |دانلود آموزش های لیندادانلود آموزش موسیقی |آموزش تصویری کامپیوتر دانلود آموزش برنامه نویسی |آموزش برنامه نویسی وبدانلود آموزش گیتار |آموزش موسیقی |کراتین دایماتیز |دایماتیز  |


آمینو bcaa  | قرص bcaa |مکمل bcaa |چاقی صورتچاق شدن صورت |قرص چاقی صورت |قرص مخمر آبجو |مخمر اب جو  |مخمر ابجوقرص مخمر  |قرص مخمر آبجو |مخمر آبجوفت فستقرص فت فست |قرص های چاقی fat fast |


کپسول چاقی فت فست |کپسول فت فست |قرص چاقی فت فست |قرص fat fast |قرص چاقی fat fast |قرص فت برنر |قرص لاغری فت برنر |فت برنر |چربی سوز فت برنر |قرص پارت اسلیم |قرص لاغری پارت اسلیم  |قرص لاغری l-carnitineقرص كارنيتين|


ال کارنیتین ۲۵۰ |قرص ال كارنيتين |ال کارنیتین و لاغری |قرص لاغری ال کارنیتین |چربی سوز ال کارنیتین |قرص چربی سوز ال کارنیتین |قرص ال کارنیتین |ال كارنيتين |چربی سوز سی ال ای |کپسول cla |چربی سوز cla |قرص لاغری ریلاکر |


قرص ریلاکر |قرص لاغری ریلاکر |قرص رلاکور |قرص اسليم كوئيك|قرص لاغری اسلیم |قرص اسلیم فول|قرص اسلیم کوییک|قرص لاغری فیل اسلیم feel slim |قرص لاغری اسلیم کوئیک |قرص لاغری feel slim |قرص فیل اسلیم |فیل اسلیم|


قرص لاغری فیل اسلیم | اسلیمینگ سبز |قرص اسلیم مکس |قرص لاغری اسلیم مکس |قرص لاغری اسلیمینگ |قرص لاغری نچرال مکس |نچرال اسلیمینگ |قرص لاغری نچرال مکس اسلیمینگ |قرص لاغری natural max slimming |اسليم مكس|


قرص لاغری نچرال اسلیمینگ|نچرال مکس اسلیمینگقرص لاغری اسلیم مکس |فروشگاه مکمل بدنسازی|خرید مکمل بدنسازی |فروش مکمل بدنسازی |مکمل بدنسازی |خرید کراتین |قیمت کراتین |سوپر کراتین  |کراتین منوهیدرات |کراتین MP|ایزو وی |


مکمل گینر |بهترین گینر |پودر whey |پروتئین وی ۱۰۰ |مکمل whey |پودر بدنسازی whey |پروتئین وی ایزوله |خرید پروتئین وی |خرید پروتئین whey |پروتئین وی  |مکمل وی |سوپر وی |گلوتامین در بدنسازی |مکمل گلوتامین |گلوتامین|قرص ال آرژنین افزایش قد


ال آرژنین افزایش قد|قرص افزایش قد آرژنینقرص آرژنینپودر چاقی بومبا |پودر بومبا |قرص  brewers yeast |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *